Ny loftventilator - kat panisk angst :(

Jeg har her i varmen investeret i en loftventilator, som jeg glad modtog igår og installerede. Kunne godt se min kat var lidt skeptisk i starten, men tænkte det nok gik når hun fandt ud af den ikke gjorde noget.
Da jeg vågnede igen kunne jeg se at kun havde gemt sig under køkkenvasken hele natten, og nu slet ikke vil nærme sig rummet den hænger i.
Er det mon muligt at så hende til at vænne sig til den uden at skulle pille den ned igen :/?

Jeg har haft flere katte der hadede min gulvventilator, som i ville slet ikke være i rummet hvis den var tændt, til at ende op med at være helt ligeglad med den. Så i første opgang ville jeg lade den hænge, men kun bruge den meget lidt, eller slet ikke indtil din kat har vænnet sig til at den er der. Og så langsomt begynde at tænde den igen, men kun kort tid af gangen. :slight_smile:

1 Synes om

Og når hun har andre rum at være i, er det jo ikke helt skidt. Jeg ville lade den køre et par dage når du var hjemme, og så begynde at forsøge at lokke hende i nærheden af/ind i rummet vha godbider, leg, ros etc. :slight_smile: (hvad der nu bedst virker på hende)

1 Synes om

:blush:

Jeg har både en gulvventilator og en luftkøler — og mine to killinger har ligget lige foran dem, mens det var så ulideligt varmt :blush:

Især luftkøleren, der skal fyldes med koldt vand og frostelementer var et stort hit, for der var KOLDT på gulvet foran den :blush:

Er sikker på, at din kat nok skal vænne sig til den :blush:

Men det kan godt være, det gør en forskel, at den sidder i loftet - at det, der bevæger sig, kommer oppefra. Det kunne jeg godt forestille mig, at katten vil være mere utryg ved. Dermed ikke være sagt, at den ikke kan vænne sig til det. Det er bare ikke sikkert, man kan sammenligne situationen med gulv- og bordventilatorer.

Vi har en ventilator i loftet i soveværelset. Når vores har været derinde har den bare være spændende, men vores er generelt også meget kaosrobuste.

Jeg håber din vænner sig til den :slight_smile:

2 Synes om