Nykøbing v/Darak

[QUOTE=FinnFrode;1035940]Tillykke til alle med søndagens resultater :flag: og en god udstillingsdag, som sluttede helt usædvanligt tidligt - før kl. 17 !!! :smiley:

Rags havde en god dag og fik uden problemer sit tredje CAPIB, og han er dermed blevet International Premier.
Det har taget sin tid at nå dertil, men så meget mere er titlen værd for mig, nu hvor den omsider er i hus. :wehu:[/QUOTE]

Rags så SÅ godt ud i dag - lige som han plejer :slight_smile:
Og han er sådan et godt eksempel på en kat, der nyder at være på udstilling.

[QUOTE=FinnFrode;1035940]Tillykke til alle med søndagens resultater :flag: og en god udstillingsdag, som sluttede helt usædvanligt tidligt - før kl. 17 !!! :smiley:

Rags havde en god dag og fik uden problemer sit tredje CAPIB, og han er dermed blevet International Premier.
Det har taget sin tid at nå dertil, men så meget mere er titlen værd for mig, nu hvor den omsider er i hus. :wehu:[/QUOTE]

STORT tillykke, hvor er det fedt :klap: :thumbup:

:flag: :klap: Tillykke til alle med resultaterne :slight_smile:

DK Søkjær´s Xander, blev BIS Hankastrat, kategori II i dag.:thumbup::hjerte::love2::love2:

Tillykke til alle andre med resultater:thumbup:

Mange tak, Pia. Hans løbe-øje har jo drillet et par gange, men når det er i orden, ser han faktisk udmærket ud. Ikke en BIS-cat, men en god repræsentant for racen.

Han nyder det nemlig i den grad, og elsker al opmærksomheden. Og han for sin part gør god reklame for Somalierne, når publikum får lov at nusse ham. :slight_smile:

Rags havde fornøjelsen af en ung brun pige på sin ene side (fornøjelsen bestod bl.a. i, at hun gerne delte sit medbragte kogte kylling med ham :p).

Banshee var lige så dygtig til at være på udstilling i Nykøbing som i Helsingør og var flere gange med rundt på tur, hvor publikum og andre udstillere fik lov til at hilse på.

Til bedømmelsen kunne jeg se, at hun reagerede på de - efter min mening - ganske forfærdelige dommerborde, Darak bruger. De er så ustabile, at allerede det, at dommeren sidder og skriver, får bordet til at bevæge sig :thumbdown: Men hun reagerede heldigvis ikke så voldsomt som Fanny gjorde (der var direkte skrækslagen og ikke turde sætte så meget som en pote på de borde) og klarede bedømmelsen i fin stil. Der var en del ting, jeg ikke var enig med dommeren i (bl.a. skulle hun på 3 uger pludselig have fået spøgelsesstriber på benene - noget, fire dommere i Helsingør pointerede, at det var flot hun ikke havde), men på skrift ser den nu udmærket ud og det vigtigste for mig er stadig, at hun var så afslappet og professionel. Hun tabte nomineringen til en anden brun burmeser og tilbragte så resten af eftermiddagen skiftevis i buret og “på tur” :slight_smile:

Næste levende billede i den burrække må hellere selv fortælle sin historie :slight_smile:

Jeg var ikke selv afsted, meeen 2 af mine babyer var:

Silky Catz Miss White Lady, SBI b, kl. 12, fik EX1 og BIV TOTAL!! :thumbup: Nom tabte hun til en NFO.

Silky Catz Dirty Dancing, KBL ns 22, kl. 12, EX1, fik NOM over en BUR, på scenen var der stemmelighed, så en ekstra dommer trådte til og sørme om hun ikke valgte banditten, så han endte med en BEST IN SHOW!!! :wehu::wehu::wehu:

Og som burmeserens opdrætter fortalte sin killingekøber - det er aldrig en skam at tabe NOM til den, der bliver Best in Show :stuck_out_tongue:

TILLYKKE søde - det er så anden gang, han har vundet over én af mine killinger :wink:

Vi kom jo til at tage afsted igen i dag, selvom vi egenligt skulle have haft en dejlig slappe-af søndag :smiley:
Men stemningen og udstillingen var så god og hyggelig i går, at vi besluttede os for at tage JumJum med igen.

I dag fik JumJum også EX1 (han var eneste gr 3 kat :uha:)
Til NOM havde Tellervo Tass kun to killinger: JumJum og hans yndige søster J-Lo, og hun fik NOM.
Rart at det blev i familien :slight_smile:

Og sørme om hun ikke fik to stemmer på scenen.
BIS killing blev en smuk kattegal-kat :slight_smile:

Og lige en hilsen til DARAK:
Det var en superdejlig udstilling I havde! Godt arbejde!

Lillemanden og jeg var også afsted :slight_smile:

Først var vi hos Lone Lund, og hun kunne med det samme se, at Lillemanden var en skøn ung kat (:tihi:), så han fik sit cert uden problemer. Dog synes hun, at han har et dip på næsen, men det må vi leve med - ellers super bedømmelse :smiley:

Så nu er Lillemanden International Premier, og jeg er så stolt af ham :smiley: :hjerte: Hans usikkerhed var som blæst væk! Ingen knurren på dommerbordet - han sad bare og udforskede verden og dommeren :hjerte:

Til nom var vi oppe imod en bimse og en fantastisk sort skovkat, og Lone Lund spurgte, hvilken kat vi synes, der skulle nomineres. Jeg sagde, at det helt klart skulle være den sorte skovkat, da han stod i fantastisk pels og var så flot, og dommeren var helt enig :wink: Lillemanden var helt cool, og igen stod jeg bare der og var ufattelig glad for min kat…

Resten af dagen hyggede han i buret :slight_smile:

Søndag var vi hos Tellervo Kass, som også var glad for ham, så han fik sit første cert i sin nye klasse :smiley: Til nom var vi oppe mod en super flot ragdoll og en fantastisk bimse - Aldrig har jeg set så stor en birma og med så meget pels!!! Helt fortjent fik denne skønne herre nom :slight_smile: Til nom brummede Lillemanden lidt, men var ellers cool.

I pausen fik jeg mulighed for at smutte lidt omkring (Jeg gik steward begge dage), og jeg fik hilst på en masse dejlige mennesker og katte :slight_smile: FinnFrode og Rags var desuden oppe ved “min” dommer, og jeg fik virkelig set, hvor showglad og kærlig Rags er :hjerte: Lone Sismocats og smukke Mathilde var der også, og Lone frelste mine læber med en pomade, som jeg selvfølgelig havde glemt derhjemme :tihi: Ikke mindst hyggede jeg med Pia og Michael Robdrup, som var så skønne at hjælpe med Fellini-drengen :hjerte: og som lod sig overtale rimelig let til også at komme søndag :wink: Gitte og jeg fik underholdt hinanden på turen frem og tilbage, og da jeg kom hjem i aftes var jeg kvast, men glad - og endnu mere glad blev jeg, da Lillemanden og Basse nærmest ikke var til at skille ad efter gensynet :hjerte:

Stort tillykke til alle med de flotte resultater :smiley: :flag: :flag:

Stort tillykke til jer allesammen :flag:

Godt at der er udstilling i weekenden, for man får da helt abstinenser af at læse hvor hyggeligt det har været :slight_smile:

Og så var det først, da jeg gik forbi dig mens du talte i telefon, at det gik op for mig, hvem du var :slight_smile: Så jeg fik ikke præsenteret mig - men du havde jo også besøg af ‘min’ hankilling hos din dommer igår :slight_smile:

Ih altså, Mette! Ville gerne have hilst ordentligt på dig :slight_smile: Jeg vidste nemlig heller ikke, at du var dig :tihi:

Tillykke til jer allesammen :slight_smile:

Billederne??? Hvor er alle billederne henne

:slight_smile:

Desværre nåede vi ikke billeder.

Mikrofonen i hallen virkede ikke, så pludselig fik jeg at vide at kuldene var blevet kaldt op.

Jeg rendte ned for at hente dem og gik op med dem, og tror måske der var 4 tilskuere som hørte at kuldet blev BIS.

Temmelig flad fornemmelse.

[QUOTE=Temple Bar;1036028]Rags havde fornøjelsen af en ung brun pige på sin ene side (fornøjelsen bestod bl.a. i, at hun gerne delte sit medbragte kogte kylling med ham :p).

Næste levende billede i den burrække må hellere selv fortælle sin historie :)[/QUOTE]

Hmmm har sådan på fornemmelsen, at det må være mig du taler om :tihi:

Jamen det var min første udstilling, hvor jeg havde kat med, og man må sige, at min lille kænguru opførte sig yderst eksemplarisk hele vejen igennem. Han tabte nom men fik sit 2. EX 1.

