Nyt samlet katteregister

sakset fra Facebook

Fransiska Louise Døssing Andersen
‎* OBS OBS OBS *

Der arbejdes på højtryk på at blive færdig med Dyreregisterportalen.dk, som forventes i luften 1. januar 2013. Fremover vil det kun være nødvendigt at søge et sted, når man står med et fundet, mærket dyr. Både Dansk Katteregister og Det Danske Katteregister er allerede koblet op på portalen. I kan smugkigge på betaversionen her: www.dyreregisterportalen.dk

Mange hilsner
Fransiska Andersen, Inges Kattehjem

DyreregisterPortalen
www.dyreregisterportalen.dk

Godt tiltag :slight_smile:

Enig med Birthe :slight_smile:

Nej, hvor cool! Har de egentlig ikke gået lidt stille med det? Eller hvordan?

Sikke en god idé - så er der kun ét sted at lede efter kattene!

Et meget velkomment og glædeligt samarbejde. :slight_smile:

Og fint, at man kan se oplysninger fra begge registre ved siden af hinanden, når katten står i begge… :thumbup:

et rigtigt godt tiltag :slight_smile:

Et SUPER godt og glædeligt tiltag :slight_smile:

Godt tiltag!

Jeg var slet ikke klar over der fandtes to katteregistre! Men det forklarer da forvirringen over at flytte Nobel og hvorfor ‘siden’ skifter udseende konstant!

Det er den bedste ide de nogensinde har fået!

Det er et super godt tiltag :smiley: læste om det i Inges kattehjem bladet her i november… :thumbup:

Endelig :slight_smile:

[QUOTE=Marianne H;986031]sakset fra Facebook

Fransiska Louise Døssing Andersen
‎* OBS OBS OBS *

Der arbejdes på højtryk på at blive færdig med Dyreregisterportalen.dk, som forventes i luften 1. januar 2013. Fremover vil det kun være nødvendigt at søge et sted, når man står med et fundet, mærket dyr. Både Dansk Katteregister og Det Danske Katteregister er allerede koblet op på portalen. I kan smugkigge på betaversionen her: www.dyreregisterportalen.dk

Mange hilsner
Fransiska Andersen, Inges Kattehjem

DyreregisterPortalen
www.dyreregisterportalen.dk[/QUOTE]

På tide - så mangler vi bare en lov

Det er en virkelig god ide.

Men hvad gør jeg lige når min kat er registreret i Det Danske Katteregister af tidligere ejer og jeg kan ikke få hende til at lave det om? jeg har totalt mistet kontakten til hende og DDK vil ikke lave det om med mindre det er hende der kontakter dem. Det kan jeg selvfølgelig godt forstå ideen i, men jeg kan ikke få fat på hende…har prøvet siden marts.
Jeg har selv registreret missen i Dansk Katteregister så når man skriver hendes chipnr så kommer der to forskellige ting op. Den eneste gode ting er at tidl ejers oplysninger er hemmelige så der står ikk hendes navn og adresse, det skal man ringe til dem for at få. Mine oplysninger står der så alle kan se dem.

Hmm, jeg er nu glad for at mine katte ikke går ude frit, men i indhegning, sandsynligheden for at hun smutter er heldigvis ikke ret stor!

Endelig, det har har også taget sin tid med et sted at finde mærkede dyr.
Så mangler vi bare en katte lov.

Forklar din dyrlæge sagen. Mit indtryk er, at Det Danske Katteregister er mere imødekommende, når en dyrlæge henvender sig, end hvis det er en almindelig dødelig uden de rette papirer… :wink:

Det er da måske en ide, jeg prøver! men så kommer jeg så også nok til at betale for det(de 100kr til DDK), men det overlever jeg nok.

Min mor har en kat hun fik fra en anden, man tidligere ejer ville ikke lave papirene til det danske katte register så til sidst opsøgte min mor hans dyrlæge og fik lavet det, og det vidste sig, at selvom katten var øremærket var den ikke registreret, men det bliv den så i min mors navn og hun betalte så også for det, men det er dog i småtings afdeligen i forhold til andre regninger fra Dr, Dyr :slight_smile:
Jeg tror du sagtens kan få dyrlægen til at lave det om for dig. Held og lykke med det :kryds:

125 kr nu om dage :slight_smile:

(Og jeg bliver ved at oversætte DKK til dansk kennel klub, bliver nogle sjove sætninger i mit hoved :tihi:)

En almindelig dødelig kommer ingen vegne overhovedet. Jeg ville gerne have Magic, der jo er fra IK og derfor registreret i Dansk Katteregister, registreret i DKK også, og det er jo ikke engang en omregistrering. Men jeg kan ikke gøre det selv. Det skal gå gennem dyrlægen, og så har jeg selvfølgelig aldrig fået det gjort. Men det er jo så heldigvis lige meget fra januar, hvis jeg har forstået det ret :slight_smile: