Nyt til alle jer edderkoppe-hadere

så piger, det her vil få jer til at elske edderkoppe endnu mere

er jeg ikke rar,sød og flink:høhø:

AAAAAAAAAAAADR!!!

OK… jeg har faktisk lært mig selv ikke at gå helt i spåner over edderkopper. Jeg lånte en masse bøger om edderkopper og læste om dem og prøvede at overbevise mig selv om at edderkopper er spændende og fascinerende dyr.

Det kom dertil at jeg godt kan stå og se på en stor korsedderkop i en busk, nu. Og de almindelige husedderkopper kan jeg endda ta ved UDEN papir nu og smide ned bag ved trappen (ude af øje, ude af sind) når de leger bungyjump foran min computer.

Men de store sorte der tramper når de går… DEM er jeg altså ikke vild med! Heldigvis synes Phumba at de er yderst smagfulde…

Årh, det er jo da bare en korsedderkop (ligner i hvert fald også for mig), dem er der sååååå mange af i øjeblikket. Det er lige sæson for at de er store og fede og sidder i deres net overalt :slight_smile:

Så faktisk en af de rigtig store med stor bagkrop også da jeg var ovre med det afslåede græs, og ville hente kameraet, men der var så ikke mere plads på memory kortet…

Føj hvor er det klamt! Altså insekter generelt er simpelthen det ulækreste i hele verden. Jeg kan simpelthen ikke ha’ dem!! Lige da jeg flyttede ind i min lejlighed VRIMLEDE det med edderkopper og min støvsuger og min hårspray sad nærmest fast i mine hænder mens jeg stortudede (og mens alle mine venner på FB morede sig temmelig meget over mine hysteriske statusopdateringer…)
Det var en af de få gange om året at jeg ville ønske jeg havde en kæreste!
Men så forsvandt de heldigvis lidt af sig selv og nu har jeg kun lidt fluer indimellem som kattene jagter. Godt det snart er vinter!

Afdelingen for unyttige oplysninger indsparker… edderkopper er ikke insekter, insekter har 6 ben. :regler: Spindlere har 8 ben… :ok:

Jeg kan heller ikke li’ dem, men jeg gik fra total panik ala “jeg-kan-ikke-tage-øjnene-fra-den-for-så kommer-den-og-æder-mig” til “jeg-bliver-nødt-til-at-fjerne-den-iført-gummihandsker-og-1-hel-rulle-køkkenrulle” da jeg flyttede hjemmefra. Det var simpelthen nødvendigt…
Og panikken er gået støt nedad siden. Ofte gider jeg slet ikke ta’ mig af dem mere - kattene skal nok få dem ryddet af vejen på et tidspunkt. Der var ret meget kravl i vores gamle stuelejlighed, man kunne fjerne spind nonstop. Det har måske også hjulpet. Men de skal altså stadig ikke på mig. UF!

TRE af de allerstørste rov-edderkopper :yikes: på 2 minutter :uha: forleden nat i soveværelset!!

Jeg må indrømme, at jeg klaskede dem - jeg kan ikke sove sammen med edderkopper :ups:

Jeg kan heller ikke fordrage edderkopper… Men har lært mig selv at være sådan lidt horribelt fascineret af dem i stedet :tihi:
(Løsningen: en uge på zoologi tur, hvor jeg nøglede edderkopper og andre spindlere i stereolup hver dag :høhø:)

Denne her bor lige ved min hoveddør :cool2:

Den er da fin, ik’ ?

Skattekat - Wow, jo! Hey, hvordan får du dit kamera til at fokusere på den fremfor på baggrunden?

Macro-indstillingen (den med blomsten) :cool2:

[QUOTE=Skattekat;678698]Denne her bor lige ved min hoveddør :cool2:

Den er da fin, ik’ ?[/QUOTE]

Den er da super flot - sådan en fin stribeedderkop har jeg aldrig set - kun med kors’ne, så du kan da vidst godt være stolt.

[QUOTE=Skattekat;678698]Denne her bor lige ved min hoveddør :cool2:

Den er da fin, ik’ ?[/QUOTE]

Den der?! :uha: Den lå i min støvsuger nu hvis den havde troet at den skulle bo ved siden af min hoveddør!

Jeg har sådan en “hekse-kost” stående ude i den indhegnede have.
En “heksekost” er i min verden sådan en med strå isf. kunsthår.

Den kost er i brug mange gange på denne tid af året.
Enten basker jeg edderkopperne SÅDAN en eller render jeg rundt og ødelægger deres fine spindelvæv, som er alle steder :uha: især på stødtrådene på hegnet.

Jeg hader edderkopper - de er grimme, ulækre, har alt for mange ben (hvis man spørger mig) og er alle vegne.

Jeg ved godt at de gør deres indsats her i verden, men de bedes venligst holde sig væk fra min matrikel, ellers er det altså på eget ansvar :høhø:
Hos mig er de jaget vildt - både af kattene og ISÆR af mig. Jeg kan sgutte ha’ dem :rock:

Og den har jeg trykket på! Og der skete ikke en sk*d :mad: Var faktisk lidt skuffet over effekten, eller mangel på samme… Nu skal jeg så lige hitte ud af om det er fordi jeg ikke kan finde ud af at slå den til rigtigt :tihi:

Jeg kan godt lide edderkopper, de er fascinerende og temmelig fantastiske :slight_smile: Jeg har et par stykker boende rundt omkring, hvor kattene ikke kommer - og skulle en vove sig ind på kattenes domæne, prøver jeg altid at redde den inden kattene får fat i den. Vi har masser af spind uden for, og jeg passer altid på med ikke at ødelægge deres fantastiske konstruktioner, kan dog ikke sige at manden er lige så forsigtig :rul:

[QUOTE=Skattekat;678698]Denne her bor lige ved min hoveddør :cool2:

Den er da fin, ik’ ?[/QUOTE]

Wow! Hvad i alverden er det for en? Hvor er den flot! Men den ser helt … tropisk ud… :uha:

De er også fredede herhjemme, men desværre nåede Snehvide at få fat i denne lille fyr, som ikke stod til at redde…

Vi har masser af spind uden for, og jeg passer altid på med ikke at ødelægge deres fantastiske konstruktioner, kan dog ikke sige at manden er lige så forsigtig :rul:

Ja, det er da også synd andet.
Hrønns billede viser spindet fantastisk flot. For flere edderbassebilleder - se her.

ADR

Jeg kan IKKE lide smadderkopper!

Unyttig info: Korsedderkopper skulle efter sigende smage som torskerogn - og allerbedst når man snupper dem direkte fra spindet…!

  • måske det er derfor misserne synes de smager godt…

/Mette

[QUOTE=Mette Mejdahl;679011]ADR

Jeg kan IKKE lide smadderkopper!

Unyttig info: Korsedderkopper skulle efter sigende smage som torskerogn - og allerbedst når man snupper dem direkte fra spindet…!

  • måske det er derfor misserne synes de smager godt…

/Mette[/QUOTE]

uhmmmm, især når man i linket kan læse at korset på en edderbasse faktisk er dens tarme med afførring man kan se, dvs jo større kors jo mere lort er der, virkelig en delikasse af rang

[QUOTE=Skattekat;678698]Denne her bor lige ved min hoveddør :cool2:

Den er da fin, ik’ ?[/QUOTE]

Det der - det er en hvepseedderkop!
Flot!