Nyt (brugt) kradsetræ

Hej alle.

Endnu et af mine mange spørgsmål :øhmm:

Jeg har fået (købt billigt) et gulv til loft kradsetræ af min venindes svigerinde. Hun havde en kat, som desværre døde inden den blev 1 år. Derefter overtog min venindes mor træet, og det har været brugt en smule, men hendes kat gad det ikke rigtigt, så det blev pakket sammen og har så stået indtil nu.
Nu har jeg så fået det op… Min lille Kaizer skal jo have noget at gå amok i :slight_smile:

Men kom så til at tænke på (det sker engang i mellem - Det der med at tænke :tihi:) Skal jeg gøre noget ved træet, inden Kaizer kommer?

Den bløde del, altså alle de steder hvor der er stof, der støvsuger jeg. Men skal man gøre andet, når man får et brugt træ?

Hvor længe har det stået pakket ned?

Jeg ville ikke være specielt nervøs med mindre du ved de katte der har brugt det sidst har enten ringorm eller lopper.

Du kan selvfølgelig sætte det udenfor og håbe på nattefrost :slight_smile: Men ellers ville jeg bare støvsuge det grundigt over det hele.

(det kan selvfølgelig godt være der er andre og klogere her der er uenige :slight_smile: )

Det har bare stået halv-skilt i soveværelset, så det har ikke engang været pakket rigtigt ned.

Så vidt jeg ved, havde de hverken det ene eller det andet… Kan jo ikk være 100% sikker dog. Og har ikk mulighed for at sætte det ud… Deler min “terasse” med naboerne… og de ville nok være lidt kede af sådan et skrummel derude :stuck_out_tongue:

Har rodet rundt ved det en del gange efterhånden… og er ikke blevet bidt af lopper. Jeg plejer ellers nemt at blive bidt af de små bæster. Men ved selvfølgelig godt, at jeg ikke kan bruge det for en 100% indikator for om der er nogen.

Men jeg finder støvsugeren frem… og så støvsuger jeg som aldrig før :wink:

Tror ikke du behøver at gøre andet, end at støvsuge det… Tror katten helt af sig selv vil blive interesseret i det :wink:

Det håber jeg i hvert fald :smiley:
Min sofa er noget gammel skrammel, så hvis han fandt interesse i den, så går det også nok… men han skal jo helst lade være :wink:

hmmm… nu begynder jeg at blive i tvivl om det med lopper… Har fået 2 bid/stik efter det er kommet ind i huset!? :gruble:

Har hørt at Trinol 810 kan gøre tricket… men er der nogen der ved hvordan jeg skal gøre med det!?

Darc - Oh, pas på med det trinol der! En af brugerne herinde havde nær mistet en kat til det, selvom hun havde ventet i flere timer med at lukke dem ind til der hvor det var, så der var helt tørt… Men den fik alligevel noget i sig (slikkede ved på en overflade)

Jeg vil hellere bare tjekke katten igennem med en lusekam, og se om der er små sort prikker i (loppe ekstrementer), er du i tvivl om det er det, så kom det på et stykke toiletpapir og fugt det, bliver de rødlige er det loppe ekstrementer… :slight_smile:
Er der noget på katten, så ville jeg give den en pipette i nakken med advantage (alternativt frontline combo) :slight_smile:

Jeg har engang købt et kradsetræ brugt, og nu er det ikke fordi jeg går og tror det værste om folk, men jeg ville hellere være på den sikre side. Jeg sprøjtede Virkon S udover det hele, vaskede de betræk der kunne pilles af og lod det stå en dag, inden misserne fik adgang til det.

Jeg har ikke kat i hjemmet endnu… på søndag er der stadig en hel uge til han kommer… Gør det så nogen forskel?
Jeg tænker, så kan det vel nå at fordufte i mellemtiden?

Loppeæg mener jeg kan ligge op til 6mdr i dvale…

Hvad ville så være det bedste at gøre?! :frowning:
Jeg synes ikk det er i orden, at lille fisen kommer hjem og får lopper som det første, i hans nye hjem.

[QUOTE=Darc;722473]Hvad ville så være det bedste at gøre?! :frowning:
Jeg synes ikk det er i orden, at lille fisen kommer hjem og får lopper som det første, i hans nye hjem.[/QUOTE]

Og det er ikke bare myggestik? Mærkværdigvis er der jo stadig masser af myg, selv om vi skriver november måned…

Nu var jeg lige nede for at købe det der loppe-dræber… Og ekspedienten spurgte om hun måtte se… Hun mener IKKE at det er lopper, for hun mener at de ville bide mere end en gang i samme område.
Så fik jeg spurgt en veninde, og hun mener heller ikke at det er lopper, men myg, så nu er jeg ærlig talt i tvivl :-\