Nyt job - men hvilket?

Nu har jeg efterhånden fået af vide MANGE gange, at jeg burde skifte job, for min ryg kan på sigt ikke holde til det køren rundt. Jeg har slid i begge hofter og på en ryghvirvel (ikke ret slemt men nok til jeg af og til går og døjer), og at finde et job jeg kan klare syns jeg er lidt svært - især fordi jeg ikke ved, hvilke jobs der belaster ryggen.

Har i nogle forslag til hvad jeg måske skulle overveje? Vil lige sige jeg er glad for at køre, har ikke for store problemer så jeg fortsætter selvfølgelig i mit nuværende job foreløbigt.

…og så må jeg hellere komme afsted. Skal snart møde

Åh…nej Anne…slid i begge hofter.
Du godeste - du er jo en ung pige.
Det er godt nok synd for dig.

Det bedste er, at du selv kommer på, hvad du har lyst til. :slight_smile: :slight_smile:
Held og lykke.

jeg tænker lidt på om du ikke lige ville være perfekt til sådan en sygetransport-chauffør, du har jo et godt snakketøj, er sød og behagelig og jeg tror du ville ku berolige rigtig mange mennesker og gi dem et smil på læben.
man kan idag få rigtig gode ergonomiske bilsæder som ka indstilles så perfekt.
de er dog lidt dyre, men jeg ved eks falck har dem i nogle af deres biler

hvad arbejder du med nu

Lige nu er jeg buschauffør og er faktisk glad for mit job. Jeg har dagligt kontakt med andre mennesker og kan godt li’ det.
Problemet er, at jeg kan mærke det bliver værre og værre jo koldere det bliver (og for hvert år der går) og derfor overvejer jeg at finde et mere skånsomt job. At køre dagligt er ikke gavnligt for min ryg/hofter i længden, og tror jeg skal have et job, hvor jeg skiftes til at stå og sidde.

Johnny. For en del år siden kørte jeg handicap kørsel, og med de ture op og ned tror jeg ikke det er godt. Når kørestolene skulle spændes fast var det ned på knæ og op igen, da de skal spændes fast i gulvet… Og så meget snakker jeg da heller ikke :tihi:

[quote=Anne K;309691]Lige nu er jeg buschauffør og er faktisk glad for mit job. Jeg har dagligt kontakt med andre mennesker og kan godt li’ det.
Problemet er, at jeg kan mærke det bliver værre og værre jo koldere det bliver (og for hvert år der går) og derfor overvejer jeg at finde et mere skånsomt job. At køre dagligt er ikke gavnligt for min ryg/hofter i længden, og tror jeg skal have et job, hvor jeg skiftes til at stå og sidde.

Johnny. For en del år siden kørte jeg handicap kørsel, og med de ture op og ned tror jeg ikke det er godt. Når kørestolene skulle spændes fast var det ned på knæ og op igen, da de skal spændes fast i gulvet… Og så meget snakker jeg da heller ikke :tihi:[/quote]

Hvad med at begynde og svømme eller komme på et ryg hold som nogen fysioterapi har det kunne hjælpe dig.
Jeg har rigtig god erfaring med svømning . Du kunne også gå til vand gymnastik det er ikke så hårdt for kroppen.

Jeg har tidligere svømmet meget og har bestemt overvejet at starte op igen. Eneste problem er at jeg har så skiftende tider som jeg har, og derfor ikke har mulighed for at svømme så tit som jeg har ønske om. Svømmehallen er nemlig kun begrænset åben for “gæster”, da den primært bruges af skolebørn (det er en lille svømmehal vi har i Struer, så at være der på samme tid som skolebørn er fysisk umuligt). Det tætteste derudover er i Holstebro, men da det er et badeland er det heller ikke så aktuelt.

Hvad med at snakke med en fysioterspi … du kunne måske komme på en hold med varm vands bassin ved mange sygehus har det . Den måde er jeg blevet genoptrænet med mit knæ.

Har i denne omgang været ved kiropraktor 9 eller 10 gange, og selvom det har hjulpet er det ikke blevet super godt. Min kiropraktor har sagt, at jeg - med det job jeg har - ikke skal regne med mange forbedringer, men han vil finde nogle øvelser jeg kan lave… Lave en plan over opgaver jeg skal udføre dagligt. Har tidligere prøvet en fysioterapeut og resultatet var det samme. Det blev bedre men ikke helt godt.
Og så er der lige det med sygehuse. De kære politikere har jo besluttet at Holstebro Sygehus skal nedlægges og flyttes udenfor Herning. Det er lidt langt at køre, så jeg tror det vil være lettere at tage svømmehallen i Struer.

Grunden til jeg spørger ind til andre fagområder er, at jeg selvfølgelig gerne vil skåne hofter/ryg, og kan jeg finde et andet job der ikke belaster min ryg, ja så slider jeg jo ikke nær så hurtigt på de ramte områder - og så holder jeg jo temmelig sikkert længere på arbejdsmarkedet.

en ting du kunne prøve ( jeg troede ikke rigtg på det) men det er glokosamin (tro nok det er stavet rigtig ) det har hjulpet mit knæ utrolig meget . Har hørt andre med dine problemer det har haft efekt på var det ikke en ide at prøve det.
Det er ikke dyrt og ville sige med den virkning det har haft på mig så syntes jeg det kunne være at prøve.
Det var en læge på sygehuset det forslog mig dem.
Du kan jo vi a kommunen/fagforeningen søge om hjælpe midler til bussen du kører i så du kan beholde jobbet.

Har hørt om det før og vil overveje at prøve det

der gik ca 3 uger så kunne jeg mærke virkningen …
Jeg har ikke haft bivirkninger af dem .

Må prøve det en gang ved lejlighed

Prøver lige igen. Er der nogle der sidder inde med forslag til, hvad jeg kunne overveje? Jeg er åben for forslag. Jeg er glad for kontakt med mennesker og det har fungeret rigtig fint at jeg har været buschauffør i godt 10 år nu. Jeg må så indrømme at jeg hellere vil passe på mig selv og min ryg - OG holde længere, end jeg vil være glad for mit job men temmelig nedslidt om nogle år.

Hvad med et job som chauffør af en bogbus, jeg ved at der i øjeblikket er mangel på folk indenfor det fag. Der kan du jo komme op og stå/gå rundt, stadig kontakt med mennesker dagligt og side ned jævnligt også.

Hvad med at arbejde i en butik eller måske få job i en børnehave.

Butik er måske en mulighed, men børnehave er nok ikke så godt. Jeg vil jo bare leve mig for meget ind i rollen, tonse rundt og lave den ene uheldige bevægelse efter den anden, og så går det nok lidt for stærkt. Jeg har for mange år siden været i praktik i en børnehave, og selvom det var hyggeligt må jeg nok konstatere at jeg ikke er bygget til det.

Kontorjob tror jeg du vil være FÆNOMENAL til. Du er hamrende hurtig på tastaturet, utrolig klog indenfor IT og snakketøjet fejler altså ikke noget :stuck_out_tongue:

Evt. hvor du har et hæve/sænke bord, og mulighed for at komme i kontakt med debitorer/kreditorer :ok:
Det gode ved kontorjobs er, at man ofte har faste arbejdstider, har mulighed for at gå lidt frem og tilbage når man har printet noget ud, og mange kontorer har et “fitness center” i kælderen eller er tilknyttet en ordning af en art.

Men det er bare min ydmyge mening :yah: :yah: :yah:

[quote=Annette O;310307]Kontorjob tror jeg du vil være FÆNOMENAL til. Du er hamrende hurtig på tastaturet, utrolig klog indenfor IT og snakketøjet fejler altså ikke noget :stuck_out_tongue:

Evt. hvor du har et hæve/sænke bord, og mulighed for at komme i kontakt med debitorer/kreditorer :ok:
Det gode ved kontorjobs er, at man ofte har faste arbejdstider, har mulighed for at gå lidt frem og tilbage når man har printet noget ud, og mange kontorer har et “fitness center” i kælderen eller er tilknyttet en ordning af en art.

Men det er bare min ydmyge mening :yah: :yah: :yah:[/quote]

når du skriver det så skulle hun få job ved et rejse selskab når hun erfaringen med at kører bus / at havde med passager

Ja det var ikke noget helt tosset idé :thumbup: