Nyrediæt + godbidder

Vores Rikke har fået let forhøjet nyretal, det skulle ligge på omkring 10, Rikkes er 12,5 og hun er meget påvirket af det, hun har tabt sig temmelig meget (1200g).
Hun spiser næsten kun vådmad, efter sidste tandoperation, så jeg troede det var derfor hun tabte sig, men nej det var det så ikke.
Hun har tynd mave, og lidt spisevægring, vil kun spise Gourmet Perle, som de har fået i mange år. Og Cosma kylling snackies (som hun slet ikke må få nu, pga for meget protein) + hun og Mille (allergi kat) har om aftenen, inden sengetid fået Bozita i sovs, mest sovs😊 og Animonda Integra, kylling eller kalkun, i de sidste par år.
Hun vil også godt spise lidt Hill’s i/d tørkost… (Ikke så godt for nyrerne, siger dyrlægen.)
Vi har købt Hill’s k/d vådmad hvoraf hun spiser sovsen og lader resten ligge.

Ville lige høre om nogle af jer har erfaring med, om et disse mærker kan bruges, i stedet for den dyre Hill’s k/d.
Vi skal bruge både tørkost, vådmad og også gerne lidt om hvad vi kan bruge som godbidder.
Tørt:
Happy Cat nyre diæt fosfor 0,35% Integra nyre diæt fosfor 0,45%

(Hill’s k/d har 0,48% fosfor.)

Vådt:
Animonda Integra nyre diæt fosfor 0,16%
fugtighed 77%
Beaphar nyre diæt fosfor 0.15% fugtighed 79,5%
Kattovit Renal fosfor 0,15%. Fugtighed 80%.

Godbidder: Catessy eller??

Jeg har stadig en pose Hills k/d og noget blandet nyrevådfoder til overs fra Skofus’ blære/nyre udfordringer, som er billigt til salg. Der er tre forskellige varianter at kattovit vådfoder, så der er lidt forskelligt at prøve af om hun vil spise, hvis du er interesseret?
Min erfaring fra Skofus’ er at det var markant nemmere at få ham til at spise tørfoderet end vådfoderet. Så jeg miksede tit hans nyrevådfoder med nogle af de mere nyrevenlige “almindelige” vådfodertyper. Mener at det bla. er Cosma der har en variant med kylling, som ligger pænt lavt i fosfor, men som ikke er et fuldfoder.

Mht. godbidder, så var Skofus så glad for Hills k/d tørfoderet at det fungerede fint som godbidder også :slightly_smiling_face:

Edit. Du kan se de varianter jeg har til salg her Nyrediæt tør- + vådfoder - #2 af NinaA

1 Synes om

Mener det er Porta 21, den med aloe i hvert fald.

Og enig, på vores forskellige har jeg måtte opgive nyrediæt i vådfoder. Jeg er dog gladest for at bruge en fosforhæmmer og give alm. foder :slight_smile:

Og jo, du kan godt bruge de andre mærker også

1 Synes om

Hej Nina,
Mange tak for dit svar og tilbud om at købe Skofos’ overskydende foder😊.
Desværre bor vi 25 km nord for Randers
Og har ikke bil, så det nok ikke muligt, at få det hertil :-1:.
Men til opdatering om situationen: Vi købte i går en lille pose Hills k/d 1,5 kg hos dyrlægen. Og Rikke elsker det bare :smiley:.
Jeg har fået installeret en ap på min smartphone, så vi kan få 10% rabat på alt fra Hill’s hos vores dyrlæge. Så det hjælper klart på vores katte økonomi :blush:.

1 Synes om

Hej Eva,
Mange tak for dit svar :slightly_smiling_face: . Du siger Porte 21 med aloe, men er der ikke alt for meget protein til en nyre kat i alt deres foder, eller er det kun tørkosten der er så protein rig?
Ok, var lige inde og kigge på det, jeg kan se at der i den med aloe kun er 37% kylling, så det er jo ikke så meget som de andre udgaver :blush:
Kan man købe fosforhæmmer uden om dyrlægen? Hun lød nemlig ikke til at være så begejstret for at bruge det, af en eller anden grund :thinking: .
Det var det man kalder fosfatbinder jeg spurgte til hos dyrlægen, er det det samme som det du kalder fosforhæmmer?
Tak, jeg vil få fat i lidt vådfoder fra Zooplus, Porta 21 med aloe og Animonda Integra og måske lidt kattovit renal. :slightly_smiling_face:
Som jeg også har skrevet til Nina, så er Rikke rigtig glad for Hill’s k/d, og vi kan få 10 % rabat via en ap på min smartphone.:smiley:

Det kan man … det er pebret i pris dog: https://gaerum-dyreklinik.dk/butik/hund/daarlige-nyrer/ipakitine/
Det er mange år siden jeg brugte det (Tarzan fik det), men har helt sikker bestilt det på Ipakitine Dietetic Powder for Dog & | MedicAnimal.com … dengang kunne det godt betale sig.

Hej Skattekat
Mange tak for dit svar :slightly_smiling_face: .
Ja det er jo lidt dyrt, men der er så også til lidt mere end 2 måneder, til lille Rikke. Lige nu vejer hun 3,5 kg.

3 Synes om