Ny seng? Altså til mennesker

Min ellers så gode (og i tidernes morgen rasende dyre!) madras har opgivet ævred :argh:
Oven i købet ganske grundigt idet at hele to fjedre er knækkede og nu stikker op gennem polstringen… for dem som undrer sig - ja det giver nogle grimme krads, når man bliver revet af madrasfjedre!!! :S
Naturligvis sker det her ca 4 måneder efter at 15 års garantien udløb, og vi skal derfor have i hvert fald en ny madras…
Jeg har kigget rundt omkring og er faktisk tilbøjelig til at lade noget af vores SPopsparing blive investeret i en elevationsseng… sådan en som kan “foldes” og den slags :slight_smile: Min ryg vil vist elske den…
Jan er helt med på ideen… på en betingelse…
KatteGales medlemmer skal nu i overbevisende vendinger fortælle, at en kat IKKE kan komme til skade i sådan et monstrum!!! :bebe:
Han er nemlig næsten overbevist om at både Ting og Leo i løbet af ganske kort tid vil være haleløse - eller det som er værre…

Er der nogen derude som har erfaringer med elevationssenge og katte? positive såvel som negative…
:tak:

Mon ikke funktionen kan sammenlignes med en hvile-lænestol, der kan vippes i forskellige positioner?
En sådan havde min tidligere nabo, og deres kat brækkede det ene ben flere steder, da den kom i klemme i vippesystemet.

Jeg er kisteræd for sådan noget og har af samme årsag sat klodser under min gyngestol.

Altså… Vi har da Elevationssenge - og ingen af vores ellers så fortagsomme katte har da været i klemme i dem!

Jeg vil ikke sige at de ikke kan komme i klemme i dem, men så skal man da vidst også være mere end uheldig - og næsten forsøge at “klappe sengen sammen” oven på kattene…

Jeg kan varmt anbefale dem - vi har tempur madrasser ovenpå elevationsbundene og dét er godt! Specielt til “os” med de dårlige rygge! :ok:
(du ved de madresser som former sig efter kroppen)

Jeg er SÅ glad for min seng :slight_smile:

/Mette

Som skrevet på et andet forum, så har vi osse elevationssenge, og er SUPER glade for vores. Vi har haft disse senge i over 5 år nu, og ingen af vores katte eller killinger er kommet til skade - De går ganske enkelt deres vej, når de hører motoren brumme, og desuden sker hæve/sænke funktionen SÅ langsomt, så selv den mindste berøring vil få katten til at reagere.

Jeg er ABSOLUT ikke bange for vores senge hvad angår kattene, jeg er MEGET mere bange for vores døre …Hvis gennemtræk får døren til at smække i, med en voldsom fart …De kan gå gruelig galt for en kat, og de fleste vælger vel alligevel at have døre i huset ??

Hvad er der nu galt med bobtails ?? :fløjte::fløjte::fløjte:

Jeg har haft sådan en seng i 7 år og der er endnu ikke nogen kommet tilskade af den grund … men nu skal jeg jo være ærlig og fortælle, at jeg ikke bruger den funktion ret tit -surrender … motoren larmer nemlig og da min eks. altid gik i seng før mig, ville jeg ikke forstyrre hans søvn med at køre bunden op/ned … og det er somom at det stadig hænger ved, at jeg ikke ligger og roder med den bund når jeg går i seng …

[quote=Ann K;198054]KatteGales medlemmer skal nu i overbevisende vendinger fortælle, at en kat IKKE kan komme til skade i sådan et monstrum!!! :bebe:

:tak:[/quote]

Okay…katte kommer højst sandsyligvis IKKE til skade i sådan en seng, hvis et af følgende overholdes…listet med største sikkerhedsforanstaltning først:

1, at soveværelset er hermetisk lukket af for kattes adgang.

2, at man lader som sengen IKKE er udstyret til at kunne hæve/sænke/folde/bøje, altså undlader brug af funktionen

3, at man bruger funktionen, efter først at have indfanget kattene og anbragt dem uden for soveværelset

4, at man bruger funktionen, men først har sikret sig at kattene befinder sig i behørig afstand og uden for rækkevidde af sengen

Og husk så, at på trods af diverse sikkerhedsforanstaltninger, så sker der alligevel uheld…

:rock::rock::rock::rock::rock::rock:

Selvfølgelig kun en måde at fortælle, at man selv skal sørge for, at minimere evt. faremomenter i boligen -engel

Jeps - og store, pæne stopklodser, som Aldi havde her fornylig igen - anbefales :slight_smile:

Ann, sjovt nok skal nogle af mine SP-kroner også gå til en ny seng (der er så “kun” gået 1 fjeder i min madras), dog ikke elevation :slight_smile:
Jeg har endelig fundet en 120 seng, en Flexa seng - og en springmadras (i Jysk sengetøjslager).
Jeg tror, at dine kvikke katte hurtigt lærer at vare sig for “mekanik-sengen” :ok:

[QUOTE=Felis;198168]Okay…katte kommer højst sandsyligvis IKKE til skade i sådan en seng, hvis et af følgende overholdes…listet med største sikkerhedsforanstaltning først:

1, at soveværelset er hermetisk lukket af for kattes adgang.

