Nyt job - men hvilket?

[quote=Annette O;310307]Kontorjob tror jeg du vil være FÆNOMENAL til. Du er hamrende hurtig på tastaturet, utrolig klog indenfor IT og snakketøjet fejler altså ikke noget :stuck_out_tongue:

Evt. hvor du har et hæve/sænke bord, og mulighed for at komme i kontakt med debitorer/kreditorer :ok:
Det gode ved kontorjobs er, at man ofte har faste arbejdstider, har mulighed for at gå lidt frem og tilbage når man har printet noget ud, og mange kontorer har et “fitness center” i kælderen eller er tilknyttet en ordning af en art.

Men det er bare min ydmyge mening :yah: :yah: :yah:[/quote]

Selvom forsikringsselskabet desværre ikke var enig, så står jeg med en låst ryg og et skævt bækken efter et trafikuheld - og den eneste grund til, at jeg stadig kan arbejde på fuld tid er, at jeg arbejder på kontor, så jeg er helt enig :thumbup:

Jeg har ikke slidgigt - endnu - men jeg får ondt, hvis jeg sidder eller står for længe af gangen. Fordi der for snart mange år siden blev indført politik om, at printere ikke måtte stå på kontorerne, skal jeg rejse mig jævnligt og gå ud til printeren/kopimaskinen og allerede den variation er nok til at holde leddene smurt :smiley:

Jeg ville aldrig, hvis jeg var dig, overveje butik - man står alt for meget op og det er lige så slemt som at sidde alt for meget ned (bare en lidt anden vinkel på sliddet).

Kontorjobs kan jo være så meget forskelligt - det kunne også involvere kundekontakt ved en form for skranke (som du jo igen skulle rejse dig for at gå hen til, men ikke stå ved hele dagen) :slight_smile:

Kontorjob lyder fornuftigt!

Eller, og dette lyder måske tosset: KASSEDAME.

Min mor har lige fået job som det… Hun er bare så glad, fordi hun kan sidde og snakke hele dagen, og hun taler med alle mulige mennesker :slight_smile: Lønnen er ikke fantastisk, arbejdstiderne kan være skiftende, men - de fleste steder kan man skifte mellem at stå og sidde, man snakker med folk og det belaster ikke nødvendigvis ryggen :smiley:

[quote=Abaddon;310581]Kontorjob lyder fornuftigt!

Eller, og dette lyder måske tosset: KASSEDAME.

Min mor har lige fået job som det… Hun er bare så glad, fordi hun kan sidde og snakke hele dagen, og hun taler med alle mulige mennesker :slight_smile: Lønnen er ikke fantastisk, arbejdstiderne kan være skiftende, men - de fleste steder kan man skifte mellem at stå og sidde, man snakker med folk og det belaster ikke nødvendigvis ryggen :D[/quote]

Jeg tror så jeg på forhånd kan sige, at jeg aldrig bliver kassedame. Jeg kan slet ikke se mig selv som en kassedame

Hehe, det kunne min mor heller ikke - men hun blev overrasket.

Man behøver jo ikke være kassedame lige i fakta eller netto :slight_smile:

De har jo også kassedamer andre steder :wink:

Jobbet som kassedame er nu ikke velegnet til nogen med “skrogskader” - tværtimod er der gennem årene mange kassedamer, der er gået på førtidspension pga. ødelagt ryg. De vrid, de laver mange gange om dagen, er ikke sunde for kroppen :slight_smile:

Jeg er desværre selv én af de mange med slid på skroget og oveni det har jeg lidt rund ryg, for stort lændesvaj og hypermobile led i ryggen og dårlige knæ. Jeg klarer dog ret fint kontorarbejde kombineret med samtaler med sygemeldte borgere (der minder mig om, at jeg egentlig har det ret godt i forhold til mange). Jeg bevæger mig også en del rundt i huset og til opfølgningssamtaler i en anden afdeling.

Det med de afvekslende arbejdsstillinger (dog allermest siddende), et hæve-/sænkebord, en kontorstol der kan vippe i sædet og så en helt fantastisk mus i form af en RollerMouse er bare guld for at jeg ikke overbelastes. Og så har jeg selv valgt at betale mig fra et fuldtidsjob, så jeg kun arbejder 30 timer om ugen.

For andre med rygproblemer er det at skulle sidde meget noget af det værste, de kan blive udsat for.

Jeg har prøvet Glucosamin gennem 3 måneder, men havde desværre ingen effekt af det. Fiskeolie er også godt. Jeg har gået til fysioterapeut gennem flere måneder og det eneste det har gjort er, at smerterne trods alt har været tålelige, så jeg stort set undgår at tage de stærke smertestillende piller.

Jeg vil anbefale dig, at du henvender dig på dit jobcenter og får lov til at tage en Jobspor test. Det vil kunne give dig flere muligheder, når du skal til at se i en ny retning.

Der er i øvrigt også en rigtig god personlighedstest på www.jobindex.dk (oppe i højre hjørne på forsiden).

Held og lykke med nye tanker Anne.