Ny hverdag

Som jeg tidligere har skrevet fik Sally sukkersyge for 2 mdr. siden. Vi har dog haft lidt udfordringer med at stikke. Hun stak af fra mig, men nu har hun vænnet sig til de to daglige stik og ligger sig nærmeste selv klar nu :slightly_smiling_face: Og hendes tal er så fine. Jeg måler selv hendes blodsukker og sender derefter tallene til min dyrlæge.
Jeg stikker syv morgen og syv aften, men nu begynder snart en ny hverdag. Da jeg to gange om ugen kommer til at køre hjemmefra kl. 6.30.
Så nu tænker jeg, om jeg de to gange om ugen kan stikke hende kl. 6.00, så vil der går 11 timer fra hun er blevet stukket om aften til om morgen??
Eller om jeg skal stikke hende kl. 18.30 aften før :woman_shrugging:t3:

2 Synes om

Faren ved at give med mindre end 12 timers mellemrum ville være, at du kunne komme til at spæde til det, Sally allerede har i kroppen. Så kunne hendes blodsukker blive så lavt, at hun gik i chok.

Min Chili har nogle gange været hos dyrlægen fra om morgenen til sent på eftermiddagen, hvor hendes blodsukker er blevet mål hver time. Ud fra det har dyrlægen lavet en kurve, der viser, hvordan hendes blodsukker svinger hen over dagen. Den viser, at hun er tilbage ved udgangspunktet et godt stykke tid, før der er gået 12 timer.

I hendes tilfælde vil en time fra eller til derfor nok ikke gøre den store forskel. Har Sally mon fået lavet sådan en kurve? Jeg synes, du skal spørge dyrlægen. Sandsynligvis er det ikke et problem med en time, men du kan jo altid gøre, som du selv foreslår og rykke det en halv time allerede om aftenen.

1 Synes om

@galath, Sally har også fået lavet den kurve, dog måler vi hver anden time i løbet af dagen :slightly_smiling_face: og ca. to timer før stik ligger hendes blodsukker omkring 15. Men ja må lige ta` snak med dyrlægen og ellers må hun stikkes 6 morgen - 6 aften i stedet for :slightly_smiling_face: det kan blive alternativet.

2 Synes om