Nyt kradsetræ

Jeg skal have købt et nyt kradsetræ til Elvis, når der (forhåbentligt) snart er lidt flere penge i kassen. Så jeg er ved at kigge på, hvad jeg skal købe. Det, han har nu, har jeg været nødt til at skille helt af, fordi det var meget ustabilt og altid væltede, selvom jeg havde lagt håndvægte og alt muligt på bundpladen. Og som indekat skal han jo have noget at kravle på.

Jeg har haft kig på de to modeller herunder, er der nogen der kender dem? Tænker især, om de er stabile. Jeg er træt af orange plys med potetryk, de her to er lidt pænere synes jeg :høhø:

Men hvis I kan anbefale nogle andre, så sig endelig frem. :slight_smile:

Hvis du kigger efter kradsetræer hos zooplus, så kig i stedet på den tyske eller engelske side…så sparer du mange penge :slight_smile:

Ja det skulle jeg nok have skrevet. Linkede til den danske, for så var det lettere at læse beskrivelser, hvis nogle ville det. Men køber på den tyske :slight_smile: (på trods af, at der pludselig ikke længere er fri fragt - øv!) Men tak :slight_smile:

Dit andet link ville jeg ikke investere i. Katte har brug for at strække ud…og det kan Elvis jo ikke gøre pga alle de platforme, der er på det træ.

Sørg for, at der er en lang stamme på det træ, du vælger at købe…så kan der være liggepladser på andre stammer. :slight_smile:

Vi har Træ fra Petfun…Joy mener jeg det hedder. Og et Robusta…men det kasserer jeg om et års tid…så har det tjent kattene godt.

Denne Robusta har vi…den er gammel efterhånden, men har holdt rigtig godt. Kratzbaum Robusta Modell 0502 - Robusta Kratzbäume

Det første er i en god kvalitet … det bedste af de to ! … jeg ville købe en hængekøje ved siden af og sætte på !

[QUOTE=Sim-Sim;1159084]Dit andet link ville jeg ikke investere i. Katte har brug for at strække ud…og det kan Elvis jo ikke gøre pga alle de platforme, der er på det træ.

Sørg for, at der er en lang stamme på det træ, du vælger at købe…så kan der være liggepladser på andre stammer. :slight_smile:

Vi har Træ fra Petfun…Joy mener jeg det hedder. Og et Robusta…men det kasserer jeg om et års tid…så har det tjent kattene godt.

Denne Robusta har vi…den er gammel efterhånden, men har holdt rigtig godt. http://www.robusta-kratzbaeume.de/artikel/modell0502.html[/QUOTE]

Tak for svar :slight_smile: Jeg tænkte, han godt kunne strække sig fra bag på træet eller på siden, for to af stammerne er jo egentlig lange nok, og fra siden eller bagsiden tænkte jeg ikke, platformen var i vejen. Men det kan godt være, han ikke kan. :gruble: Så duer det selvfølgelig ikke!

Har hørt meget godt om Petfun træerne, desværre er det for meget for mit budget. Kan være det bliver sådan et, når jeg tjener lidt flere penge end nu :ups:

Jeg har faktisk en hængekøje, som sad på hans gamle træ, men efter han blev lidt større end de 800 gram da jeg fik ham, kunne han ikke ligge i den, for så væltede træet, uanset hvordan jeg drejede køjen :dokdok: Det er vigtigt for mig, at træet er stabilt, og det kunne jeg måske tvivle en smule på med denne model. Men ved det ikke.

[QUOTE=mh9000;1159104]Tak for svar :slight_smile: Jeg tænkte, han godt kunne strække sig fra bag på træet eller på siden, for to af stammerne er jo egentlig lange nok, og fra siden eller bagsiden tænkte jeg ikke, platformen var i vejen. Men det kan godt være, han ikke kan. :gruble: Så duer det selvfølgelig ikke!

Har hørt meget godt om Petfun træerne, desværre er det for meget for mit budget. Kan være det bliver sådan et, når jeg tjener lidt flere penge end nu :ups:

Jeg har faktisk en hængekøje, som sad på hans gamle træ, men efter han blev lidt større end de 800 gram da jeg fik ham, kunne han ikke ligge i den, for så væltede træet, uanset hvordan jeg drejede køjen :dokdok: Det er vigtigt for mig, at træet er stabilt, og det kunne jeg måske tvivle en smule på med denne model. Men ved det ikke.[/QUOTE]

Dem som er mest stabile er dem som enten sidder i spænd i loftet eller skrues mod væggen…her er alle vores gulv til loft, ellers ville de vælte med vores tunge misser (maine cooner)…og får du fat i et som er sådan kan du måske sætte din hængekøje på det :slight_smile:

Jeg bryder mig heller ikke om al det plys der er på mange kradsemiljøer, samt at stammerne har været for korte på dem vi har haft hidtil til, at katten kan strække ordentlig ud.

Så købte for et par måneder siden det første du linker til. Fin kvalitet med fornuftig længde på et par af stammerne.

Men det er i mine øjne ustabilt. Vores lille pige på lige knap 3 kilo kunne få det til at tippe når hun hoppede op i øverste “køje”. Bundpladen er for lille efter min mening, hvis det skal stå helt frit. Stilles det i et hjørne op ad 2 vægge vil det ikke kunne vælte. Men vores pige er i forvejen ikke begejstret for ustabile underlag, så det at det rokker hvis hun er lidt for frisk i sin leg i det, bryder jeg mig ikke om, og det gør hun heller ikke.

Jeg har afmonteret den øverste del med stamme, samt flyttet det hen så det står opad en væg. Lidt synd for hende for hun elskede at ligge højt oppe, og trone. Men tør ikke løbe chancen for, at det vælter med hende.

Jeg har gulv til væg med køjer og platforme - to styk - og så har jeg et som er fyldt med platauer - kender ikke navnet - det er fra Hittekat. Du kan prøve Brita om hun har nogle til salg

Jeg har lige købt det som hedder Bjørnehule fra Zooplus, det er meget stabilt, og mine er glade for det:)

Jeg havde denne til Thea Kradsetræ Atlas | zooplus.dk
Og den var stabil nok med både hund og kat i træet.

Tak for alle svarene :slight_smile:

Er lidt ked af at høre, at den første model jeg havde overvejet kan være ustabil. Og så endda ved en lille kat på kun 3 kilo. Elvis vejer alligevel omkring de 4,6 kg. Elvis havde egentlig ikke et problem med at kravle rundt på det gamle, selvom det rokkede, men mine nerver kunne ikke holde til det - var bange for, at det væltede og landede ovenpå ham pludselig. Kradsetræet kommer til at stå enten i et hjørne eller hvertfald op af en væg. Men ved ikke om jeg tør tage chancen med, at det er nok til at det bliver stabilt. Måske min far kan fikse en lidt større bundplade, det kunne skrues fast på. :gruble: Har nemlig desværre ikke mulighed for at skrue noget fast hverken i væg eller loft :thumbdown: Synes ellers, det er super smart med dem, der kan skrues fast på væggen!

Også tusind tak for forslag! Det er altid godt at høre, hvad I andre har erfaringer med :slight_smile:

Jeg har lige bestilt dette her igår. Det kan spændes fast til væggen, er på tilbud og ret pænt.

[QUOTE=mh9000;1159285]Tak for alle svarene :slight_smile:

Er lidt ked af at høre, at den første model jeg havde overvejet kan være ustabil. Og så endda ved en lille kat på kun 3 kilo. Elvis vejer alligevel omkring de 4,6 kg. Elvis havde egentlig ikke et problem med at kravle rundt på det gamle, selvom det rokkede, men mine nerver kunne ikke holde til det - var bange for, at det væltede og landede ovenpå ham pludselig. Kradsetræet kommer til at stå enten i et hjørne eller hvertfald op af en væg. Men ved ikke om jeg tør tage chancen med, at det er nok til at det bliver stabilt. Måske min far kan fikse en lidt større bundplade, det kunne skrues fast på. :gruble: Har nemlig desværre ikke mulighed for at skrue noget fast hverken i væg eller loft :thumbdown: Synes ellers, det er super smart med dem, der kan skrues fast på væggen!

Også tusind tak for forslag! Det er altid godt at høre, hvad I andre har erfaringer med :)[/QUOTE]
Den jeg linkede til skrues ikke fast i loftet, den sidder i spænd via en skrue ordning i toppen af træet.

[QUOTE=Barky;1159288]Jeg har lige bestilt dette her igår. Det kan spændes fast til væggen, er på tilbud og ret pænt.
http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum/deckenspanner/deckenspanner_180cm/338759[/QUOTE]

Det er faktisk ret fint ja! Hvordan spændes det fast? Har nemlig desværre ikke mulighed for at skrue i hverken væg eller loft. :frowning:

Ah okay, hvis det ikke skal skrues fast men sidder i spænd, så kan det selvfølgelig godt være en mulighed! :slight_smile: Må lige få tjekket højden til loftet herhjemme. :slight_smile:

[QUOTE=mh9000;1159301]Det er faktisk ret fint ja! Hvordan spændes det fast? Har nemlig desværre ikke mulighed for at skrue i hverken væg eller loft. :frowning:

Ah okay, hvis det ikke skal skrues fast men sidder i spænd, så kan det selvfølgelig godt være en mulighed! :slight_smile: Må lige få tjekket højden til loftet herhjemme. :)[/QUOTE]

Generelt har jeg kun set dem til loftet være lavet, så de står i spænd, og ikke så de skal skrues fast :slight_smile:

Vi er endt med et gulv til loft der er ret smalt, men alligevel har køjer… Fik nemlig også dårlige nerver, når Nobby gik rundt på sit gamle, der svejede :S

[QUOTE=Lykke;1159358]Generelt har jeg kun set dem til loftet være lavet, så de står i spænd, og ikke så de skal skrues fast :slight_smile:

Vi er endt med et gulv til loft der er ret smalt, men alligevel har køjer… Fik nemlig også dårlige nerver, når Nobby gik rundt på sit gamle, der svejede :S[/QUOTE]

Okay det er smart! Så kan jeg jo sagtens have sådan et :slight_smile: Har du et link eller modelnavn til det, du har?

Har lige fået målt herhjemme, og det, det hedder “Atlas” er desværre for højt. Men det, der hedder “Wood” (som Barky linkede til) vil lige kunne være her, så det vil bestemt være en mulighed også :slight_smile:

[QUOTE=mh9000;1159435]Okay det er smart! Så kan jeg jo sagtens have sådan et :slight_smile: Har du et link eller modelnavn til det, du har?

Har lige fået målt herhjemme, og det, det hedder “Atlas” er desværre for højt. Men det, der hedder “Wood” (som Barky linkede til) vil lige kunne være her, så det vil bestemt være en mulighed også :)[/QUOTE]

Vi har et Jacky O fra Petfun :slight_smile: Ville have et der var solidt og som kunne holde i længden, så sparede sammen til det sidste år… Kan også godt lide stoffet på det - i mine øjne virker det mere lækkert end alm plys :slight_smile:

Det Julia har linket til, syns jeg os er fint :slight_smile:

Det der hedder wood ligner så et af mine gamle i hvad “sengene” er sat fast med af mængde af velcro - og der var mine ved at komme galt afsted fordi de fik dem revet løs når de var på vej op, og faldt ned sammen med dem… Mine var så bare tynde ekstra pude oven på betrukken plade, så jeg fjernede bare puderne…

Den var stadig på nederst på hulen, så det kan ses her på billedet

Det er oprindeligt købt til min gamle lejlighed, så da vi flyttede i rækkehuset, hvor vi har 3½ meter til loftet i stuen, så sidder det fast ved at de to hylder har fået et vinkel beslag på mellem dem og hver sin væg

De ser fine ud dem der er blot i en stang :slight_smile: så et ville jeg gerne have, men problemet hos os er, at Bamse ville ALDRIG få lov til at klatre forbi Missemor hvis hun lå på den nederste køje/platform, så pludselig ville det være Missemors plads og kun hendes…(behøver jeg at skrive, at hos os er det Missemor der bestemmer) :tihi:

Vi havde et stort et bredt osv…men det blev vi nød til at skille ad, så de nu ikke hænger sammen, men står lidt fra hinanden, så er der ingen ballade :slight_smile: men lidt irriterende men for husfredens skyld gør man meget :stuck_out_tongue:

Jeg ville så gerne have sådan et Karlie Paradise Banana-Leaf Medium Cat Tree | Free P&P £39+ at zooplus Men har ikke lige pengene…og brugt har jeg ikke fundet noget endnu…det behøver så ikke at være så stort :slight_smile: