Ny katte-ejer og nyt medlem

Mit Navn er Simon, og jeg er herinde, fordi jeg lige har fået min første lille killing for et par uger siden. Da jeg boede hjemme, havde vi ellers hunde, og har aldrig haft en kat før nu, men jeg må indrømme, at katte altså siger mig mest.

Min lille killing er alt for ung. Han er nemlig kun 10 uger gammel, men her får i historien:
Victor og hans søskende boede ude i bebyggelsens affaldskur, UDEN en mor!!!
Jeg vidste det, fordi jeg i en længere periode holdt øje med dem. De sidste aftner, som Victor havde i affaldsskuret, tog jeg mad ud til ham og hans søskende, fordi jeg kunne se at de ellers kun spiste affald.

På aftenen hvor jeg så endelig havde besluttet mig for at fange Victor, regnede jeg med at jeg skulle have en lille kasse med, som jeg kunne fange ham under, men den fik jeg aldrig brug for, for Victor havde fået øjenbetændelse :ked:

Så mens hans små søskende skyndte sig væk, da de opdagede hvad jeg var ude på, så var Victor altså ikke så hurtig, da han ikke så så godt, og jeg kunne derfor snuppe ham i nakkeskindet. Han hvæsede og spruttede men jeg holdt ham tæt ind til kroppen i et fast greb, på vejen over til min opgang. Jeg tænkte hele vejen: “Nu smutter han ud af mit greb! Nej okay men så nu, eller også ligeså snart jeg skal til at fumle med nøglerne!”

Men nej, Victor smuttede ikke. Han brokkede sig, men han blev i mit greb helt til vi var inde på mit badeværelse.
Her fik jeg lyn-hurtigt serveret en halv dåse makrel i tomat til ham, som han guffede hurtigt i sig. Han fik derfor resten med det samme, som han dog ikke spiste op. Dagen efter fik han kattebakke, killingefodder, kradsetræ, og katteskåle… sågar en katteseng fik han. Det eneste jeg skulle betale for, var maden og kattegrus, for resten fik jeg på arbejdet af en sød kunde der var blevet helt rørt af historien, og derfor gladeligt hjalp mig med at starte op.

Victor blev hurtig tryg ved mig, og snart kunne jeg uden større brok, behandle hans øjenbetændelse med kamille-te, mens jeg ventede på at det blev mandag, hvor vi skulle til dyrelægen.

Nu er Victor helt rask, og er en værre bølle, men sådan er killinger jo :wehuu:

Håber i fik gnavet jer igennem den lidt længere historie. Jeg glæder mig til at snakke med jer alle sammen! :tak:

:velkommen::velkommen::velkommen:

Hjerteligt velkommen til dig og Victor.

:slight_smile:

:velkommen::velkommen::velkommen::velkommen:

Dejligt at Victor har fået et godt hjem hos dig - men hvad er der sket med de andre killinger?

Tillykke med din lille nye misser :slight_smile:

det er super når vi får en solstråle historie i ny og næ… det er bare så dejligt…

Stort :velkommen:

:kram:

Hjertelig velkommen her hos os på Kattegale Simon. :slight_smile:

Jeg håber, at du bliver glad for at være her.

Til lykke med din lille nye kat.
Varm og kærlig fortælling. :inlove:

Dejligt at Victor har fået et godt hjem hos dig - men hvad er der sket med de andre killinger?[/quote]

De andre killinger meldte jeg til Dyrenes Beskyttelse, som meget gerne skulle have været herude og hentet dem nu. Jeg har i hvert fald ikke set killingerne siden. :tihi:

Mange tak for svaret Simon - jeg håber de er blevet hentet.

Tak for din omsorg for de små killinger. :tak:

[quote=Eva;406302]Mange tak for svaret Simon - jeg håber de er blevet hentet.

