Nyt tiltag i forbindelse med den samlende billedtråd og tanketrådene

Kære Brugere.
i forlængelse af denne tråd http://www.kattegale.dk/forum/showth...41#post1291941 har vi i AdminTeamet talt om, hvordan vi kan fremme aktiviteten på KatteGale.

Der er et par steder, hvor der gemmer sig rigtig meget relevant kattesnak og ofte også meget virkelig god information mht sygdomme, adfærd og hvad man kan kalde almindelig samliv med kattene.

Det handler om tanketrådene, både den der ligger på åbent forum, men også den som findes i det lukkede afsnit, samt den månedlige tråd med kattebilleder i galleriet.

For at kunne få alt dette frem i lyset, har vi derfor besluttet at vi i en ikke nærmere angivet periode vil moderere strengt i disse tråde,
Vi opfordrer naturligvis KGs brugere til selv at poste nye indlæg, men kan vi se at en “Tanke” udvikler sig til en debat, så vil vi i fremtiden hive den frem i lyset - dvs oprette et eget emne i det relevante fora.
Den som kommer til at stå som trådstarter vil naturligvis blive informeret om dette.

Vi kan se at der allerede nu er brugere, som tænker på dette og derfor kontakter os i adminteamet og beder om at få flyttet indlæg ud i egne tråde. Det er vi meget glade for og vi håber at I vil blive ved med at hjælpe os med at spotte disse gode indlæg.

Vi vil også bede jer om at undlade at samle alle kattebilleder i en månedstråd.
Opret i stedet egne tråde, så alle kan få glæde af jeres dejlige kattebilleder - og ikke mindst kommentarerne til disse

Vi håber som sagt at dette tiltag vil give mere aktivitet, men det vil også betyde at det fremover vil blive lettere at søge i forum.

Mvh KGs AdminTeam

Tak. :slight_smile:
Vil admin omdøbe ‘kattebilleder september’ til ‘Close up and personal’?
Jeg må ikke selv.

Jeg vil forsøge Katia :slight_smile:

[QUOTE=Løvehjerte;1293113]Tak. :slight_smile:
Vil admin omdøbe ‘kattebilleder september’ til ‘Close up and personal’?
Jeg må ikke selv.[/QUOTE]

Jo, det kunne jeg sør’me alligevel.

Efter grin funktionen oplever jeg tit der kommer meget få eller ingen kommentarer det fjernet lidt af lysten at at poste tråde er sjovere når der er mere reel respons. Men vil da lige smide lidt billed tråde ind igen :slight_smile:

Må man komme med tanker og holdninger til jeres beslutning?

Så længe de er konstruktive :cool2:

For det ligner nemlig mig bare at hagle folk ned :stuck_out_tongue:

Jeg synes fint om beslutningen om tanketrådene. Men hvis der ikke er en samlet billedtråd, så kommer jeg til at poste færre billeder. Personligt er jeg ikke til at lave en hel tråd til et billede, hvis ikke det er noget ‘specielt’. Samtidigt forsvinder tråden nemt, fordi de fleste bruger smil etc. Det ville for mig nemt være noget jeg ikke ser, fordi der ikke kommer nyt i tråden. Det gør jeg derimod i den samlede, når jeg alligevel er inde og se nye billeder.

Og så er det lidt upraktisk, synes jeg, at denne tråd er oprettet så mange gange forskellige steder i forum. Kommentarerne bliver ikke samlet, og fx var jeg tæt på at kommentere på den i den hemmelige, fordi det tilfældigvis var den, der lå fremme. Selvom mine tanker her absolut ikke er hemmelige :slight_smile:

For det ligner nemlig mig bare at hagle folk ned :stuck_out_tongue:

Jeg synes fint om beslutningen om tanketrådene. Men hvis der ikke er en samlet billedtråd, så kommer jeg til at poste færre billeder. Personligt er jeg ikke til at lave en hel tråd til et billede, hvis ikke det er noget ‘specielt’. Samtidigt forsvinder tråden nemt, fordi de fleste bruger smil etc. Det ville for mig nemt være noget jeg ikke ser, fordi der ikke kommer nyt i tråden. Det gør jeg derimod i den samlede, når jeg alligevel er inde og se nye billeder.

Og så er det lidt upraktisk, synes jeg, at denne tråd er oprettet så mange gange forskellige steder i forum. Kommentarerne bliver ikke samlet, og fx var jeg tæt på at kommentere på den i den hemmelige, fordi det tilfældigvis var den, der lå fremme. Selvom mine tanker her absolut ikke er hemmelige :slight_smile:

Nej, det var en generel kommentar rettet til alle brugere :slight_smile: Konstruktiv kritik tager vi altid gerne imod. Brok gider vi ikke :stuck_out_tongue:

Først og fremmest er det jo et forsøg. Hvis forsøget medfører, at folk holder op med at poste billeder, skal forsøget selvfølgelig ikke videreføres.

Det er for så vidt heller ikke et forbud mod at lave månedens tråd. Men månedens tråd har også den effekt, at nogle måske ikke synes, det er helt legitimt at lave en hel tråd til egne katte. Sådan er det ikke - det må man gerne! Det er en af årsagerne til forsøget. En anden årsag er, at billedtråden ikke egner sig særlig godt til kommentarer og slet ikke til diskussioner. Begge dele er der jo en reel mulighed for, at et billede kan sætte i gang, men det er bare ikke oplagt at gøre det der, så derfor lader man måske være.

Det er for så vidt begge dele ligegyldigt, hvis folk ikke har lyst til at poste billeder i separate tråde. Hvis folk ingen billeder poster, opstår der i hvert fald slet ingen diskussioner :slight_smile: Når vi gerne vil prøve det i admin, er det jo et forsøg på at tilgodese forum - ikke os selv og vores mere eller mindre fikse idéer :slight_smile: Hvis det viser sig, at det ikke tilgodeser forum, er der selvfølgelig ikke så meget diskussion - så skal det ikke være sådan.

Nu er jeg en klovn til at poste billeder, så det kommer jeg nok ikke til at gøre mere af uanset hvordan i laver reglerne for det. Den der mentale barriere med at få billeder fra kamera/telefon og op på forum er åbenbart stor.

Men jeg vil helt sikkert se færre billeder hvis der begynder at komme særskilte tråde til alle billeder, simpelthen fordi den tid jeg har at smide er begrænset, og så er det så nemt at springe billeddelen over fordi det hurtigt bliver meget tidskrævende. Jeg elsker at se billeder, men at scrolle igennem lange tråde hvor folk bare siger iiiiih og nåååå, det ligger uden for min tidsprioritering.
Lige på billed-fronten synes jeg det fungerer rigtigt fint som det gør, at der kommer særskilte tråde når man viser mange billeder eller vil vise noget særligt, men jeg synes de lidt søde hverdagsbilleder er lige så skønne. Så min stemme går til at bevare billedtrådene som de er.

for ikke så længe siden var scenariet omvendt…man ønskede en begrænsning af tråde, det resulterede i at flere tråde uddøde, bl.a. månedens mistanker, hvad laver du og hvad skal vi spise…egentligt synd, for det var da aktive tråde (ot or not)
personligt ser jeg (for) sjældent de individuelle billedtråde, det er simpelthen for tidskrævende for mig at se xx antal billeder på den måde …tænker faktisk ikke at ret mange læser/ser alle indlæg i det hele taget

Det er ikke en beslutning Admin har været involveret i… trådene uddøde bare - måske fordi ingen oprettede nye i nye måneder :slight_smile:

personligt ser jeg (for) sjældent de individuelle billedtråde, det er simpelthen for tidskrævende for mig at se xx antal billeder på den måde …tænker faktisk ikke at ret mange læser/ser alle indlæg i det hele taget

Nu tager jeg bare og svarer i dit indlæg, selv om flere har skrevet det samme…
Jeg personligt ser nemlig aldrig i den der samlede billedtråd… den er efter min mening totalt uoverskuelig, med nye billeder indover kommentarer til et billede, der måske ligger fire eller fem billeder før og så med kommentarer til de nyere billeder inde i disse kommentarer til det gamle billede… sådan noget gør mig forvirret (bare at skrive om det, gør mig forvirret :smiley: ) , og jeg har derfor ikke set i den tråd de sidste par år med mindre at jeg er blevet gjort explicit opmærksom på at jeg skulle se et billede, eller der har været noget at moderere…
Dvs at jeg er gået glip af RIGTIG mange billeder :slight_smile: og måske også snak/debat/viden…
Ok… det er jo ikke kun mig, andre har samme oplevelse…

Vi har i Adminteamet talt en del om det der med enten kun “Grin” og Ih, næ, nåehhh, kommentarer og at nogen kan få følelsen af at der ikke er respons (nok) på deres billeder… og vi håber da at vi ikke ligefrem bremser opload af billeder.

Sidst men ikke mindst… vi valgte helt bevidst at poste i samtlige de fora, hvor trådene ligger og naturligvis i Nyt fra Admin, så vi kunne være sikre på at alle vilel se de nye tiltag.
Egentlig skulle jeg måske have lukket for adgangen til kommentarer i OT og Galleriet, sådan at der kun kunne kommenteres i det relevante fora… men det er måske lidt for sent nu - med mindre da at det accepteres at jeg flytter alle kommentarer til Nyt fra Admin?

Der var nu i hvert fald noget med månedens tanker der ikke skulle fortsætte, fordi den lignede lidt af hvert tråden og nogle mente man nemt kom til at lække fra hulen, fordi to tråde havde næsten samme navn. Jeg mener, at det var admin, der var inde over.

Mine indlæg flyttes bare. Tog den her tråd, fordi det jo mest var om billeder :slight_smile:

Der var nu i hvert fald noget med månedens tanker der ikke skulle fortsætte, fordi den lignede lidt af hvert tråden og nogle mente man nemt kom til at lække fra hulen, fordi to tråde havde næsten samme navn. Jeg mener, at det var admin, der var inde over.