2, at man lader som sengen IKKE er udstyret til at kunne hæve/sænke/folde/bøje, altså undlader brug af funktionen

3, at man bruger funktionen, efter først at have indfanget kattene og anbragt dem uden for soveværelset

4, at man bruger funktionen, men først har sikret sig at kattene befinder sig i behørig afstand og uden for rækkevidde af sengen

Og husk så, at på trods af diverse sikkerhedsforanstaltninger, så sker der alligevel uheld…

:rock::rock::rock::rock::rock::rock:

Selvfølgelig kun en måde at fortælle, at man selv skal sørge for, at minimere evt. faremomenter i boligen -engel[/QUOTE]

Looooooool …Som du dog kan sige det .-)
Næhhhhh vi anvender ingen af dine ovennævnte foranstaltninger - Vores tøzers ynglingspladser er under sengen. Hver aften, når de bliver for varmt at ligge oppe i sengen hos os, så smutter de alle fire ned under sengen - Og dukker frem trip-trap træsko når vi begynder at røre på os om morgenen :slight_smile:

Eneste forbehold jeg laver, er at blokere under sengen i tiden op til ( som nu ) vi venter killinger …Jeg VED at Gaia ville vælge at føde under sengen, men det får hun altså ikke lov til - sengen er heavy tung, og jeg har ingen chance for at komme hende til undsætning, hvis hun skulle få brug for mig …Så i næste uge, fjerner vi alt adgang til pladsen under sengen. Vi er så heldige at vi har nogle hvide fletskuffer som lige passer i højden, så de bliver skubbet ind under sengen, og der bliver de, indtil hun har fundet sig til rette med killingerne et mere passende sted :slight_smile:

PS. MiSi …Jeg har osse købt disse stopklodser til dørene, for det er virkelig et skræk-senarie, som jeg frygter - En dør der smækker, sker i et brøkdel af et sekund, og sender ingen forvarsler …Men hæve/sænkeanordning sker så langsom, og med tydelig ‘brum’ at der ingen grund er til bekymring hvad dette angår.

[QUOTE=Ann K;198054]Min ellers så gode (og i tidernes morgen rasende dyre!) madras har opgivet ævred :argh:
Oven i købet ganske grundigt idet at hele to fjedre er knækkede og nu stikker op gennem polstringen… for dem som undrer sig - ja det giver nogle grimme krads, når man bliver revet af madrasfjedre!!! :S
Naturligvis sker det her ca 4 måneder efter at 15 års garantien udløb, og vi skal derfor have i hvert fald en ny madras…
Jeg har kigget rundt omkring og er faktisk tilbøjelig til at lade noget af vores SPopsparing blive investeret i en elevationsseng… sådan en som kan “foldes” og den slags :slight_smile: Min ryg vil vist elske den…
Jan er helt med på ideen… på en betingelse…
KatteGales medlemmer skal nu i overbevisende vendinger fortælle, at en kat IKKE kan komme til skade i sådan et monstrum!!! :bebe:
Han er nemlig næsten overbevist om at både Ting og Leo i løbet af ganske kort tid vil være haleløse - eller det som er værre…

Er der nogen derude som har erfaringer med elevationssenge og katte? positive såvel som negative…
:tak:[/QUOTE]

ggg du kan hilse Jan og sige at jeg havde de samme store bekymringer.

Jeg har haft min elevationsseng i ½ år nu, jeg havde ikke råd til at købe en af dyreste hvor der er lukket så kattene ikke kan komme under, så jeg købte selv hvide plader i silvan som jeg har sat på, så ingen katte kommer den vej ind med efterfølgende klemmeri som resultat, min tanke var så at lave nogle poselignende dimser til at sætte ved ramme og bund så der er lukket selvom hoved eller ben er hævet, men det har jeg ikke fået gjort endnu :ups:

Altså din gode veninde Camilla med 3 livlig korater, en lige så livlig huskat og en ikke aktuel russer, har tempur og elevationsseng, og ingen af dem er kommet til skade.

I hvert fald ikke nogle af de gange jeg har passet katte.

En elevationsseng er jo for pokker ikke en rutsjebane. Så hurtigt går det altså heller ikke, og motorene brummer altså så katten får en advarsel om at flytte sig hvis den skulle have lagt sig så underligt at den kommer i klemme.

http://www.droemmeland.dk/product232-243.html

Drømmesengen. Hvis jeg havde pengene. SUK

Så har jeg været ude og prøve senge…
Det ender muligvis med en model fra jysk - elevation :slight_smile: Hvor underligt det lyder (aka billigt skrammel i forhold til tilsvarende fra ex Drømmeland), så passede den faktisk bedst til min ryg…
Alternativt en ny boxmadras kun til mig fra Ikea… men det er der efter min mening ikke særlig megen plan i… Jans madras er jo altså lige så gammel som min :wink:

Nå… skal have snakket med Jan, når han engang kommer hjem… det gode tilbud fra Jysk, som jeg fik forhandlet mig til, gælder kun i denne uge - og så skal han jo også lige tjekke sin nye madras…

God fornøjelse med elevationssengene Ann :thumbup: Vi havde nøjagtig samme bekymringer for om kattene skulle komme i klemme ol - men besluttede alligevel til sidst at købe elevation og så måtte vi bare være forsigtige. Det går fint med dem. For det første så hæver og sænker de sig laaangsomt nok til at man kan stoppe dem, og vi er selv meget bevidste omkring hvor kattene er når vi benytter dem, og vi har endnu ikke været ude for at kattene var i nærheden når vi benytter elevationen. Dernæst, så benytter vi ikke elevationen hver dag, eller bare hveranden dag… så vi oplever det ikke som en reel risiko eller et problem.