Ny katte-ejer og nyt medlem

Hej Simon:heya:.
:velkommen::velkommen:, velkommen til.

Tillykke med din lille nye killing, han er da simpelthen noget af det sødeste:wehuu:
Hvor er det rart at tænke på at du tog ansvar for nogen der ingen havde. Håber du får stor glæde af dette forum og din lille Victor:)

Mit bedste tip til en killing der bider, især hvis det er hårdt, er at sige nej og afbryde legen fuldstændig. Og så give ham en lege kammerat:)

De bedste ønsker fra Sofie:inlove:

Hej Simon.

Velkommen til.

Først og fremmest tillykke med den lille fyr, han er bare skøn at se til.

Dernæst lige et godt råd: Kamillethe er “no-go” til at skylle øjne med både katte og menneskeøjne. Køb saltvandsampuler på apoteket så har du altid hjælp lige ved hånden, hvis der er noget snask ved øjnene.

Jeg har selv fire bamser og to af dem smider sig på ryggen og vil kæles på maven. De to andre bryder sig ikke om det og sætter alle fire ben og ligeledes tænderne i mig, hvis jeg lige glemmer at det er en af dem der ikke gider, jeg sidder med.

Katte kan man sagtens opdrage på, godbidder gør underværker i den proces. :høhø: Når Victor bider, så sig nej, flyt fingeren og afvis ham et par minutter. Det vil være fint hvis du kan komme ham i forkøb, når du kan se at han vil bide, skynd dig at aflede hans opmærksomhed ved at lege eks. med en drillepind, således at han ikke når at bide dig.

Hvordan er han ellers socialanlagt? - Jeg kan ikke lade være med at tænke på at han jo åbenbart ikke har haft menneskelig kontakt som killing.

Glæder mig til at følge jer herinde

Vaya Con Dios
Mai.

:velkommen::velkommen::velkommen:

Hej og :velkommen: til dig og din smukke killing :iloveyou:
Dejligt du tog ham med hjem og fik de andre hentet.

:velkommen:

[quote=Simon;406310]
Nu har jeg lært ham at bruge katte-bakke (med mindre jeg har glemt en pose på gulvet, så synes han det er hyggeligere at sidde og tisse på den :thumbdown:), og har også lært ham ikke at bide i ledninger. Men jeg aner ikke hvordan jeg lærer ham at lade være med at bide i mine fingre og arme :S

Jeg tror det er fordi han forsøger at dige, men er ikke sikker, så hvis i ved det, så må i gerne sige til :)[/quote]

Han bider fordi det er killingers natur, når de leger med de andre killinger i kuldet.

Min ærlige mening er, at det er synd at have så lille en killing som enekat :sorry:

Simon kunne du ikke få en legekammerat til ham.

Èn der er 12/14/16 uger, den vil også kunne lære ham de færdigheder en kat behøver for at blive en god kat. :slight_smile:

Det sidste er meget vigtigt.
Du skal jo have ham i mange mange år - det er et must, at glæden går begge veje…:slight_smile:

:velkommen: :slight_smile:

:velkommen:

Håber du bliver glad for at være herinde.

Hej Simon og velkommen til.

Sikke en dejlig kat du har fundet dig - han ser enormt fræk ud :høhø:

Det er dejligt at læse, at du har reddet den fra en, måske, kummerlig tilværelse.

Brug så meget tid på Victor som muligt, så han bliver vant til dig og dermed social (du har hjertet på rette sted, så det bliver nok ingen sag)

Mange katte bryder sig ikke om at blive nusset på maven.
Det er deres mest sårbare sted, og pr. instinkt vil de forsøge at forsvare sig mod “angreb” der. Det er derfor han bider dig.

Jeg synes ikke du skal skælde ham ud - respekter at han siger fra, og nus ham andre steder = i nakken, på siderne af hans hoved, ved haleroden (på ryggen) el. under hagen.
Prøv dig frem og find de steder, hvor han nyder at blive nusset.

Alt godt til dig og Victor - glæder mig til at høre mere om ham.

Jeg læste i et svar fra Simon at han kun må ha’ 1 kat der hvor han bor, og ja det er en åndsvag lov, men sådan er det mange steder, 1 hund eller 1 kat.

Ja det er lige præcis dét der er problemet. Kun én kat! Spørg mig ikke hvorfor, jeg tror da næppe at 2 katte larmer mere end én… 2 katte mijawer vel heller ikke om morgenen for at få en til at stå op og underholde dem, for de har jo hinanden.

Nu ved jeg ikke om reglerne er lavet for at undgå larm, men HVIS de er så vil jeg da nok mene at de børnefamilier vi har i opgangen larmer mere end min kat gør. Og jeg sender da ikke klager omkring opgangens børn.

[quote=Simon;406671]Ja det er lige præcis dét der er problemet. Kun én kat! Spørg mig ikke hvorfor, jeg tror da næppe at 2 katte larmer mere end én… 2 katte mijawer vel heller ikke om morgenen for at få en til at stå op og underholde dem, for de har jo hinanden.

Nu ved jeg ikke om reglerne er lavet for at undgå larm, men HVIS de er så vil jeg da nok mene at de børnefamilier vi har i opgangen larmer mere end min kat gør. Og jeg sender da ikke klager omkring opgangens børn.[/quote]

Dét… er noget du tror -LOL

Men du har ret. Den der 1-kats regel er åndssvag.

Og velkommen til :velkommen:

:velkommen:

Men det gør det da ikke mindre synd for en alt for lille killing -surrender

Næ, men nu behøver man jo heller ikke male fanden på væggen, det kan jo også være det er en killing der godt kan fungere trods alt.

Hej og velkommen til
Tillykke med den lille victor, og hvor ser han dog bare nuser ud.

[quote=Simon;406671]Ja det er lige præcis dét der er problemet. Kun én kat! Spørg mig ikke hvorfor, jeg tror da næppe at 2 katte larmer mere end én… 2 katte mijawer vel heller ikke om morgenen for at få en til at stå op og underholde dem, for de har jo hinanden.

Nu ved jeg ikke om reglerne er lavet for at undgå larm, men HVIS de er så vil jeg da nok mene at de børnefamilier vi har i opgangen larmer mere end min kat gør. Og jeg sender da ikke klager omkring opgangens børn.[/quote]

Tror muligvis det kan have noget at gøre med at udlejer mener dyr ødelægger for meget. Da jeg selv boede i lejlighed lavede jeg den aftale med udlejer at jeg gav en måneds husleje mere for at have to katte. Derved kan han smide det oven i indskudet og skulle noget så gå i stykker (formentlig ikke - jeg fik alle mine penge tilbage ved flytning) har han penge dertil når du flytter. Det vil jeg undersøge hvis jeg var dig, så lille Victor ikke kommer til at føle sig alene når du ikke er hjemme.

[quote=Simon;406671]
Nu ved jeg ikke om reglerne er lavet for at undgå larm, men HVIS de er så vil jeg da nok mene at de børnefamilier vi har i opgangen larmer mere end min kat gør. Og jeg sender da ikke klager omkring opgangens børn.[/quote]

Jeg er fuldstændig enig med dig Simon. :hjerte:
Lad os gå ind for ét-barnssystemet…-LOL

Hej Simon.

til dig og lille Victor.

Hvor var det dejligt, at du fik reddet ham, han er vel nok nuttet.

Tillykke med det lille pus.! -lovelove

Velkommen til og tillykke med den lille søde fyr. Dejligt, at der findes personer som dig - der ikke kun tænker, men handler:)