Jeg tænkte det kunne være hyggeligt med en tråd i stil med jule-tråden, hvor vi kan dele planer, forberedelser, traditioner og billeder.
Jeg har tit og ofte (af egen fri vilje ), været alene med misserne til nytår. Enten har jeg ikke lige kunne overskue fest og (fremmede) mennesker, eller også, særligt efter jeg er flyttet til Nordsjælland og væk fra mit netværk i København, ikke kunne orke transport frem og tilbage i forbindelse med nytår (mange, fulde mennesker, fyrværkeri overalt, haltende offentlig transport og potentielt tømmermænd, hvis jeg overnattede ).
Men i år har jeg faktisk planer udenfor hytten.
Min kæreste og jeg aftalte tidligt at vi ville holde sammen, men så ikke yderligere. Han snakkede om måske at høre en/flere venner, om de havde planer. For nogle uger siden skriver min kusine så og spørger hvad jeg skal, da hun (endnu) ikke har planer. Så er vi i hvert fald tre.
Min kæreste fik aldrig fulgt op på at spørge sine venner, så det bliver ved min kusine, mig og min kæreste. Vi tager til min kusine på Amager.
Eneste tradition jeg har for maden, også når jeg har været alene, er at det godt må være lidt lækrere end det sædvanlige - og så bare lige hvad man har lyst til, og som frister.
Så i år har vi droppet forretten, men vi får
Hapser til kongens tale: Blinis med rogn, creme fraiche, rødløg og dild
Hovedret: Lækre bøffer (jeg ved endnu ikke præcis hvad, men min kusine har indtil for nylig arbejdet ved en kødgrossist, og betalt 100,- pr bøf i indkøbspris - så den er forhåbentlig god! ), noget kartoffelværk, bearnaise og grønne bønner med bacon om
Dessert: Tiramisu på bund af brownie
Midnat: Bobler og kransekage fra bageren
Og så skal vi bare have en hyggelig og sjov aften, med drinks, musik og ud og se lidt fyrværkeri og ønske godt nytår til naboerne kl midnat.
I morgen skal jeg lige handle det sidste, og lave desserten så den kan trække sig lækker - så er der styr på alt.