Ny telefon, men hvilken

jeg skal have ny telefon, men er meget i tvivl om hvad jeg skal købe. jeg har indtil for ganske nylig været meget imod de her smartphones, men har indset at de nok ikke er helt så tosset alligevel, især ikke med mine øjne som ikke er helt tiptop længere:D. iphone vil jeg af princip bare ikke have. har så kig på nokias lumia serie, men syntes jeg læser flere steder at det er noget skidt. jeg skal have noget med en 4 tommer skærm, men hvad. har altid haft nokia telefoner og været meget glade for dem og de få gange jeg har haft noget andet har jeg ikke kunne forenes med dem

Jeg foretrækker klart telefoner med qwerty tastatur - touch tastatur fungerer bare slet ikke for mig!

Jeg vil anbefale Samsung eller Sony Ericsson. Dem har jeg selv haft. Ellers skulle HTC også være gode. Vælg en med Android, for det er de nemmeste at bruge.

Jeg har en Samsung galaxy S3 og er MEGET tilfreds med den. Skærmen er dejlig stor og bruger den ofte til at surfe på nettet på, (skærm str er 4.8"). En veninde har lige købt mini udgaven af min telefon (skærm str er 4") og er også meget tilfreds, hun synes at min var for stor i str. Så str mæssigt er det en smagssag.

Smartphones er ski smarte, da man ligesom har “alt” i en enhed. Nu går jeg ud fra min Samsung galaxy S3.
Kameraet er faktisk ret godt i mobilen og man kan sagtens bruge billederne til fremkaldelse.
GPS’en er rigtig god, den er faktisk bedre en den gps vi har i bilen, da den kan finde bedre og hurtigere ruter en bilgps’en.
Jeg bruger ofte nettet til at søge efter opskrifter, når jeg står og skal handle.
Alle mine huskelister er på mobilen, så har jeg altid mulighed for at se f.eks. hvilke støvsuger poser vi bruger.
Så er der de dejlige aps man kan hente. F.eks. så kan man bruge mobilen som fjernbetjening til fjernsynet. Vi har en computerdims i fjernsynet, så vi kan se netflix, men fjernbetjeningen virker ikke når vi er på nettet, så her er det skønt lige at kunne bruge mobilen, så man ikke skal sidde med en mus og musemåtte i sengen.
Og så kan man hvor man nu lige er altid lige tjekke kattegale…

Jeg har købt en Lumia 920 i dec. den er jeg super glad for. Min mand som aldrig har haft en smartphone før, fik også én samtidig og han er meget glad for den og jeg sku hilse og sige den er meget nem at finde ud af for en førstgangs smartphone ejer :slight_smile:
Vi har haft lidt små problemer men de er alle blevet rettet op på med den nye opdatering der kom i feb.
Kameraet og videoen er fantastisk gode. Jeg havde en sony erricson før med markedets bedste kamera og jeg var lidt ked af at skulle af med den men den var altså død. Men jeg er blevet glædeligt overrasket over hvor godt kameraet er i den nye.
Det eneste jeg er lidt træt af er at der er nogle bestemte apps jeg gerne ville have men som ik er lavet til windowsphone. Men der er masser af andre apps at vælge imellem.

Jeg vil anbefale dig at gå ind i en eller anden teleforretning og prøve dem “i hånden” - og snakke med personalet om hvad der vil passe bedst til dit behov. Det er ingen hemmelighed at jeg er MEGET glad for “min” Telia i Ryesgade - de er flinke og gode til at forklare. Men det kræver jo selvfølgelig at du har Telia som udbyder :slight_smile: Der er garanteret folk i de andre selskaber der er lisså flinke :slight_smile: (og Telekæden i Storcenter Nord har tre selskaber samlet, så den er også en mulighed :))

så fik jeg købt mig en ny tlf, det endte meget anderledes end jeg troede, for valget faldt på en hyawei y300, den har stort set det jeg skal bruge i en tlf og så var den billig, og det er jo ikke så tosset. det bliver spændende om den så lever op til mine forventninger