Nytår - gode råd?

Hej alle kattegale.

Mig og min kæreste skal ikke holde nytår hjemme iår, men kattene er stille og rolige og har ikke noget imod fyrværkeri eller andet.
Men det er ikke det der er mit store problem.
Kattene er jo indekatte og jeg er SÅ bange for indbrud?!
Ikke det at mine ting ville blive taget/rodet rundt/smadret, men simpelthen at indbrudstyvene jo ikke lige tænker; hov de her katte, de må ikke løbe ud …

Hvad gør I (hvis i ikke skal være hjemme?) :slight_smile:

Samme overvejelser har jeg :frowning:

Jeg ville nok lade lyset være tændt, og også lade en radio tændt, så der er musik i huset. På den måde vil det ikke virke så ubeboeligt.

Altså vi kommer til at have to biler i indkørslen, lys i få rum og tv’et tændt … :slight_smile:

Jeg har læst nogle artikler om det, og de foreslår som regel (nogle af dem dur kun hvis man bor i hus):

Lad lyset være tændt (nogle af dem eventuelt på timer, så de tænder/slukker).
Efterlad rod (stil evt. skoene i et sko-kaos i entreen :tihi:).
Tænd radioen og/eller tv’et.
Hvis naboen er hjemme, så få ham eller hans gæster til at parkere i din indkørsel.
Hvis der er sne, så lav fodspor i sneen.

Jeg nægter simpelthen at tage hjemmefra nytårsaften af samme grund. Om jeg så skal sidde alene med misserne, så vil jeg hellere det.

Ja, det er jeg også lige på nippet til godt at kunne forstå, men …
I det her tilfælde kan vi desværre ikke blive hjemme :confused:

De samme råd gør sig jo gældende i juledagene. :slight_smile:

Jeg har haft samme tanke… Pyt med tingene, men missebassen :uha:

Dog skal vi være lige ved siden af hvor vi bor, så kan holde lidt øje… Lyset la vi være tændt og også fjernsynet… Men, det kan nok ses udefra at ingen er hjemme, for vi kan ikke trække for da Nobby så mister det meste af sin underholdning :tihi:

Jeg er enig med Jane, men kan selvfølgelig godt forstå, at andre kan være i andre situationer.
Jeg ville også lade 1-2 biler stå i indkørslen, tænde lys i mange rum og lade både TV og radio stå tændt … med rimelig høj lyd på.

Noget helt andet, så bør man være forsigtig mht. hvor man melder ud, at man ikke er hjemme.
Nu mistænker jeg ikke nogen herinde for noget, men det er en offentlig tråd, hvis du forstår hvad jeg mener :cool2:
Det samme gør sig gældende på FB og lign. steder. Informationer har det med at løbe hurtigt, og falder de i de “forkerte hænder”, så åbnes der for muligheder.

[QUOTE=DK Lindvig;996424]Jeg er enig med Jane, men kan selvfølgelig godt forstå, at andre kan være i andre situationer.
Jeg ville også lade 1-2 biler stå i indkørslen, tænde lys i mange rum og lade både TV og radio stå tændt … med rimelig høj lyd på.

Noget helt andet, så bør man være forsigtig mht. hvor man melder ud, at man ikke er hjemme.
Nu mistænker jeg ikke nogen herinde for noget, men det er en offentlig tråd, hvis du forstår hvad jeg mener :cool2:
Det samme gør sig gældende på FB og lign. steder. Informationer har det med at løbe hurtigt, og falder de i de “forkerte hænder”, så åbnes der for muligheder.[/QUOTE]

Enig! :slight_smile: men nu er der ingen der ved hvor jeg bor - skulle jeg mene! :slight_smile:

Tja, der er der jo nogle fine steder man kan søge, når man har navn og bopæl (jeg gætter på Maria Cecilie er dit rigtige navn)… Har fx lige fundet mig selv, men der er “heldigvis” 4 andre i området der hedder det samme… Men jo mere specielt et navn man har og jo mindre by man bor i, jo færre er der jo med samme navn…

Men… Jeg vil så sige, at det er vældig svært at bede om råd nogen steder, hvis man vil være helt sikker :slight_smile:

[QUOTE=Lykke;996427]Tja, der er der jo nogle fine steder man kan søge, når man har navn og bopæl (jeg gætter på Maria Cecilie er dit rigtige navn)… Har fx lige fundet mig selv, men der er “heldigvis” 4 andre i området der hedder det samme… Men jo mere specielt et navn man har og jo mindre by man bor i, jo færre er der jo med samme navn…

Men… Jeg vil så sige, at det er vældig svært at bede om råd nogen steder, hvis man vil være helt sikker :)[/QUOTE]

Jeg kan ikke findes på hverken google, krak eller de gule sider med navn eller telefonnummer eller adresse :slight_smile:

Hemmeligt nr er en smart ting nogen gange :wink:

:tihi: Det kan du så have ret i.
Det var også blot en generel opfordring til at være varsom med, til hvem og hvor man meddeler at man ikke er hjemme.

Man behøver ikke have hemmeligt nummer, for ikke at være på krak eller de gule sider :slight_smile:

Ok? Det troede jeg ellers…

Det er ikke fordi jeg gerne vil ha krak og sådan - synes det er meget smart folk kan finde mig :slight_smile: (udover lige tyve ;))