Ny "erhvervsskade": Yaba-arm! ;-)

Mon dette egentlig er OT :?
I løbet af tirsdagen blev jeg mere og mere øm i musklerne i min venstre underarm. Ikke særlig slemt.
Men i dag tog det til, og da jeg tog bussen, var armen så hammer-øm, at det der med at holde fast og trykke stop med venstre arm var en blandet fornøjelse - mildt sagt.
På min videre vej med metroen kørte hjernen i spekulator-mode: Hvad har jeg dog lavet mandag - eller måske søndag - hvor jeg har brugt venstre arm så meget, at jeg er så øm 2-3 dage efter.
Min huske hoppede tilbage til dengang, hvor jeg som 8 - 12 årig blev sat til at slæbe rundt på mine store søskendes afkom, både som spæde og som 2-5-årige, (2 brdr og 1 søs var 15-18 år ældre ca), men det affejede jeg umiddelbart, da der (heldigvis) ikke er en baby i miles omkreds af min vennekreds (og tak for det).
Men hvad så :øhmm:

Jamen, jeg var da bare ude hos Perser-Inge (brugernavn “Cæsar”) i søndags. Vi lavede jo ikke noget. Snakkede, hyggede og legede med kattene, åd druer og nektariner - og nå ja, søde hvid-røde smukpels og fladsnude Yaba (egtl. Yabba-dabba-doo! :yah: ) er uvist af hvilken grund lidt bange for at blive badet.

Han er ellers godt og kærligt opdraget, men alligevel er han ked af det med bad, og en perser-pels har altså godt af et bad nu og da, ikke mindst for kattens velværes skyld.

Det kan jeg skrive under på: Leises mini-fedthale ville have gavn af det, og Gias småfedtede sommerpels kunne også bruge et let bad. Ann-Dorrit (http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-anju.htm) har en “baby-shampoo”, Douceur Extreme, som er meget nem at skylle ud, og Gia har altså fået ros for pelsen på udstilling efter en enkelt vask med den. Perserfolk plejer ellers at bruge et utal af vaske med div. specialshampooer… :S Det kan godt gøres mere enkelt og effektivt.

Nå, til sagen: Yaba lærer nye ting ved at se andre gøre det. Når han over et par uger eller mdr har set en katte-bofælle drikke vand af hanen, så er han tryg ved at gøre det samme. Det er der flere eksempler på.
Så derfor sad jeg med søde, bløde Yaba på skødet med en stærk og tryg venstre arm om ham, mens højre var fri til nus og kæl.
Alt imens kollega Cæsar blev badet, og Yaba blev nusset, rost og hygget om, mens Big black brother i ro og mag blev vasket.
Noget senere, da Cæsar var tør, og Perser-Inge venligt kørte mig hjem, var Yaba også med. Han kan ikke lide at være uden sit menneske ret længe, og jeg var glad for at sidde med ham på skødet i bilen. Han havde sin specielle bil-sele på (fåes vist i Zoocity), den kan sættes i “stikket” til en sikkerhedssele, så katten er bedre sikret i bilen.

Har I gættet det? Under hele dagen havde jeg venstre arm inde under en 5 - 5,5 kgs perser - mest Yaba, men især også Lille My lå i arm. De persere, så nemme og kærlige -love

Så igår og især idag har jeg Yaba-arm :tihi:
Ikke golf- eller tennis-albue, ikke muse-arm, men Yaba-arm :smiley: Godt 5 kg perser på armen det meste af dagen, det er vægt-træning, der vil noget!

Så kom ikke her og sig, at persere er en overflødig, over-pyntet luksuskat! Den er, på lige fod med andre katte, supergod motion, helt uden fitness-center!

