Nye VS. Gamle?

Jeg opretter denne tråd på baggrund af en kommentar ytret i en anden tråd.

Der blev deri udtalt at kattegale føles for nogle som om det er delt op i lejre. De nye og de gamle.

Jeg ved ikke om jeg er mere blåøjet end andre folks børn, men det har jeg altså ikke lagt mærke til?

Hvad skal der til for at man er gammel og hvor ny er en “ny”? Er det en mentalitet eller oprettelsesdato eller noget helt tredje?

Jeg synes det er ærgeligt hvis der sidder nogen derude og føler vi er et klikeforum af nye der bliver holdt udenfor og gamle der dominere alting.

Gamle = Dem der var her fra start.

Nye = Dem der kommer til nu.

I min verden.

Hmm - Det kan egentlig være lige meget om man er ny eller gammel bruger her inde. Jeg vil da ikke håbe at man bliver dømt ud fra datoen man er meldt til. For det er da egentlig lidt for “folkeskole-agtig”:slight_smile:

[quote=Natascha;237171]Gamle = Dem der var her fra start.

Nye = Dem der kommer til nu.

I min verden.[/quote]

Jeg har ikke lagt mærke til nogen forskelsbehandling, men jeg vil dog gerne stille spørgsmål til dette…

Er man så gammel i morgen? Eller om en uge? En måned? Når man har 200 indlæg? 500?

Og hvornår er “fra start”? Dem der oprettede sig den aller første dag? Den første uge? Måned?

JEG er enig. Ens oprettelsesdato burde ikke have noget at gøre med ens velkommenhed eller brugernes accept af en.

Men det ser jo ud til at nogen mener der er to lejre. De nye og de gamle. Derfor ville jeg gerne starte en debat/dialog omkring det. Det er jo lidt et problem…synes jeg i hvert fald, og tænkte at hvis man kommer igang med at snakke om det, så kan man måske også finde en løsning på problemet.

[quote=Natascha;237171]Gamle = Dem der var her fra start.

Nye = Dem der kommer til nu.

I min verden.[/quote]

Jamen så må jeg jo være en af de nye, som du åbenbart har et problem med …

Ja, der er har været et par tråde hvor bølgerne er gået lidt vel højt - hvor bl.a. nye brugere har stillet spørgsmålstegn ved stemningen og tonen herinde. Men sådan er det vel med debatfora - nye kommer til og får nogen gange ‘rusket lidt op’ i det hele, men det syntes jeg ikke nødvendigvis er en negativ ting. Eller rettere, det behøver det ikke altid blive/udvikle sig til!

Jeg fornemmer du gerne ser at ‘nye’ brugere viser behørig respekt for ‘de gode gamle’ og skal kende deres plads, indtil de er sluppet ‘ind i varmen’ - men hvorlænge skal dette stå på og hvem skal nikke nådigt og signalere at det er okay at gå imod strømmen og have sin egen mening?

Folk kan ikke være enige om alt og der skal være plads til at debatere osv. hvorfor skal det altid gøres op i ‘nye’ og ‘gamle’ - for hvis det er konsensus, så burde KG lukke for tilgang af nye brugere.

det er en enkeltstående kommentar baseret på “hvorfor”-tråden…

jeg skal ikke kunne sige om alle andre brugere deler den opfattelse på bagrund af en enkelt tråd…

personligt er jeg uenig :slight_smile:

[quote=Maj-Britt;237182]Jamen så må jeg jo være en af de nye, som du åbenbart har et problem med …

Hele det her indlæg gør mig faktisk pisse sur! Hvor har du fra at jeg har problemer med de nye? Er det noget du sidder og gætter dig til eller hvad?

Ja, der er har været et par tråde hvor bølgerne er gået lidt vel højt - hvor bl.a. nye brugere har stillet spørgsmålstegn ved stemningen og tonen herinde. Men sådan er det vel med debatfora - nye kommer til og får nogen gange ‘rusket lidt op’ i det hele, men det syntes jeg ikke nødvendigvis er en negativ ting. Eller rettere, det behøver det ikke altid blive/udvikle sig til!

Jeg fornemmer du gerne ser at ‘nye’ brugere viser behørig respekt for ‘de gode gamle’ og skal kende deres plads, indtil de er sluppet ‘ind i varmen’ - men hvorlænge skal dette stå på og hvem skal nikke nådigt og signalere at det er okay at gå imod strømmen og have sin egen mening?

Igen sidder du og gætter… Hvis du læste tråden “hvorfor” Så ville du rent faktisk se at jeg gerne så at de gamle respekterede de nye istedet for at sidde og hakke dem ned.

Folk kan ikke være enige om alt og der skal være plads til at debatere osv. hvorfor skal det altid gøres op i ‘nye’ og ‘gamle’ - for hvis det er konsensus, så burde KG lukke for tilgang af nye brugere.[/quote]

Og hvor ialverden har du alt det pladder fra? Lad dog være at lægge ting i min mund som jeg ALDRIG ALDRIG har sagt!

Og jeg trækker mig ud af tråden… Ikke om jeg gider finde mig i at blive pålagt sådan en anklage. Hvor herre bevares!

[quote=Gry Gressbakken;237168]

Jeg ved ikke om jeg er mere blåøjet end andre folks børn, men det har jeg altså ikke lagt mærke til?

Hvad skal der til for at man er gammel og hvor ny er en “ny”? Er det en mentalitet eller oprettelsesdato eller noget helt tredje?

Jeg synes det er ærgeligt hvis der sidder nogen derude og føler vi er et klikeforum af nye der bliver holdt udenfor og gamle der dominere alting.[/quote]
Enig. Jeg tror ikke det har noget på sig.

Jeg tror det er en mentalitet, hos nogle ‘nye’. Men heldigvis da ikke alle. Jeg vil sige at der da også er en masse ‘gamle’ som har upopulære ideer. Det er vel beviset.

Jeg ser ingen diskrimination. Kun forskellige holdninger til katte og kattehold. Eller forskelle i debatstil.

Hvis man kommer direkte fra Arto, så tror jeg nok man kan være lidt overrasket over at niveauet altså er lidt højere herinde. Det er hvad jeg ser…

[quote=Battlestar;237183]det er en enkeltstående kommentar baseret på “hvorfor”-tråden…

jeg skal ikke kunne sige om alle andre brugere deler den opfattelse på bagrund af en enkelt tråd…

personligt er jeg uenig :)[/quote]

Jojo jeg ved godt det er en enkelt kommentar hevet ud af en debat, men jeg tænkte der måske var andre der havde det sådan. Kald mig bare overfølsom på nogle områder, men jeg ville have det skidt med hvis nogen sad og følte sig “mindre værd” fordi de ikke havde været medlemmer særligt længe eller hvad der nu skal til for at man er “ny”.

Det var bare dét. Så tænkte jeg at en sund og åbenhjertig dialog om emnet var bedre end at nogen gik og i hemmelighed måske havde det skidt eller noget?

Men jeg beklager det hvis jeg har taget et eller andet ud af kontekst og lavet et imaginært problem hvor intet er -toshy

[quote=Gry Gressbakken;237190]Jojo jeg ved godt det er en enkelt kommentar hevet ud af en debat, men jeg tænkte der måske var andre der havde det sådan. Kald mig bare overfølsom på nogle områder, men jeg ville have det skidt med hvis nogen sad og følte sig “mindre værd” fordi de ikke havde været medlemmer særligt længe eller hvad der nu skal til for at man er “ny”.

Det var bare dét. Så tænkte jeg at en sund og åbenhjertig dialog om emnet var bedre end at nogen gik og i hemmelighed måske havde det skidt eller noget?

Men jeg beklager det hvis jeg har taget et eller andet ud af kontekst og lavet et imaginært problem hvor intet er -toshy[/quote]

det tror jeg… for debatten var sober og den der har sagt kommentaren var ikke deltager med ret mange indlæg, så det er en subjektiv opfattelse der er røget ud af kontekst :slight_smile:

ved godt det ikke var noget du gjorde for at skabe andet end debat… og hvis det var et problem ville det være godt at drøfte det - men tror den blev lukket ret godt i HVORFOR-tråden :slight_smile:

:kram:

[quote=Battlestar;237195]det tror jeg… for debatten var sober og den der har sagt kommentaren var ikke deltager med ret mange indlæg, så det er en subjektiv opfattelse der er røget ud af kontekst :slight_smile:

ved godt det ikke var noget du gjorde for at skabe andet end debat… og hvis det var et problem ville det være godt at drøfte det - men tror den blev lukket ret godt i HVORFOR-tråden :slight_smile:

:kram:[/quote]
æhm?

Hvorfor-tråden? Hvilken er det? Det er lige blevet skrevet idag for mindre end 60 minutter siden? lidt forvirret

Ja det var mig der skrev “nye vs gamle” i admin tråden. Og det ordvalg gælder for “hvorfor” tråden!

[quote=Natascha;237185]Og hvor ialverden har du alt det pladder fra? Lad dog være at lægge ting i min mund som jeg ALDRIG ALDRIG har sagt!

Og jeg trækker mig ud af tråden… Ikke om jeg gider finde mig i at blive pålagt sådan en anklage. Hvor herre bevares!
[/quote]

Jamen hvis du føler for det så go right ahead :slight_smile: Men min påstand still stands - det er den fornemmelse jeg får udfra tonen i dit indlæg - sorry!

det er den her tråd jeg refererer til… en moster-ting på over 400 indlæg

[ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=11147”]HVORFOR? - De Kattegale Debatterer[/ame]

på de 400+ indlæg fik vi vist lukket emnet meget godt :slight_smile:

Jamen det er os så nemt at pålægge folk ting som de aldrig har sagt.

[quote=Battlestar;237210]det er den her tråd jeg refererer til… en moster-ting på over 400 indlæg

HVORFOR? - De Kattegale Debatterer

på de 400+ indlæg fik vi vist lukket emnet meget godt :)[/quote]

Eeeek! Det orker jeg ikke læse nu. Jeg tager dig på ordet!

Hej
Jeg er måske ikke særligt ny hvad angår tiden jeg har være på Kattegale - snart 6 mdr. :smiley:
Jeg hører dog ikke til de mest aktive med hensyn til indlæg, men læser meget og logger mig ind hver dag.
Jeg synes tonen generelt er rigtig god og ser ikke noget større problem her.
Derimod kan man godt som ny opfatte nogen af svarene i trådene som meget indforståede med meget ironi og internt drilleri mellem de samme 20-25 brugere. Det kan godt give et indtryk af lidt klikedannelse.
Der bliver også deltaget meget mere aktivt i tråde startet af disse - ofte MEGET aktive brugere end i tråde startet af nye eller mindre aktive brugere.
Det kan være svært for en ny (læs feks. mig) at vide hvordan man gebærder sig i denne forumverden med brugere som virker som om de kender hinanden rigtig godt.:stuck_out_tongue:
Jeg ved godt at I nok ville tage godt imod en “ny” i en drilletråd, men ikke alle er lige udfarende. Det svarer nok til at være med til en fest. hvor man ikke rigtig kender nogen.:S
Jeg ved ikke om dette skal betragtes som et egentligt problem. Måske skal I superaktive bare også være opmærksom på, at det kan være svært for andre at få et ord indført når I rigtig folder jer ud - hvilket genrelt set er kan være meget underholdende at læse med på :tihi:.
Jeg er ikke skræmt væk, men blot lidt tilbageholdende på drillefronten - jeg kender Jer jo ikke :ups: meeeen det kan jo komme.
Nogen er hurtige (Modige Martin f.eks.) og for andre (mig…) tager det lidt længere tid :smiley:

Og vupti, så er vist vi igen igang med samme debat som i Hvorfor tråden, så skal vi ikke aftale at du får ret og jeg får fred? Peace, love og alt det der …

Tak. lige præcis.

:nowar: