Nysgerrig - Hvor mange af jer har krybdyr, padder osv?

Ingen krybdyr herhjemme udover de firben og frøer kattene slæber ind hele sommeren…gyyys

Inden vi flyttede på 3 sal havde vi to gulørede terrapiner - savner dem meget!
Når vi en dag flytter i hus, så skal vi have terrapiner igen - som skal have lov at bo udenfor i sommerhalvåret, i den havedam som vi også skal have os! :slight_smile:

Og her boede de, sammen med fiskeflokken! :slight_smile:

Når hun nu er så flittig til at spare, og læser grundigt om emnet, og ønsker sig en padde noget så inderligt - må Tante Tut så smide en lille mønt ned i hendes sparegris ?

(Lasse får selvfølgelig samme beløb)[/QUOTE]

Tak Tut, men det kan vi ikke tage imod.
Hendes far og jeg har besluttet, at hun selv sparer sammen.
Vi har efterhånden fundet ud af, at det er ligesom med katte. Man skal kigge sig rigtig godt for, når man køber skildpadder. Så det ekstra det koster at købe et fornuftigt sted, spytter vi i kassen for hende.

Nogen der ved om Henrik Bringsøe stadig opdrætter skildpadder?
I sin tid lavede jeg nemlig NHFs blad, hvor han var redaktør. Kender ikke nogen mand, der ved mere om krybdyr end han. Ganske imponerende.

Jeg har 3 Bredrandede skildpadder, som går ude hele sommeren.
De er bitte små, men jeg regner da med, jeg skal have dem resten af mit liv…:hjerte:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;594683]

Tak Tut, men det kan vi ikke tage imod.
Hendes far og jeg har besluttet, at hun selv sparer sammen.

Vi har efterhånden fundet ud af, at det er ligesom med katte. Man skal kigge sig rigtig godt for, når man køber skildpadder. Så det ekstra det koster at købe et fornuftigt sted, spytter vi i kassen for hende.

Nogen der ved om Henrik Bringsøe stadig opdrætter skildpadder?
I sin tid lavede jeg nemlig NHFs blad, hvor han var redaktør. Kender ikke nogen mand, der ved mere om krybdyr end han. Ganske imponerende.[/QUOTE]

:ok::ok:

Fair nok, Vivi… prøv at lede efter ham på NHF’s hjemmeside - den er i øvrigt rigtig god.

[QUOTE=Sannela;594685]Jeg har 3 Bredrandede skildpadder, som går ude hele sommeren.
De er bitte små, men jeg regner da med, jeg skal have dem resten af mit liv…:hjerte:[/QUOTE]

:venter::venter::venter:

Det ville jeg ikke satse på, hvis du ikke får smidt nogen billeder ind af kræene i en vis fart :cool:

Min datter Malen har jo Igor, som er en Asiatisk Rottesnog (også af Dione- familien)

Han er ca. 1 m. og egentlig ret sød :slight_smile: Jeg har vænnet mig til at købe døde mus hos dyrehandleren og have dem i fryseren.:tihi:

Jeg begyndte i sin tid med regnbueboaer, senere kom konge og tiger python til og en enkelt hvidlæbet python, men han var meget svær at passe og havde et voldsomt hidsigt temperament, men sød det var han! I dag siger slanger mig ikke noget, tror jeg er blevet mættet, bidt og såret nok:D