Nye kreativitets projekt

Jeg valgte at gå igang med et nyt kreativitets projekt - da mit billede var færdigt…

MEn kunne ikke finde inspiration til et nyt billede- meeeeeen fik masser af inspiration til at lave noget som kunne bruges til gave nu hvor min niece snart skal døbes og min veninde snart føder - så skulle de begge jo have en gave til de små størrelser…

Så jeg fandt mine hækle nåle frem fra dengang jeg hæklede 4 mormor firkanter (det er det eneste jeg har hæklet i hele mit liv) og kastede mig ud i et lidt størrer og mere kompliceret projekt…

Det her er mit prototype par - de skal forstille sådan nogle Converse sko/støvler - ved godt de ikke helt ligner…

Parret til min niece skal være i hvid og lilla og parret til min veninde skal være en str. mindre og så skal de være i pink :wehuu:

(Alle som siger at hækle og strikke er for gamle damer har ikke prøvet vil jeg godt lige sige! Det kræver koncentration, tohånds koordinering, og præcision -:thumbup: )

Jeg syntes godt nok de er super cute… well done :thumbup::thumbup:

Hvor er de flotte - og det er da en personlig gave til de små nye verdensborgere.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

[quote=Eva;410637]Hvor er de flotte - og det er da en personlig gave til de små nye verdensborgere.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:[/quote]

Det er jo lige det Eva! Sådan noget ville jeg hellere modtage som gave end noget der har kostet 500 kr. Noget personligt som der er gået lidt mere tanke i, end bare 5 min inde i inspiration.:høhø:

Sejt !! :thumbup:

Her får i lige et billede af den første lilla jeg har lavede - Kæresten mindet mig lige om at det der kendetegner Converse er jo også den sorte stribe i sålen - så den er tilføjet i denne model :slight_smile:

Hvor er du dygtig - det havde jeg aldrig kunne lave.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

nøøj hvor er de fine

[quote=Eva;410757]Hvor er du dygtig - det havde jeg aldrig kunne lave.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:[/quote]

Hvis jeg kan - kan alle :thumbup:

Kæft hvor er de bare søde. :smiley:

Har fundet en opskrift til at lave dem i stor voksen størrelse - men tror at så meget som vi vader rundt, bliver de slidt op for hurtigt…

Så er de lilla og pink færdige - de pink er anderledes fordi hun skal først fødes til november så jeg tænkte at det kunne være super sødt med sådan en lille hvid dusk bag på.

Det er svært at se, men de lyserøde er en str. mindre end de lilla.

Neej, hvor er de altså flotte, du har da virkelig været kreativ. :ok:

Og du har ret, hækling er ikke kun for gamle tanter, jeg har hæklet i mange år men skal stadig koncentrere mig.

Det ser iøvrigt ud til at være en dejlig opskrift, hvor har du fundet den.?
.

[quote=Bente_K;412356]Neej, hvor er de altså flotte, du har da virkelig været kreativ. :ok:

Og du har ret, hækling er ikke kun for gamle tanter, jeg har hæklet i mange år men skal stadig koncentrere mig.

Det er en amerikansk opskrift -
http://web.archive.org/web/20070807043016/http://hometown.aol.com/fourleafcl1064/myhomepage/stpatrick.html

Men da jeg intet ved om at hækle hoppede jeg ind og fandt hans video guide til hvordan man laver dem - han hedder mickeyssmails inde på youtube.

Det hjalp rigtig meget.

Tusind tak for opskriften. :ok:

Jeg har kikket lidt på den, og jeg kan vist godt finde ud af det, selv om det er på engelsk.
Videoen kan jeg nu ikke finde, men jeg vil også hellere se efter billedet, jeg er også ret pjattet med cowboystøvlerne.

Jeg hæklede de her til min søsters barnebarn, Sara - for et par år siden,
og selvfølgelig glemte jeg at tage billede, men de var stort set mage til.

Men ‘tennis støvlerne’ er nu sejere. :thumbup:
Dem prøver jeg næste gang, - og det bliver lige efter nytår.
(Tak for den gode idé.)

Nu, du ikke havde prøvet at hækle før, - hvad synes du så om det.?
Jeg har altid godt kunnet li’ det…
.

[quote=Bente_K;414077]Tusind tak for opskriften. :ok:

Jeg har kikket lidt på den, og jeg kan vist godt finde ud af det, selv om det er på engelsk.
Videoen kan jeg nu ikke finde, men jeg vil også hellere se efter billedet, jeg er også ret pjattet med cowboystøvlerne.

Jeg hæklede de her til min søsters barnebarn, Sara - for et par år siden,
og selvfølgelig glemte jeg at tage billede, men de var stort set mage til.

Men ‘tennis støvlerne’ er nu sejere. :thumbup:
Dem prøver jeg næste gang, - og det bliver lige efter nytår.
(Tak for den gode idé.)

Nu, du ikke havde prøvet at hækle før, - hvad synes du så om det.?
Jeg har altid godt kunnet li’ det…
.[/quote]

Ej hvor er de der bare fine-

Jamen jeg kan godt lide at hækle - synes det er rigtig hyggeligt -

Jeg er gået igang med at hækle og sy tøj dyr til børn nu.

Min svigermor vil åbne en lille gård butik når engang hun finder den gård hun gerne vil købe - og så kunne jeg jo sælge nogle af mine ting deroppe.

Men hvis jeg ligger billeder på af noget herinde som I kan lide - så sige til, så smider jeg da også lige et eller andet sammen til jer…så må vi kigge på hvad det skal koste… :slight_smile:

Det lyder da slet ikke så dårligt. Så må vi se på det, når der kommer gang i gården. :ok:
Gårdbutikker kører som smurt for tiden.
.

Godt klaret, hvor er du go, og hvor er de flotte og søde…

Men jeg skal nok huske at ligge billeder på af mine nye hekle værker…tiihii