Hej allesammen, min nære halv søster er desværre i den uheldige situation at hende og hendes kæreste er gået fra hinanden og at de nu begge er nødsaget til at flytte fra deres fælles lejlighed fordi ingen af dem har råd til at bo der alene, min halvsøster har tre super dejlige missere på 3 år, lidt over 2 år og en dejlig killing på 5 mdr - alle sammen dejlige huskatte.
Hun har fundet en ny lejlighed hvor hun gerne må have hendes katte med, hun har betalt indskud og skal flytte ind her 15 Januar… det tog hende lang tid at finde lejligheden, specielt fordi mange steder må man jo ikke have dyr…
Lejligheden er på 55 kvm, er det ok nok plads til hende og hendes tre katte? Hun var nødsaget til at tage den lejlighed ellers ville hun ikk have noget sted og bo - hun vil selvfølgelig indrette lejligheden så vidt muligt for kattenes behov… men hun vil ikke af med nogle af den, hun ved jo godt det er svært at finde nye hjem til dem… men hun ønsker heller ikke at komme af med nogle af dem.
Det er udelukket at kæresten kan tage nogle af dem, han ønsker ikke at have en kat - og de er alle sammen hendes.
Ja da, hun skal bare huske at katte lever på kubikmeter fremfor kvadratmeter og indrette så de kan komme i højden også F.eks. hylder til dem på væggene, plads til dem ovenpå reolen etc.
Jeg har boet på 49 m2 med 4 katte og på 72 m2 med 5 katte. Som de andre skriver er det et spørgsmål om at indrette hjemmet, så det giver kattene udfoldelsesmuligheder.
Her er lidt eksempler fra min gamle lejlighed (flyttede i hus i 2005):
Stierne rundt ved loftet var utroligt populære, og hvis ikke huset, jeg bor i nu, var så lavloftet, ville jeg lave noget lignende i dag
Ja, der skal nok blive plads til kattene, hvis hun indretter lidt smart i højden.
Og så vil jeg da sige, at tråden overraskede mig positivt. Jeg var først bange for, at det var endnu en af de triste historier, hvor nogen er blevet sagt op og ikke kan finde en lejlighed med tilladelse til dyr. Men hun har været heldig - stort tillykke.
Umiddelbart så ville jeg se efter et uden stiger (det bruger kattene ikke til noget, de hopper), og med længere stolper til krads, og så knap så mange platforme - men at købe et godt kradsetræ til dem lyder som en rigtig god idé!
jeg havde 4 maine coons på 43m2. De havde et kattens no1 - 1 stamme fra gulv til loft med 2 køjer og en ring samt reoler, borde etc. Mine havde så også en microskopisk løbegård når jeg var hjemme. Men selv uden den havde de haft det glimrende. En overgang havde jeg 4 katte og 3 hunde på den plads
[QUOTE=PunkPerry;1138926]Ville sådan noget være bedre? Kradsetræ Catherine | zooplus.dk
Det er 197 højt. og mere enkelt.[/QUOTE]
Jeg vil tro det vælter meget nemt hvis det er to meter højt og ikke kan spændes fast i væg eller loft?
Overvejer selv Jacky O fra Pet Fun, jeg har ladet mig fortælle at de bestilles i mål som passer til ens lofthøjde og så kan sættes i spænd. De er ikke så kønne, men skulle være solide og må indrømme at de har mange gode løsninger på hvordan man kan kan udnytte pladsen godt i højden
Det er nok en bedre ide at have et træ, som går fra gulv til loft, for krogene risikerer at blive revet ud af væggen med tiden, hvis kattene bruger træet til at galopere i.