Ny retssag på vej

http://www.dr.dk/P4/Aarhus/Nyheder/Silkeborg/2011/12/28/160341.htm

Det kan jeg godt forstå at hun vælger at gøre! (udlejeren til dem)

Jeps… Det er helt forståeligt…

Men hvad mon det er for nogle gode ting, hun har fundet om ægteparret på nettet :?

Lige pludselig begynder man at forstå, hvorfor der er så mange udlejere som forbyder husdyr i boligen ^^

Nej joke til side, jeg forstår stadig ikke disse udlejere. Man må virkelig håbe at dette er et særtilfælde !

Forstår så ganske udmærket udlejerens måde at handle på. Jeg havde gjort det samme for at kunne advarer andre imod sådan nogle mennesker som dem.

Er der nogen, der ved, om man kan finde ud af, om sådan nogle mennesker har fået en dom? Det hjælper jo ikke meget, at de bliver dømt, hvis det ikke fremgår nogle steder :slight_smile:

Jeg spørger, fordi jeg lige har været i retten, og min tidligere lejer blev dømt til at betale istandsættelse af lejligheden. Men jeg har da ikke indtryk af, at det er noget, der bliver offentliggjort nogen steder? (Og jeg er så blevet en af de udlejere, som ikke vil have dyr ind :-))

mvh. tina

Taina - Mhm, det mener jeg at der er… Kan ikke huske om man skal betale for det… Jeg ved det fra de tråde hvor Charlotte Kofoed er blevet dømt…

Det hedder Aktindsigt… En artikel på retspolitik.dk fra januar 2009 skriver

Den eneste mulighed for at se disse afgørelser er at henvende sig til den enkelte domstol og møjsommeligt bede om aktindsigt i hver enkelt sag. Det koster 175 kroner for hver dom, man får udleveret, og det kræver, at man på forhånd ved, at den findes. Man kan som udgangspunkt ikke få lov til at gennemgå sagerne for at finde frem til en bestemt dom eller til bestemte typer af domme.

[QUOTE=taina;762717]Er der nogen, der ved, om man kan finde ud af, om sådan nogle mennesker har fået en dom? Det hjælper jo ikke meget, at de bliver dømt, hvis det ikke fremgår nogle steder :slight_smile:

Jeg spørger, fordi jeg lige har været i retten, og min tidligere lejer blev dømt til at betale istandsættelse af lejligheden. Men jeg har da ikke indtryk af, at det er noget, der bliver offentliggjort nogen steder? (Og jeg er så blevet en af de udlejere, som ikke vil have dyr ind :-))

mvh. tina[/QUOTE]

De taler jo i øjeblikket om at lave et register over dårlige lejere så udlejerne har mulighed for at skille disse fra…

(det værste ved dette er jo at sådan et sted som jeg bor bliver ekstra belastet af “sære eksistenser” fordi de jo til sidst må nøjes med kommunens henvisninger…)

[QUOTE=Margrethe;762848]De taler jo i øjeblikket om at lave et register over dårlige lejere så udlejerne har mulighed for at skille disse fra…

(det værste ved dette er jo at sådan et sted som jeg bor bliver ekstra belastet af “sære eksistenser” fordi de jo til sidst må nøjes med kommunens henvisninger…)[/QUOTE]

Tell me about it - Kbh kommune har indstillingsret til ca 75% af lejlighederne her - dvs, vi får tidl. kriminelle ude af fængsel, misbrugere, sindslidende, folk med større problemer, end jeg kan forestille mig.

Måske husker du historien om mine 2 splittergale addict-naboer…

[QUOTE=Margrethe;762848]De taler jo i øjeblikket om at lave et register over dårlige lejere så udlejerne har mulighed for at skille disse fra…

(det værste ved dette er jo at sådan et sted som jeg bor bliver ekstra belastet af “sære eksistenser” fordi de jo til sidst må nøjes med kommunens henvisninger…)[/QUOTE]

Det troede jeg faktisk ikke var lovligt? Men som udlejer ville det være rart :slight_smile:

Hvorfor vil sådan et register gøre det værre, hvor du bor? Pointen skulle jo netop være at slippe for de værste :slight_smile:

mvh. tina

[QUOTE=Eife;762815]Taina - Mhm, det mener jeg at der er… Kan ikke huske om man skal betale for det… Jeg ved det fra de tråde hvor Charlotte Kofoed er blevet dømt…

Det hedder Aktindsigt… En artikel på retspolitik.dk fra januar 2009 skriver[/QUOTE]

Det er jo fuldstændig ubrugeligt, hvis man på forhånd skal vide, at sagen er der :slight_smile:

mvh. tina

[QUOTE=taina;762977]Det troede jeg faktisk ikke var lovligt? Men som udlejer ville det være rart :slight_smile:

Hvorfor vil sådan et register gøre det værre, hvor du bor? Pointen skulle jo netop være at slippe for de værste :slight_smile:

mvh. tina[/QUOTE]

Her hvor jeg bor (socialt boligbyggeri) har kommunen indstillningsret til x antal lejemål (%delen kender jeg ikke - men 75% er nok ikke meget forkert…) … Bare i min opgang er vi kun 2 ud af 9 lejemål som selv tjener penge til at betale huslejen… Det er et meget socialtbelastet kvarter - rigtig mange kriminelle (og heraf også kriminalitet), psykisk syge samt de som i den grad er ramt af “the bad kind of” socialarv…

[QUOTE=taina;762979]Det er jo fuldstændig ubrugeligt, hvis man på forhånd skal vide, at sagen er der :slight_smile:

mvh. tina[/QUOTE]

Jep, det var også ca. det artiklen gik ud på… At det var problematisk… Prøv selv at google lidt… Det er dog vist også noget med at der er stor forskel alt efter om sagen har været i byretten eller landsretten… :slight_smile:

Er der ikke noget der hedder tinglysning? Hvor man kan gå ind og se retsager og konkurser og andet halløj på en person eller en adresse? Mener jeg sad og kiggede på sådan en hjemmeside i erhvervsret på HHX

På tinglysning kan man kun se ting, som er tinglyst, fx Bilbogen og Andelsboligbogen.

Her http://www.juraport.dk/domssamlinger.asp er en oversigt over, hvor man kan finde domme - men det er langt fra alle domme, der offentliggøres. Men man kan få en udskrift af dommen, hvis man kender nummeret - og hvis man ved i hvilken ret sagen skal for, kan man finde sagsnummeret på byrettens side.

Camilla - Hehe, kom jeg også selv lige i tanke om og var på vej ind for at rette mig selv :slight_smile: