[QUOTE=Felis;198168]Okay…katte kommer højst sandsyligvis IKKE til skade i sådan en seng, hvis et af følgende overholdes…listet med største sikkerhedsforanstaltning først:
1, at soveværelset er hermetisk lukket af for kattes adgang.
2, at man lader som sengen IKKE er udstyret til at kunne hæve/sænke/folde/bøje, altså undlader brug af funktionen
3, at man bruger funktionen, efter først at have indfanget kattene og anbragt dem uden for soveværelset
4, at man bruger funktionen, men først har sikret sig at kattene befinder sig i behørig afstand og uden for rækkevidde af sengen
Og husk så, at på trods af diverse sikkerhedsforanstaltninger, så sker der alligevel uheld…

Selvfølgelig kun en måde at fortælle, at man selv skal sørge for, at minimere evt. faremomenter i boligen -engel[/QUOTE]
Looooooool …Som du dog kan sige det .-)
Næhhhhh vi anvender ingen af dine ovennævnte foranstaltninger - Vores tøzers ynglingspladser er under sengen. Hver aften, når de bliver for varmt at ligge oppe i sengen hos os, så smutter de alle fire ned under sengen - Og dukker frem trip-trap træsko når vi begynder at røre på os om morgenen 
Eneste forbehold jeg laver, er at blokere under sengen i tiden op til ( som nu ) vi venter killinger …Jeg VED at Gaia ville vælge at føde under sengen, men det får hun altså ikke lov til - sengen er heavy tung, og jeg har ingen chance for at komme hende til undsætning, hvis hun skulle få brug for mig …Så i næste uge, fjerner vi alt adgang til pladsen under sengen. Vi er så heldige at vi har nogle hvide fletskuffer som lige passer i højden, så de bliver skubbet ind under sengen, og der bliver de, indtil hun har fundet sig til rette med killingerne et mere passende sted 
PS. MiSi …Jeg har osse købt disse stopklodser til dørene, for det er virkelig et skræk-senarie, som jeg frygter - En dør der smækker, sker i et brøkdel af et sekund, og sender ingen forvarsler …Men hæve/sænkeanordning sker så langsom, og med tydelig ‘brum’ at der ingen grund er til bekymring hvad dette angår.