Ny killing i hjemmet! - NY UPDATE!

Lige nu, eller rettere for en time siden kom min dejlige ragdoll pige, Fnug, ind af døren. Hun er meget skøn, det vil jeg vise når jeg engang får taget billeder af hende. -forelsket
Men Mufti, min 7 måneder gamle kastrerede NFO/MC knurrer og hvæser af hende på den ondeste måde, jeg har aldrig set ham sådan før. Han følger nøje efter hende på en meters afstand. Skal han gøre sådan og hvor lang tid går der før de accepterer hinanden? Fnug går forsigtigt rundt og snuser til alting og undgår Mufti, hun ligger bagved vaskemaskinen lige nu. Hun er bange for ham. Og nok også for det nye hjem. Hun er 4 måneder og neutraliseret.
Hvad kan vi gøre for at gøre sammenføringen nem, når nu minikatten er i hus?

På forhånd tak :slight_smile:

[/quote]

Jeg glæder mig meget til at se billeder af det bette pus -love Og så vil jeg lige skynde mig, at ønske dig et stort tillykke med hende. -pote

Enig -thumbs

Tillykke med lille Fnug -forelsket glæder mig til at se billeder af hende, hvad farve har hun?

Der går normalt omkring 3-4 dage, så falder der ro over gemytterne og de begynder at lege sammen.
Men giv den lille mulighed for at få lidt ro, evt. et værelse som hun kan føle sig tryg i og bruge som base.
Det hjælper også at lege med dem, især en “fiskestang” kan få dem til at glemme frygten for hinanden.

Marina

Enig -thumbs

Godmorgen allesammen og tak for svatrene :slight_smile:
Han vejer jo 4 gange så meget som hende! Og han er den bange?!? :smiley:
Han var også flygtet op på hemsen i nat (hvor vi sover og han plejer at sove) og så lå han der det meste af natten og holdt øje med hende. Hun kunne ikke finde ud af at kravle op ad stigen og blev i stuen, hvor hun legede rundt. I dag er hun bestemt ikke bange for omgivelserne: Hun styrter rundt og fjoller: Op på stolenes ryglæn, op ad vores ben rundt med en bold og så ud oven på kattebakken. Der er godt nok meget energi!!! [smilie=hate-tunz.gif]
Nu har Mufti dristet sig ned fra hemsen og han knurrer lidt af hende, men ikke så meget som igår, desuden vil han gerne lege lidt, men ikke så gerne kæle. Han lister rundt og snuser hvor hun har været. Det ser altså sjovt ud… Hun er bange for ham, det er tydeligt, for nu hvor han er nede lægger hun sig stille ned bag en kattebakke og kigger på ham.

Hun er blå mitted, med de smukkeste blå øjne -love Der kommer til at gå lidt tid med de billeder, for min kære Martin er smuttet med sin mobil (han skulle på arbejde) og den er vores kamera. (Ja, købte jo en kat i stedet for et kamera -høhø )

Prøvede at lukke den lille ind på badeværelset, hvor kattebakke og hendes mad og vand står, men hun begyndte øjeblikkeligt at miauw’e så højt, at naboen ville kunne høre hende :frowning: Hun er MEGET kontaktsøgende og kælen, og vil helst bare lege med mig hele tiden -lovelove

Tillykke med din lille Fnug! Hvor lyder hun bare dejlig - jeg glæder mig til at se billeder. :slight_smile:

Sammenføringen med din “gamle” kat kan godt tage nogle dage… men bare rolig; med tid og tålmodighed går det nok. :slight_smile:

Nu er der gået halvanden dag, og jeg har har forelsket mig mere og mere i min nye prinsesse, det samme har min kæreste -høhø
Desværre mener Mufti stadig, at hun er en forfærdelig tingest at have i hjemmet. Nu er han tilsyneladende ikke så bange for hende mere, for han er begyndt at jage hende og slå ud efter hende (han har fået klippet kløer). Ikke hele tiden, men når hun leger eller når hun lige står i vejen. Hun har sine skjulesteder hvor hun kryber ind i fred for ham. Vi prøver at stoppe ham når han bliver for slem. Vi kan ikke rigtigt lukke dem i hver deres rum, for de er begge bange for at være alene og begynder at miauw’e højlydt. Hun får stort set fred når hun sover. Han knurrer ikke så meget mere, men men hvæser lidt endnu. Hun er begyndt at knurre ad ham. Han virker meget nysgerrig overfor hende?!?
Mufti opfører sig mere som han plejer med sine dejlige kurrer-lyde og rotator hale. Fnug har næsten ikke spist siden vi fik hende hjem og jeg har ikke set hende drikke (prøven med at “løfte” op i nakkeskindet viser dog at hun ikke er dehydreret). Jeg kan ikke lade hendes mad stå fremme, for Mufti ville æde den, og han har foderallergi og skal leve af RC intestinal i en længere periode. Men hun er overhovedet ikke interesseret når den bliver stillet frem. Jeg ringer til opdrætter idag, og forhører mig om hendes madvaner (kan være hun er vant til at få tørfoderet med vand på eller lignende).

Jeg tror, det er en proces, dine misser skal igennem, det der sker nu… :slight_smile:

Først skulle Mufti lige finde ud af, at den der nye tingest ikke var farlig. Det har han så opdaget nu og skal i stedet lige have slået fast én gang for alle, at det er ham, der bestemmer. :slight_smile:

Så de skal nok komme overens til sidst… Det er jeg sikker på. :slight_smile:

Mht. Fnugs manglende appetit, synes jeg, det lyder som en god idé at kontakte opdrætteren. Men det KAN jo altså også være stress i forbindelse med sammenføringen, der giver årsag til den manglende appetit. Jeg håber dog, uanset hvad, at prinsessen snart finder appetitten igen. :slight_smile:

Killinger bør have adgang til mad 24/7… du kan evt lave en plastkasse med indgangshul i hvor kun killingen kan komme ind, killinger har små maver og har brug for at spise ofte.

Der skrev haneben hvad jeg ville sige, så jeg nøjes med at ønske tillykke med din nye prinsesse.
Knus Elin

Giv hende noget vådfoder, det kan de fleste killinger lide. Og så kan du evt. tage hende med ind i et rum for sig sammen med hendes mad, men uden at lade hende være alene. Det skal føles som hygge og ikke straf at komme lidt for sig selv. På den måde kan man vænne hende til at få ekstra måltider uden at han spiser af det. Hun lærer hurtigt at give besked om at hun vil ind og have sine lækkerbidder.
Heldigvis er Intestinal et foder med et godt næringsindhold, men sikkert ikke det hun er vant til at få :slight_smile:
Marina

Jeg har prøvet at lukke mig inde med hende (med det resultat at Mufti går helt agurk og vil ind til os) for at give hende noget at spise, men hun er slet ikke interesseret. Igår prøvede jeg nok 7 gange. Det foder jeg har til hende (RC Kitten) er det hun er vant til. Opdrætter rådede mig til at vente og se. Opdrætter sagde at det nok var stress, det er jo en rask killing. Jeg så hende spise derhjemme, så det er nok ikke noget fysisk der er galt. Hun er begyndt at drikke.

Idag er Mufti meget nysgerrig overfor hende, og vil helst være i hendes umiddelbare nærhed (selv når hun går på bakken). Han går helt hen til hende, med kærlige lyde, og slikker hende. Og så bider han! Er det for at markere sig? På mig virker det som om han vil lege, men ikke kan finde ud af at hendes hvæsen og knurren betyder stop. Jeg håber at han snart vil lære det. Hun kan godt få lov til at lege rundt og blive kælet, men Mufti vil gerne holde øje med hende. Hun får helt fred når hun vil sove. Hun prøver på den anden side at passe sig selv og undgå ham. Hun har mange gemmesteder, som hun kan løbe ind i når Mufti bliver for slem. De bliver også skilt ad når han bliver altfor voldsom. Mufti virker gladere og mere livlig, end han gjorde i går. Jeg ser det alt i alt som et fremskridt?

P.S. Ifølge min dyrlæge skal en killing i hendes alder, der er steriliseret, IKKE have fri adgang til mad, fordi de så vil få for mange mineraler, der vil kunne give hende urinvejs problemer, desuden er killingefoder fedt, så hun vil kunne blive fed. For mange mineraler er ligeså slemt som for få. Der er jo også et mål på pakken om hvor meget en killing på hendes vægt og med hendes alder må få, regner med at producenten har undersøgt det grundigt! Hvis killingen ikke tager nok på, skal hun selvfølgeligt have mere foder. (Dette var ikke ment som et oplæg til diskussion i denne tråd, det er bare forklaringen på hvorfor jeg gør, som jeg gør -peaceman )

Jeg tror at efter han lige har vænnet sig til at hun er der, prøver at markere over for hende hvem der er bossen. Bare så der ikke er nogen tvivl.
Når hun først har accepteret det…ja så kommer det til at gå rigtig fin… :smiley:

Nu er der gået 4 dage, og jeg tror det går bedre. Mufti virker meget forelsket i hende, og miauw’er når hun er udenfor hans synsfelt. Han vil meget gerne i kontakt med hende og slikker hende meget, men pludseligt kan han finde på at gribe fat om hende og bide hende. Nogle gange er det bare markering, men andre gange bider han sig helt fast! -blåblå Er det også leg eller markering eller…?
Mufti opfører sig ellers som han plejer, og holder fast i sine vaner, han sover f.eks. på hemsen hos os, mens Fnug sover i klatretræet i stuen.
Fnug ignorerer ham fuldkommen. Undgår ham lidt. Men hun har 2 gange gnedet sig (hovedet) op af ham. Og når han “bare” vasker hende kan hun finde på at spinde og ligge stille, det ser altså ud til at hun nyder det. Hun render rundt med højt løftet hale, og virker ikke bange. Hun vil gerne i kontakt med os mennesker og leger meget.

Er mkin fornemmelse af at det går fremad korrekt? Og hvor lang tid kan det lige tage før han stopper med at bide?