Nyt kattemad pga 7 år

Hej! Jeg giver normalt mine 2 huskatte dette mad:
Royal Canin Sterilized 37: Royal Canin Sterilised 37 | zooplus.dk
De fylder begge 7 år i april og derfor har jeg kigget på dette mad:
Royal Canin Indoor 7+: Royal Canin Indoor 7+ | zooplus.dk
Er det irrelevant at Indoor 7+ ikke er til sterilized katte?
Kan de få indoor 7+ resten af livet?
Kan det i øvrigt generelt fås billigere end 60 kr kiloet?
Jeg regner med at blande sterilized 37 op med indoor 7+ sådan 50/50 så deres maver kan vænne sig til det, det er vel også fornuftigt?
Mange tak for jeres tid! :slight_smile:

Jeg ved ikke lige hvad der skete med formateringen af min tekst, selv ikke html eller linjebrud virker. Jeg håber at det er læseligt.

Mine får ikke seniormad - men de får heller ikke tørkost alene. De spiser mere vådmad og råt. Det synes jeg har en god effekt. De to på 10 har fået taget blodprøver som var helt fine

Hvis de fungerer fint på det made de får nu, ville jeg ikke ændre på det - slet ikke pga deres alder!

Altså, min ene kat er lidt til den gode side rent vægtmæssigt, og den anden er ret spinkel.
Dyrlægen havde bare sagt at jeg skulle skifte til voksen/senior mad når de blev 7, men de har altid levet udelukkende af tørkost, de har aldrig rigtig gidet vådfoder udover at slikke det tørt. :slight_smile:

Vi har en flok, der i alder rangerer fra 4mdr til 12år. De får en blanding af god kvalitet tørkost og vådkost. Når her er killinger, får killingerne killingefoder, indtil de er store nok til selv at håber i de voksnes tørkost. Vores seniorkatte får ikke seniorkost. Pt er der blandet j/d i tørkostblandingen, da den 12årige har lidt gigt i albuerne - ellers bliver der ikke justeret i foderet.