Ny e bog om katte der slås i samme hjem

Hejsa - som lovet slår jeg op, når der er nye bøger :slight_smile: Så er der en om katte, der slås i eget hjem med redskaber og årsager osv. Husk medlemmer får 10 % rabat og lige nu kan man blive medlem gratis ved at deltage i konkurrencen.

http://www.tvhundogkat-shop.dk/shop/naar-dine-katte-500p.html

KH

En bog om katte der slås med redskaber:? Mener du, en bog med redskaber til hvordan man kan forstå og evt løse problemer mellem katte, der slås:?

Ja naturligvis hahahha Med redskaber til at løse uro, konflikter og slagsmål mellem katte i samme hjem :høhø:

Mine bruger bare ninjametoden. De behøver ikke redskaber, da. :høhø:

Jeg har heldigvis aldrig oplevet katte slagsmål.

Hvis dyr slås sådan helt korporligt så mener jeg at der er noget seriøst galt - ligesom i et ægteskab hvor den ene banker den anden.

Jeg ville aldrig lade dem løse det selv men forhåbentligt kunne afvæbne at de blev rygende uvenner fra starten af.

Det er rigtigt fint der kommer alverdens løsningsmetoder - men hvad med at forebygge?

[QUOTE=catsanddogs;1220742]Jeg har heldigvis aldrig oplevet katte slagsmål.

Hvis dyr slås sådan helt korporligt så mener jeg at der er noget seriøst galt - ligesom i et ægteskab hvor den ene banker den anden.
[/QUOTE]

Jeg har oplevet det enkelte gange, og det er godt nok ikke for sjovt. Som regel skal man regne med, at hvis bimserne har været i slagsmål med hinanden én gang, så er løbet kørt; og så findes der kun lukkede døre og omplacering! Og jeg ville gøre det samme, hvis de korthårede kom i tanker om at tampe løs på hinanden - jeg har set, hvor ødelagt en kat kan blive, når folk vælger at lade dem prøve selv at løse det, det er ikke få aflivninger af knækkede katte jeg har oplevet gennem årene på den konto :blegne:

Der er ingen tvivl om, at det var svineheldigt, at Camilla og Ole ikke brugte lang tid på at beslutte at give Ana en ny chance. Hun ville IKKE have kunnet blive her og var så stresset, at en ny ejer skulle være forberedt på ekstraarbejde :slight_smile:

[QUOTE=catsanddogs;1220742]Jeg har heldigvis aldrig oplevet katte slagsmål.

Hvis dyr slås sådan helt korporligt så mener jeg at der er noget seriøst galt - ligesom i et ægteskab hvor den ene banker den anden.

Jeg ville aldrig lade dem løse det selv men forhåbentligt kunne afvæbne at de blev rygende uvenner fra starten af.

Det er rigtigt fint der kommer alverdens løsningsmetoder - men hvad med at forebygge?[/QUOTE]

Der er rigtig mange ting man kan gøre ja og forebyggelsen er en naturlig del - bogen indeholder også dette naturligvis. Det handler absolut ikke om at lade dem løse det selv. Udover deciderede slagsmål behandler bogen og så alle de mellemled, der er - herunder stress, psykisk pres og konflikter osv

Hvis nogle har forslag til emner, så må I rigtig gerne sende mig dem på mail [email protected]
Og jeg modtager også altid gerne feedback på bøger osv til en eventuelt Vol 2 :smiley:

Med al skyldig respekt, Helle…: Det MÅ simpelthen bunde i manglende hands on erfaring, hvis du seriøst mener der er mange ting “man” selv kan gøre når først de har været i slagsmål. Ofte er der ikke mange advarselslamper inden, og når først det er gået helt galt så er det grænsende til uansvarligt overfor kattene at folk prøver til flere gange at løse det. Undskyld, men der er altså rigtigt svært at tage seriøst med en håndbog i hvordan man løser den slags, når først folk har katte i slagsmål. Omplacering vil som regel være langt den blideste løsning på problemet!
VH
Susanne

Jeg er helt enig Susanne - når det først er gået galt med en kat…

Jo hurtigere den kan omplaceres des bedre. Alternativet her ville være at sove ind.

Og uanset hvor meget man egentligt gør for at det ikke skal kunne gå galt, så kan det ske - jeg vil personligt ikke risikere hele min harmoniske flok pga. 'et individ så jeg forebygger alt tænkeligt og omplacere når og hvis det er påkrævet.

Nogle har bedt om linket til bogen om urenlighed - den findes her :slight_smile: Hundebøgerne om alene hjemme problemer og hunde, der kommer i konflikter poster jeg link til i hunde"afdelingen herinde, så kan I der spørger finde dem der :slight_smile:

http://www.tvhundogkat-shop.dk/shop/urenlighed-hos-katte-472p.html

Tak for tips til emner :slight_smile: Send endelig flere :slight_smile:

Med ønske om god jul :slight_smile:

Vi bruger adskillelse (helst i mindre grupper) af territoriale (fertile og neutraliserede) katte, der ikke enes (der behøver ikke være slagsmål! evindelige “skænderier” skaber stress og uro i flokken), med henblik på omplacering efter neutralisering (som oftest efter princippet først ind sidst ud). Er den adskilte gruppe (ofte på to) meget velfungerende, forsøges de omplaceret sammen.