Hilste på en masse søde mennesker og fik en masse info, som jeg vist liiiiiige skal bruge nogle dage på :thumbup:

Dog er der en ting, som undrer mig lidt - jeg var ude for, at nogle opdrættere/udstillere blev rigtig tøsefornærmet, hvis man spurgte om det var en xx kat og det så viste sig at være en yy kat. Det er jo ikke for at genere nogen, men for at lære - det blev ikke altid helt vel modtaget. :?

Men en god oplevelse var det og jeg glæder mig til næste weekend - og så må vi vist have mere kylling med :wehuu:

Stort tillykke med alle de flotte resultater

hej allesammen. Tillykke med jeres fine katte og placeringer i Nyk f. Jeg er selv fra Falster og var selvfølgelig nede og kigge…:). Må sige at jeg er faldet for Somalierne -
smuk smuk kat. Og især til dig Finn - han er da for dejlig :):slight_smile:

Hyggeligt at hilse på dig - og endnu engang tillykke med jeres flotte debut.:flag: Jeg så jo bedømmelsen og han var virkeligt eksemplarisk. En skøn lille kat, som jeg glæder mig til at se igen. :smiley:

[QUOTE=Pernille DL;1036188] Lillemanden og jeg var også afsted :slight_smile:

Først var vi hos Lone Lund, og hun kunne med det samme se, at Lillemanden var en skøn ung kat (:tihi:), så han fik sit cert uden problemer. Dog synes hun, at han har et dip på næsen, men det må vi leve med - ellers super bedømmelse :smiley:

Så nu er Lillemanden International Premier, og jeg er så stolt af ham :smiley: :hjerte: Hans usikkerhed var som blæst væk! Ingen knurren på dommerbordet - han sad bare og udforskede verden og dommeren :hjerte:

Til nom var vi oppe imod en bimse og en fantastisk sort skovkat, og Lone Lund spurgte, hvilken kat vi synes, der skulle nomineres. Jeg sagde, at det helt klart skulle være den sorte skovkat, da han stod i fantastisk pels og var så flot, og dommeren var helt enig :wink: Lillemanden var helt cool, og igen stod jeg bare der og var ufattelig glad for min kat…

Resten af dagen hyggede han i buret :slight_smile:

Søndag var vi hos Tellervo Kass, som også var glad for ham, så han fik sit første cert i sin nye klasse :smiley: Til nom var vi oppe mod en super flot ragdoll og en fantastisk bimse - Aldrig har jeg set så stor en birma og med så meget pels!!! Helt fortjent fik denne skønne herre nom :slight_smile: Til nom brummede Lillemanden lidt, men var ellers cool.

I pausen fik jeg mulighed for at smutte lidt omkring (Jeg gik steward begge dage), og jeg fik hilst på en masse dejlige mennesker og katte :slight_smile: FinnFrode og Rags var desuden oppe ved “min” dommer, og jeg fik virkelig set, hvor showglad og kærlig Rags er :hjerte: Lone Sismocats og smukke Mathilde var der også, og Lone frelste mine læber med en pomade, som jeg selvfølgelig havde glemt derhjemme :tihi: Ikke mindst hyggede jeg med Pia og Michael Robdrup, som var så skønne at hjælpe med Fellini-drengen :hjerte: og som lod sig overtale rimelig let til også at komme søndag :wink: Gitte og jeg fik underholdt hinanden på turen frem og tilbage, og da jeg kom hjem i aftes var jeg kvast, men glad - og endnu mere glad blev jeg, da Lillemanden og Basse nærmest ikke var til at skille ad efter gensynet :hjerte:

Stort tillykke til alle med de flotte resultater :smiley: :flag: :flag:[/QUOTE]

Endnu en gang tillykke med Lillemandens IP :slight_smile:
Han var bare SÅÅÅ cool begge dage!

Og du har ret, vi var ikke svære at overtale til at komme igen søndag :slight_smile:
Det var en fornøjelse at showe sjove Fellini begge dage, og han blev jo bedre og bedre som weekenden gik :slight_smile:

Det var så fedt at have en NOM-kat begge dage, selvom søndagens var en “lånekat” gjorde det ikke fornøjelsen mindre :smiley: