Ny kat - Føler mig ikke ordentligt forberedt

[QUOTE=Lotte F;639362]Ahh den var go’ :lol:

Jeg er slet ikke handy nok til sådan noget…

Eller jo, jeg kunne sikkert nok, men så brokker han sig sikkert over udgifterne til at lave den :thumbdown:[/QUOTE]

Så skulle du måske overveje, om ikke det ville være bedst at finde et andet hjem til ham du lige har taget hjem.

Altså… Et eller andet sted, er det faktisk det jeg helst vil…
Men jeg har jo også bare været så “dum” at love hende jeg fik ham fra (en venindes veninde) at jeg vil give det nogle mdr. før jeg overvejer om der skal et andet hjem til…

Ja, men hvis du har mavefornemmelse for, at det rigtige for dine katte, dig og den nye kat er, at den nye skal ha et andet hjem!
Så skal du følge din mave fornemmelse og instinkter!!! Den tidliger ejer har jo givet op, og overdraget ansvaret til dig. Det dit hjem.
Støtte herfra

[QUOTE=Rikke;639378]Ja, men hvis du har mavefornemmelse for, at det rigtige for dine katte, dig og den nye kat er, at den nye skal ha et andet hjem!
Så skal du følge din mave fornemmelse og instinkter!!! Den tidliger ejer har jo givet op, og overdraget ansvaret til dig. Det dit hjem.
Støtte herfra[/QUOTE]

Må lige prøve at snakke med hende…
For det er da lidt en træls situation at stå i…

[QUOTE=Lotte F;639369]Altså… Et eller andet sted, er det faktisk det jeg helst vil…
Men jeg har jo også bare været så “dum” at love hende jeg fik ham fra (en venindes veninde) at jeg vil give det nogle mdr. før jeg overvejer om der skal et andet hjem til…[/QUOTE]

Det er jo nok lidt enten-eller - hvis du vil forsøge at integrere ham i flokken kræver det højst sandsynligt en netdør. Hvis du ikke vil/kan lave den selv og ikke kan få kæresten til det/ikke gider skændes med ham om udgiften, kan det nok ikke lade sig gøre at integrere katten i flokken.

Hvad er vigtigst? At få katten integreret (trods skænderi med kæresten) eller holde husfred og finde et andet hjem til katten?

[QUOTE=Temple Bar;639504]Det er jo nok lidt enten-eller - hvis du vil forsøge at integrere ham i flokken kræver det højst sandsynligt en netdør. Hvis du ikke vil/kan lave den selv og ikke kan få kæresten til det/ikke gider skændes med ham om udgiften, kan det nok ikke lade sig gøre at integrere katten i flokken.

Hvad er vigtigst? At få katten integreret (trods skænderi med kæresten) eller holde husfred og finde et andet hjem til katten?[/QUOTE]

Hmm ja, det jo så det…
Men nu har jeg lovet at give det et forsøg, så må jeg bare banke lidt hårdere i bordet næste gang!

pøj pøj og lad os høre hvordan det går.

Så fik jeg ham ENDELIG overtalt:wehu:
Det holdt også hårdt :besvimer:
Vi købte en billig “papdør” som jeg kalder denne type, til 300 kr i Jem&Fix :høhø:

Der er endnu ingen af dem der har opdaget hinanden, men jeg er godt nok spændt på, hvor meget skrig og skrål der bliver NÅR de opdager hinanden! :uha:

Nårh, indtil videre har Lion og Misse bare siddet på hver sin side af tråden og brummet lidt…
Men lur mig om ikke der bliver lidt slåskamp gennem tråden før eller siden :høhø:

Det er da godt nok en smart løsning!! Sådan. Spændene hvordan det så bliver:)

Ja, jeg er også meget spændt på, hvad fremtiden bringer :kryds:

Husk at rose manden:-)

Det er skam gjort :tihi:

UPDATE!!!

Så prøvede vi endnu en gang at lade dem hilse på hinanden…
Vi tog Lion (den nye mis) i sin transportkasse, og tog ham med ud i stuen, satte kassen på gulvet og lod de andre komme hen og snuse…

Lion sad og brummede lidt inde fra kassen, Misse kom med et enkelt hvæs, men gik så ind og gik i krig i hans madskål - selvom det stort set er det samme de får, bare i et lidt anderledes blandingsforhold :tihi:

Nå, men Lion blev lukket ud af kassen, og listede forsigtigt rundt…
Han smuttede tilbage i soveværelset som han kender bedst, da han har boet derinde i 1½ uge nu…
Misse ænsede ham knap nok, hun skulede lidt til ham, og stak så hovedet tilbage i hans madskål :høhø:

Nu er Lion krøbet i skjul under sengen, han synes vist det hele er lidt overvældende…

Men nu tager vi det bare helt stille og roligt, krydser fingre og håber på alt det bedste!! :kryds:

Men man må VIRKELIG sige at der er sket noget, siden den dag han kom…
I husker jo nok at Misse fløj lige i struben på ham, uden først at advare med lidt hyl og skrig og hvæsen… Det var bare lige på og hårdt… :uha:

Dejligt - han lugter nok af “hjem” nu :slight_smile:

Jeg ville give dem kort tid sammen og så lukke fra igennem nogle dage, så ingen stresser op.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;646572]Dejligt - han lugter nok af “hjem” nu :slight_smile:

Jeg ville give dem kort tid sammen og så lukke fra igennem nogle dage, så ingen stresser op.[/QUOTE]

Jamen hvis ellers det går roligt nok for sig er det vel ingen grund til at skille dem ad igen - eller hvad? :gruble:

hvis der ikke er ballade og i kan holde øje med dem - så er det ikke nødvendigt :slight_smile: men hold øje med at ingen af dem stresser unødigt :slight_smile:

men et par pauser er altid klogt når de har fået en start som dine

Hvis du lader dem være sammen vil de måske stresse i løbet af nogle timer. Og stressede katte har det med at reagere.
Jeg bruger selv time-out flere gange overfor nogle af mine katte, hvis de har en dårlig periode - fx bliver Fie vildt stresset når det regner og hun gerne vil ud - det kan gå ud over de andre katte. 10 minutter i soveværelset får løst det problem, fremfor at de begynder at slås.

Ingen sover rigtig godt, hvis man ikke har ro i sindet - og slet ikke din nyankomne, der jo er “den lille” i det her spil.

Jeg skal nok holde rigtig godt øje…
Kan jeg mærke på Lion at det bliver for meget for ham, lader jeg ham få lidt ro igen…

Jeg ville nok osse vælge at lade dem sammenføre gradvis …Lad dem være sammen i længere og længere tid, og lad det tage nogle dage.
Der skal kun en forkert bevægelse eller lyd til, før de kan reagere kraftig - Det sker selv i en sammentømret flok, men med en ny kat i flokken skal man være ekstra varsom.