Jeg har aldrig set denne variant før - er det noget nyt
Det lå nok først, da man skulle vælge race
HVORFOR??? Jeg bliver simpelthen SÅ ærgelig over den slags. Kald dog missen for en smaddersød huskat, hvad er der dog i vejen med det?
Ja, dern stakkels lille tortie huskat:hjerte:, der risikerer at skuffe en familie noget så grusomt, når de finder ud af, hvordan en Aby ser ud…
Hun skriver at hun er en blanding, da hun selv har hendes mor …
Hvor skriver hun det :?
Ja, der står at det er en blandingskat - men hvorfor blande abyssinier ind i det? :?
Det er da en meget smuk husmis - der bestemt ikke behøver at pynte sig med lånte fjer
Kan I ikke se det ??
Nej - jeg kan se, at killingen kommer fra en stald og at man kender dens far, for det er fra faderen den har sine farver (hmm :tænke: nå, lad nu det ligge
) Hvor man så har fritgående, fertile abysiniere gående i efterladte stalde ved jeg så ikke…
Som alle andre har sagt, så er det en sød lille husmissekilling, som det burde være helt unødvendigt at smykke med lånte fjer!
Næh - Hun skriver at det er en blanding og at hun (hendes plejemor) tog den med hjem fra stalden, hvor den var født.
Intet sted står der at der er blandet abyssinier ind i, men at det er en abyssinier.
Det bliver det dog aldrig.
Det står nede ved kommentar - jeg har skrevet til hende, men det har hun slettet …
også har hun svaret mig der…
"Abyssinier, hej mit navn er dasen og jeg er en blanding. mine farve r er fra min far…søger nyt hjem.
min plejemor reddet mig fra en efterladt stald som lille og hun tog mig med hjem og fik mig til doktor hvor jeg fik alle de nødvendige ting. jeg er meget nysgerrig og eelsker at deltage i alt. jeg er van til både hunde børn og andre katte og elsker at lege. jeg vil også meget gerne putte i sengen om natten min sunhedsbog er desværre forsvundet under vores flytning efter pleje mor fik en søn. "
Samme sælger har i øvrigt også "Maine coon"killinger til salg - nydeligt langhårede små størrelser… og på alder med denne korthårede hittekilling
[QUOTE=Mega;929143]"Abyssinier, hej mit navn er dasen og jeg er en blanding. mine farve r er fra min far…søger nyt hjem.
min plejemor reddet mig fra en efterladt stald som lille og hun tog mig med hjem og fik mig til doktor hvor jeg fik alle de nødvendige ting. jeg er meget nysgerrig og eelsker at deltage i alt. jeg er van til både hunde børn og andre katte og elsker at lege. jeg vil også meget gerne putte i sengen om natten min sunhedsbog er desværre forsvundet under vores flytning efter pleje mor fik en søn. "[/QUOTE]
ja, det kan jeg os se, men der hvor man kan skrive en kommentar, skriver hun det svar her til mit svar;
29.08.12 kl. 16:29
hun er en blanding. har selv hendes mor
[QUOTE=Lotte;929149]ja, det kan jeg os se, men der hvor man kan skrive en kommentar, skriver hun det svar her til mit svar;
29.08.12 kl. 16:29
hun er en blanding. har selv hendes mor[/QUOTE]
Jeg tror bare, at man skal nøjes med at konstatere at sælger dybest set ikek aner en hujende fis om almindelig kattegenetik eller racer for den sags skyld…
Blot synd for de menensker, som lader sig vildlede f annoncen - fordi de heler ikek ved noget om katteracer
[QUOTE=Ann K;929162]Jeg tror bare, at man skal nøjes med at konstatere at sælger dybest set ikek aner en hujende fis om almindelig kattegenetik eller racer for den sags skyld…
Blot synd for de menensker, som lader sig vildlede f annoncen - fordi de heler ikek ved noget om katteracer [/QUOTE]
Synd for dem, synes jeg nu ikke, det er Hvis nogen virkelig ønsker sig en kat af en bestemt race, må de fisme også selv sørge for at sætte sig lidt ind i den race. Hvis ikke de gider det, må de sådan set gerne købe “katten i sækken” for min skyld
Hun skriver, at dyrlægen har bekræftet moderen - er det bare ved at se på killingen?
Hvis den er blevet efterladt i en stald tvivler jeg stærkt på, at de overhovedet kender moderen (og såmænd sikkert heller ikke faderen)
Hvor er det trist, at en fin og sød huskattekilling ikke bare kan sælges som det den er - men absolut skal påduttes en race - men nogen mener åbenbart at den bliver finere ved at være halvt, eller trekvart et eller andet.
Og den lille fine tortie har farven efter sin far
Sjovt nok var min første tanke, inden jeg overhoved nåede så langt som at se hvor katten befandt sig, at den trappe den sidder på, ligner dem fra Birkehegnet i … TaTaaaa … Næstved :høhø:
[QUOTE=Skattekat;929206]Og den lille fine tortie har farven efter sin far
Sjovt nok var min første tanke, inden jeg overhoved nåede så langt som at se hvor katten befandt sig, at den trappe den sidder på, ligner dem fra Birkehegnet i … TaTaaaa … Næstved :høhø:[/QUOTE]
Er det nogen du kender?