Mine indlæg flyttes bare. Tog den her tråd, fordi det jo mest var om billeder :slight_smile:

[QUOTE=Lykke;1293295]Der var nu i hvert fald noget med månedens tanker der ikke skulle fortsætte, fordi den lignede lidt af hvert tråden og nogle mente man nemt kom til at lække fra hulen, fordi to tråde havde næsten samme navn. Jeg mener, at det var admin, der var inde over.

Mine indlæg flyttes bare. Tog den her tråd, fordi det jo mest var om billeder :)[/QUOTE]

Nej, det var ikke Admin… det var Ingrid - læææænge FØR hun blev admin :smiley:
Og hun gjorde såmænd ikke andet end forslog at Tanketråden blev omdøbt til Lidt Af Hvert, fordi den jo faktisk omhandlede lidt af hvert :slight_smile: Og det sagde man så ja til…

Jeg har ikke tid til at flytte noget lige nu, så jeg kigger lige på det i aften :slight_smile: medmindre da at en anden admin kommer mig i forkøbet…

[QUOTE=Ann K;1293297]Nej, det var ikke Admin… det var Ingrid - læææænge FØR hun blev admin :smiley:
Og hun gjorde såmænd ikke andet end forslog at Tanketråden blev omdøbt til Lidt Af Hvert, fordi den jo faktisk omhandlede lidt af hvert :slight_smile: Og det sagde man så ja til…

Jeg har ikke tid til at flytte noget lige nu, så jeg kigger lige på det i aften :slight_smile: medmindre da at en anden admin kommer mig i forkøbet…[/QUOTE]

Ok, jeg kan bare huske, at jeg var uenig :stuck_out_tongue: For tanketråden havde været der længe, men lidt af hvert var ret ny - og jeg kan godt lide system i tingene :høhø:

[QUOTE=Ann K;1293297]Nej, det var ikke Admin… det var Ingrid - læææænge FØR hun blev admin :smiley:

Jeg har ikke tid til at flytte noget lige nu, så jeg kigger lige på det i aften :slight_smile: medmindre da at en anden admin kommer mig i forkøbet…[/QUOTE]

Ok, jeg kan bare huske, at jeg var uenig :stuck_out_tongue: For tanketråden havde været der længe, men lidt af hvert var ret ny - og jeg kan godt lide system i tingene :høhø:

[QUOTE=Jim;1293264]for ikke så længe siden var scenariet omvendt…man ønskede en begrænsning af tråde, det resulterede i at flere tråde uddøde, bl.a. månedens mistanker, hvad laver du og hvad skal vi spise…egentligt synd, for det var da aktive tråde (ot or not)
personligt ser jeg (for) sjældent de individuelle billedtråde, det er simpelthen for tidskrævende for mig at se xx antal billeder på den måde …tænker faktisk ikke at ret mange læser/ser alle indlæg i det hele taget[/QUOTE]

Aktive og aktive - det kan man nok diskutere. Som jeg husker det, var tanketråden ved at sygne hen, fordi der var en anden tråd med præcis samme type indhold. Så blev det der, man postede. Og madtråden havde - som nogen også påpegede - udviklet sig til, at folk skrev et enkelt eller to ord pr. indlæg. Hvilket selvfølgelig er meget tidsøkonomisk, det må man medgive :cool2:

I admin har vi principielt ingen problemer med OT-tråde. Men vi synes, det er et problem for forum, når tanketrådene også opsuger al katterelateret aktivitet.

Hvis folk vil ændre Lidt af hvert til noget andet, kan de bare sørge for at komme først med at oprette månedens navn og navngive tråden - det var sådan, det gik til, at de tre tråde blev slået sammen i første omgang. Fordi jeg kom først og ingen protesterede. Og nej, admin var dengang ikke inde over, så hvem som helst kunne have oprettet en anden tråd, der hed månedens tanker :slight_smile:

Men som en generel kommentar til tråden her, synes jeg, vi skal holde os til at diskutere det oprindelige indlæg: Opfordringen til at flytte katterelevante diskussioner ud af tanketrådene, og opfordringen til at lave individuelle billedtråde.

Jeg ved godt, at det er et debatforum, og at tråde nogle gange udvikler sig anderledes, end man forventer :slight_smile: Men i dette tilfælde vil jeg mene, det er hensigtsmæssigt, at vi holder os i sporet.

Tanketrådene sluger efter min mening egentlig også en del katterelevant stof, men så længe som “det som udvikler sig” bliver flyttet ud i egen tråd så er det egentlig fint for mig.
Jeg ser nogle gange trådende og nogen gange ikke.

Månedsbilled er egentlig fint for mig som en lang tråd man lige kan scrolle ned over og sige åhhh og ahhh.
Jeg sætter ikke så tit et billede der men det sker.
Jeg opretter en af dagene en tråd med en håndfuldbilleder. Det er en situationsrapport skrevet af Theodor von Udstillingsmis. Sådan nogetnoget med flere billeder er vel ok som en tråd, men et enkelt billede af en sjov dagligsdagssituation foretrækker jeg i en samlende tråd.

Men bliver de samlende tråde helt nedlagt i en periode så lever jeg også med det :slight_smile: