Ny på kattegale

Hej allesammen,

Ja jeg er som overskriften antyder ny her på siden,

jeg har meldt mig til da jeg har fået kat for 2 måneder siden så den er nu 4 måneder. det er ikke nogen racekat men den er rigtig sød så har lidt spørgsmål og vil jo gerne lære lidt om katte derfor er jeg her.

ud over katten er jeg aktiv hunde mand har 3 tyskruhåret hønsehunde som bliver trænet til jagt og markprøver. dette spejler lidt tilbage på katten (som foresten hedder Tullemut) da den ind til nu har lært at sitte og dække (måske har jeg for meget tid:?)

men glæder mig til at være her inde

De bedste hilsner sørum

Velkommen til :heya:

:velkommen:

:heya: Velkommen til.

Du er nu ikke den eneste, der træner din kat. Flere herinde har gode erfaringer med klikkertræning til både almindelig aktivering og afhjælpning af problemadfærd. Så det kan du sagtens finde nogle at diskutere med :slight_smile:

Velkommen til :slight_smile:

Hejsa, Sørum - og velkommen til Kattegale. :slight_smile:

Vi har også en gammel huskat fra Odsherred. Måske en fjern slægtning? Men her er det altså hende, der har trænet mig… :thumbup:

:velkommentilkg:
Håber du bliver glad for at være her.

Må vi ikke se et billede af Tullemut? :slight_smile:

Hej, og velkommen

(Undskyld jeg spørger, men vidste ikke at killinger skal være minimum 12 uger før de må tages fra moderen/evt. erstatningsmor? :ups: )

ThildeL

Det er en skrive fejl den er født d 10/5 oh fik hende hjem d 15/7. så er hun 5 måneder så hun har været 12 uger nok bare mig der tænker i hunde en gang i mellem sorry.

Velkommen til:)
Håber du bliver glad for at være her:)

Hehe det ka ske.
Glæder mig til at se billeder :slight_smile:

Velkommen til :heya:

ja for lige taget nogen i morgen og lagt indt i mine øjne er hun lidt speciel i farven hun er sådan set en gråstribet huskat men hendes ene bagben er er rødt men det er nok kun mig der syntes det er en charme:) det var et kuld killinger en kollega havde og hun får killinger en gang i mellem og hun syntes det er den grimmeste killing hun havde set fordi den havde det røde ben.

jeg syntes nu der er huskatte killinger nok så hun er indekat og når hun er 7 måneder skal hun stereliceres for min dyrelæge ville ikke sterelicere før men så bliver hun steriliceret og så får hun adgang til en løbegård jeg har lavet jeg tror ikke hun kan komme ud af den men vil bare være sikker inden hun kommer ud.

Det lyder til at hun får/har det som blommen i et æg :slight_smile:

Det lyder til at hun er blåtortie tabby på “farvesprog”. Jeg synes det lyder charmerende.

Der er med garanti flere end dig der synes at det er en charme :slight_smile:
Jeg synes da at det lyder helt vildt sødt :hjerte:

[QUOTE=Sørum;972076]

Det er en skrive fejl den er født d 10/5 oh fik hende hjem d 15/7. så er hun 5 måneder så hun har været 12 uger nok bare mig der tænker i hunde en gang i mellem sorry.[/QUOTE]

Velkommen til dig og den pigemis.

Hun har altså kun været 9½ uge - det er alt for ung og iøvrigt ulovligt både for sælger og køber

Gud ja jeg kan da ikke regne i dag.
Øv :frowning:

ja det kan jeg godt se viste ikke de skulde være 12 uger med hunde er det 8 men havde ikke tænkt så meget over det da jeg troede de skulle være 8 uger må jeg sige, men i kan da få min adresse og sådan så kan i jo melde mig til dyrenes værn!!

sikke en velkomst her inde

Hej og velkommen!

Kattekillinger skal være 12 uger, men der er desværre rigtig mange der stadigvæk ikke ved det. Det kan du jo ikke gøre for :slight_smile: Det lyder til at du har fået dig en dejlig lille kat og jeg glæder mig til at se billeder af hende :smiley:

[QUOTE=Sørum;972124]ja det kan jeg godt se viste ikke de skulde være 12 uger med hunde er det 8 men havde ikke tænkt så meget over det da jeg troede de skulle være 8 uger må jeg sige, men i kan da få min adresse og sådan så kan i jo melde mig til dyrenes værn!!

sikke en velkomst her inde[/QUOTE]

Det er nu ikke Dyrenes Værn, man melder den slags til. Det er politiet, da det jo er en lov, der er brudt. Det tvivler jeg dog meget stærkt på, at nogen har tænkt sig at gøre. Til gengæld er det magtpåliggende for mange af os, der er medlem af Kattegale at oplyse om den lov, som forbavsende mange mennesker ikke kender. Hvilket altså også var tilfældet med dig. Loven er lavet for at beskytte killingerne, der har brug for deres mor, til de er mindst 12 uger. Før er hun ikke færdig med at opdrage dem til at være små selvstændige kattevæsener.