Tak for din omsorg for de små killinger. :tak:[/quote]

Ville ikke kunne bære hvis de skulle leve af affald hele livet, og sikkert ville dø, når de ikke havde en mor til at passe på sig. De er jo meget nysgerrige de små pus, så de kunne hurtigt komme galt afsted tror jeg.

Nu har jeg lært ham at bruge katte-bakke (med mindre jeg har glemt en pose på gulvet, så synes han det er hyggeligere at sidde og tisse på den :thumbdown:), og har også lært ham ikke at bide i ledninger. Men jeg aner ikke hvordan jeg lærer ham at lade være med at bide i mine fingre og arme :S

Jeg tror det er fordi han forsøger at dige, men er ikke sikker, så hvis i ved det, så må i gerne sige til :slight_smile:

Jeg tror måske bare han leger?
Hvis du ser killinger lege sammen, så bider de også hinanden…
Selv min “killing” på et år bider i mine fingre hvis vi leger… :slight_smile:

Velkommen hertil :slight_smile:

:velkommen:

Hvor er det dejligt og høre at du reddet kattene fra at skulle leve sådan.

[quote=Abaddon;406313]Jeg tror måske bare han leger?
Hvis du ser killinger lege sammen, så bider de også hinanden…
Selv min “killing” på et år bider i mine fingre hvis vi leger… :slight_smile:

Velkommen hertil :)[/quote]

Hehe det er også meget sødt at han er så legesyg som han er, men han bider sig fat i min arm ligeså snart jeg klør ham på maven, men det er rigtigt nok mest noget han gør på sine mest aktive tider af døgnet :slight_smile:

Det generer mig kun fordi han faktisk bider ret hårdt :uha:

[quote=Simon;406325]Hehe det er også meget sødt at han er så legesyg som han er, men han bider sig fat i min arm ligeså snart jeg klør ham på maven, men det er rigtigt nok mest noget han gør på sine mest aktive tider af døgnet :slight_smile:

Det generer mig kun fordi han faktisk bider ret hårdt :uha:[/quote]

Det lyder fuldstændig ligesom Pelle gør… Selv hvis man bare klør ham på maven, så kan han finde på at “gribe fat” med benene, og markere med tænderne… Da han var mindre bed han også en del hårdere, men nu markere han bare :slight_smile:

Tja jeg håber i hvert fald at han helt lader være med tiden. Kender andre med katte, som siger at deres stoppede da de blev voksne, så nu håber jeg at Victor også er den slags kat der stopper :kryds:

Pelle er cirka et år, og han gør det i hvert fald endnu :slight_smile:

På slagteriet kan man få sådan nogle “jernhandsker”… En ide måske :høhø::stuck_out_tongue:

Forresten kan i da lige se et billede af ham :slight_smile:

Nurh, hvor er han kær :wehuu:

En ide kunne være at få en legekammerat til ham :slight_smile: det vil helt sikkert tage noget af hans energi og “bidelyst”.:slight_smile:

[quote=Abaddon;406332]Nurh, hvor er han kær :wehuu:

En ide kunne være at få en legekammerat til ham :slight_smile: det vil helt sikkert tage noget af hans energi og “bidelyst”.:)[/quote]

Altså jeg havde jo også aller helst beholdt alle hans søskende, men jeg må desværre kun have en enkelt hund eller kat her hvor jeg bor nu :frowning:

Nåh det lille pus :wehuu: Godt at han (og hans søskende) blev reddet :thumbup:

Hold da op, hvor er han kær :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Velkommen til… Jeg håber du får mange hyggelige stunder her inde…

Hvor er det godt du fandt de små og tog en til dig, og sørgede for de andre…

ang det med at han bider, så hold hånd/arm stille og sig bestemt NEJ, eller fy… Det kn muligvis hjælpe…
Det er nemlig den alder missemor afvendere dem, og derved lære dem at klare sig selv…

heldog lykke med ham

og Nujiiii hvor er han dejlig