Løft din kat og kom i form :ok:

Prøv med en Ibumetin, det hæmmer irritationen i armen :tihi:

Did that :slight_smile: All the time :slight_smile:
Anti-inflammatorika er vel bekendt for de fleste dansefolk.
Og for mig er 2 ibu’er + 1 pamol den faste kur mod både lændesmerter og andre danser-skader.
Desværre er det skidt for min anden familiesvaghed, colitis ulcerosa - irritabel tyktarm, der forholdsvis let bliver til mavesår, mere eller mindre.
De store, stærke, effektive Diclofenac retard hjælper også - de virker super, og stopper et lænde-anfald overnight. Desværre er de også ret skrappe ved maven (you can’t win rolleyes)
Men tilbage i juli '06, hvor det var værst, fik jeg allernådigst bevilget 30 stk kodein 25 mg. De bliver brugt en kvart ad gangen - jo da, jeg holder hus med de stærke sager! Og der er i skrivende stund 3 stk tilbage.
Snak lige om patientens tillid til lægen - i mine øjne er det omvendte hovedproblemet.
Ikke alle patienter er hovedløse misbruger-typer :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Min nye almenpraktiserende læge, der har slået bak overfor div. anti-stress tiltag, er til gengæld med på dels det, der er altafgørende for min sjælefred: Go’e gammeldaws kombinations-p-piller af dem, der er 99,98531 % sikre, hvis man tager dem, som man skal - og det gør jeg!

Samt noget andet smertestillende til ryggen, som ikke skader maven. Det har jeg dog ikke fået kvindet mig op til at be’ hende om endnu, trods sommerens første seriøse tilfælde.
Jeg hader nemlig at be’ læger om noget af det, som de er så lor’ne ved at give.

Også fordi Yaba-armen er langt, langt fra oppe i noget, der bare ligner den kaliber.

Som springe-rundt-danse-menneske lærer man også hurtigt at skelne mellem, om det gør “forkert ondt” eller " “rigtigt” ondt, dvs ondt, der let kan heles op med div. husråd.

Yaba-arm er helt uskyldigt, og jeg får sikkert “Yaba-arm” over det hele, når jeg i nær fremtid begynder at styrketræne igen.
Det er lidt af en mental erhvervsskade hos “gamle” dansefolk, at man ikke kan lade være med at konkurrere med sig selv, hele tiden sætte pinden op, uanset rimelighed, og ofte ud over fysikkens begrænsninger.
Det er både godt og skidt: Sidst, jeg brugte fitness-vægtløfterkort i et par år, nåede jeg til at skubbe 110 kg i den maskine, hvor man ligger ned og skubber med benene.
Desværre :wink: ville mine knæ ikke være med til at skubbe mere end 100 kg, men det er også OK.
Jeg trænede i et center med en dame-sal - og måtte konsekvent flytte vægten fra 15-20 kg til det dobbelte… Prale prale…
Man stikker vel ikke op for bollemælk som perser-ejer !

Så en smule Yaba-arm er bare til at smile og le ad, det er væk imorgen. Det er en ren joke, der går på, hvor besværlige, persere er (not!).
Smukke Yaba med den fine rød-hvide pels, og det englelige temperament - ham tager jeg gerne en øm arm for :ok:

Yaba, Cæsar, og My - og ham frække hr Jesper Bimse - er altså bare søde, skønne repræsentanter for deres racer. Så jeg har lidt Yaba-arm, no prob. En dag er han bade-klar, ligesom Gia blev det :ok:

Vive les Persanes :flag:

-LOL

Hmmmmm. må hellere begynde at løfte på Zilaz, han vejer lidt over 7 kg.

min Imhotep er kommet op på 10,5 - jeg vil straks begynde at træne med ham…

Ej altså, så bliver du stærkere end mig :argh:
Må hellere fede min dreng op :høhø:

Her er de omtalte katte: Yaba og Cæsar

Det kan forventes at vi åbner et helt nyt koncept indefor styrketræning, så vores kattevenner bedes allerede nu begynde at gå noget mere til madskålen således at vi kan tilbyde menneskerne forskellige vægte. Alt skal selvfølgelig afregnes efter den arbejdende kat ønske.

Cæsar og Yaba-Daba-Doo

[quote=cæsar;429765]Her er de omtalte katte: Yaba og Cæsar

[/quote]

der er meget mis!! :slight_smile:

hvor er de fine!!