Ny sofa og kattene

I dag får vi endelig vores nye sofa :yah:

I den forbindelse, kom jeg til at tænke på, om der er noget vi kan gøre, for at kattene ikke kradser i den? Forebyggende, eller hvad man skal sige.

Jeg har overvejet, om man kunne lægge sorte sække rundt om armlænene (hvor de som regel kradser), men er i tvivl om, om de så bare kradser lige så snart vi piller det af.

Måske har de ingen interesse i den nye sofa, men de har fået lov at kradse i den gamle sofa - den ligner et gigantisk kradsetræ, så hvem kan bebrejde dem :tihi:.

De har et kradsetræ på den ene side af sofaen, som de bruger flittigt. Er det en god ide, at stille et på den anden side også?

:tak:

Jeg ville ha’ valgt noget der ikke var kradsevenlig - hader at være uvenner med mine katte …

Kender en der har syet armlæg af plastic (tykkere end poseplastic) der passer til den dyre nylig ombetrunkne sofa - det virker

[quote=Lis Dahlstrøm;445965]Jeg ville ha’ valgt noget der ikke var kradsevenlig - hader at være uvenner med mine katte …

Kender en der har syet armlæg af plastic (tykkere end poseplastic) der passer til den dyre nylig ombetrunkne sofa - det virker[/quote]

Hvad er ikke kradsevenligt?
Vi gik efter en der ikke suger hår.

Det var smart - det skriver jeg mig bag øret :slight_smile:

[quote=Blabl;445969]Hvad er ikke kradsevenligt?
Vi gik efter en der ikke suger hår.

Det var smart - det skriver jeg mig bag øret :)[/quote]

læder og alcantare (det er stof der lidt ligner ruskind)

Luk øjnene :tihi: :sorry: Hvad er sofabetrækket egentlig lavet af?

:høhø:

Det…ved jeg ikke :ups: Det står ikke i avisen http://www.bilka.dk/Catalog/Verona_3_pers_m__chaiselong__Venstrevendt__R�d.aspx?Cata=bilkadk&PID=31904600010(Purchase_Other_DS)

(Vi gav 4.000 kr for den for 2 uger siden, nu sælger de den for 6.999 :besvimer: :smiley: )

Det er samme betræk, som den vi har nu - Vil gætte på polyester.

[quote=Blabl;445916]I dag får vi endelig vores nye sofa :yah:

I den forbindelse, kom jeg til at tænke på, om der er noget vi kan gøre, for at kattene ikke kradser i den?

:tak:[/quote]

Tillykke med den nye sofa.

Men om kattene kan lade være med at kradse i den…nej, det kan de ikke.
Det vil være ønsketænkning at håbe på, og især da når de har fået lov at kradse i den gamle…noget andet var hvis d havde lært, at de ikke må kradse i møblerne.
Og de vil måske endda kradse mere i den nye, af den simple årsag, at den netop er ny, så derfor skal kattene have den mærket og duftmarkeret på den, som jo er hovedformålet med at de kradser i tingene…

Har en stol jeg har måtte ombetrække fordi Misling havde kradset ret så meget i den.

Her i anden omgang har jeg sprøjtet stolen med Feliway, det synes at hjælpe, hun kradser i hvert fald ikke mere.

[quote=Susanne Harbo;446176]Har en stol jeg har måtte ombetrække fordi Misling havde kradset ret så meget i den.

Her i anden omgang har jeg sprøjtet stolen med Feliway, det synes at hjælpe, hun kradser i hvert fald ikke mere.[/quote]

Tak, det er jo en nem løsning :tak:

Skal jeg tage min Feliway spray med i morgen? du må meget gerne låne den :slight_smile:

Eeej, du er en skat! Det vil vi bare rigtig gerne!! :thumbup: :smiley:

…så må jeg hellere begynde at lede efter den… :øhmm: :ups: :tihi:

Feliway er den lette ikke plettende løsning på det

Jeg har netop sprøjtet feliway på, så får vi at se. :slight_smile:

Det er sjovt… Slaggy lå meget sjældent i den gamle sofa. Den nye ligger hun i hele tiden. :slight_smile: Hun mener at chaiselongen er hendes.

[quote=Blabl;445969]Hvad er ikke kradsevenligt?
Vi gik efter en der ikke suger hår.

Det var smart - det skriver jeg mig bag øret :)[/quote]

-what Kan man få en sofa der ikke er læder som ikke suger hår??

Vi har også lige fået ny sofa. Den gamle vi havde var læder, godt nok var det ikke kredsevenligt (Men vores har nu heller aldrig fået lov at kradse i møblerne) men ved læder skal man være opmærksom på FARTSTRIBER! Hvis en kat tager den i god fart hen over en læder sofa, så kommer der altså mærker i!

Jeg synes polyester fungerer ret godt. Det var tilfældigt, at vi fandt ud af det. Vi kom en dag til at snakke om, at den gamle sofa egentlig var rigtig god i forhold til kattehårene. Derfor ledte vi efter en, der var lavet af det samme.

Bomuld fx, synes jeg suger hår til sig. Det har jeg kunne se på de pyntepuder jeg har syet i bomuld. Hårene klistrede sig jo fast.

Jeg har aldrig brudt mig om lædermøbler, så det bliver det aldrig. Jeg synes nu også det er fint kradsevenligt - Min svigerindes lædermøbler er i hvert fald kradset godt og grundigt i stykker.

Enig! Vores lædersofaer er efter knapt et år bestemt ikke særligt kønne mere og der er ingen der kradser i den. Der er masser af fartstriber, hop-op mærker osv. Vi kan så heller ikke klippe kløer på kattene så det er måske nok med til at forværre situationen.

Vil lige fortælle, at:

Kattene kradser ikke i sofaen :ok: Til gengæld synes de den er deeeeejlig at ligge i!

Vi sprøjtede feliway på et par dage efter vi fik den. Jeg tror, det har haft en effekt.
Og vi brækkede den gamle sofa i stykker og beholdte en bagplade, som vi har hængt på væggen, så de kan kradse i den… Så kommer de ikke til at savne den :tihi:

Og så matcher den oven i købet hendes legetøjsmus :tihi::