[QUOTE=lenschow;1220464]Hejsa - som lovet slår jeg op, når der er nye bøger :slight_smile: Så er der en om katte, der slås i eget hjem med redskaber og årsager osv. Husk medlemmer får 10 % rabat og lige nu kan man blive medlem gratis ved at deltage i konkurrencen.

http://www.tvhundogkat-shop.dk/shop/naar-dine-katte-500p.html

KH[/QUOTE]

Jeg har ikke direkte slagsmål mellem mine katte, men en af dem lægger sig af og til på lur og sniger sig ind på en anden og napper/ bider den. Er det også noget, der er råd om i din bog?

Og hvilken konkurrance er det du omtaler?

[QUOTE=Milles mor;1221028]Jeg har ikke direkte slagsmål mellem mine katte, men en af dem lægger sig af og til på lur og sniger sig ind på en anden og napper/ bider den. Er det også noget, der er råd om i din bog?

Og hvilken konkurrance er det du omtaler?[/QUOTE]

Nu er det jo svært for mig præcis at sige om du kan bruge bogen eller ej, men den kommer ind omkring emnet og giver en et indblik i hvorfor den slags sker og hvad mulighederne er så umiddelbart ja.

Konkurrencen er en, hvor du kan vinde 1500 kroner til webshoppen, alle, der deltager får en måneds gratis medlemskab af TV KAT uden binding og så kan man vinde et års medlemskab også. Den løber måneden ud. Medlemmer får 10 % rabat altid.

Den er her http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=53770

Jeg tror så heller ikke, at man kan genfinde husfreden hos katte der har hadet hinanden!:thumbdown:
For mange år siden oplevede jeg det frygelig e, at der pludseli kom had ind i min dengang katteflok på 3 Burmesere , der ellers havde været Bunkekatte i flere :inlove: år.
Mulle var mor til både Oline og Adonis - fra 2 forskelig kuld. Jeg havde desuden Wonderful Wilma ( import fra Sverige). Pludselig en dag begyndte Adonis, at jagte Mulle, og det værste var,at de 2 andre fulgte trop!
Jeg tror smpelten, at Donissen havde slået sin mor ihjel, hvis ikke hun havde eværet hurigst,
Jeg prøvede i flere uger , med katte i forskellig aflåste rum, alene eller 2 og 2 samen.
Det gik til en dag, hvor jeg havde glemt, at låse døren til soveværelset hvor Mulle, opholdt sig og Oline Åbnede døren derind: Det var så frygteligt, at se, da Adonis røg derind, og jagtedeMulle, der var så panisk at hun oversked -tissede, hele rummet.

Her måtte jeg tage den svære beslutning, at omplacere min dejlge brune Adonis ( PS både Mulle og Adonis var kastrert forlængst)

Og har man prøvet fjenskab en katteflok der ellers har levet sammen i kærlighed i flere år, ved ialtfald jeg nu, at der kun er een udvej j:“omplacering” :ked::ked::ked:

Cats og Conni

o

Tjaaa… Jeg er nu glad for at jeg ikke gav op på Eddie og Ana.

Nej deres “forhold” er ikke perfekt, men vi har ingen opdeling længere og de kan sameksistere uden de store problemer. Ingen katte er “panel-katte” her.

Jeg har lige bestilt bogen og håber meget på at kunne løse nogle af problemerne.

Vi har 5 Burmesere,de er alle i familie,så har kendt hinanden altid. Men et eller andet er gået helt galt,tror det er en fremmed kat som har udløst det. Efterhånden er der episoder dagligt,hvor der hvæses,pelstotterne flyver og der bliver skældt ud til alle sider.
Men de kan også stadig ligge og putte sammen i en Burmeserbunke. Bare lidt svært at skulle omplacere,når nu det er galt med hele flokken:S

Er det en nabokat? :frowning: Det er bare SÅ irriterende med fertile katte uden for hegnet :frowning: Vi har to hanner her - mine klarer det ok, men hunden er faktisk lidt utryg ved dem, for de kradser ham skisme :frowning: Jeg har sagt til naboen, at stopper det ikke, så kommer mis snart hjem kugleløs. Især den ældste er en værre slagsbror, men den unge er mere naiv og sidder som kammerat med mine dyr i haven op af hegnet. Den unge er også bange for den gamle. Det der desværre sker her er, at kastrerer jeg ham, så kommer der en ny og en ny og en ny… Det er virkelig irriterende. Men ellers må jeg jo ud i og teste den nye lov om at holde mis på egen matrikel - sjovt nok tror jeg, at jeg vil stå stærkt når katten angriber min HUND i egen have fordi hunde nyder stor sikkerhed for loven i dette land