Nytårsmaden

Jeg har købt ind til en større middag til mig selv (og to af kattene får lov at hjælpe mig lidt, Jools er for kræsen):

Til nytårstalen:

Tynde rugkiks med diverse franske lækkerier - og en lille flaske boblevand

Middagen bliver

Varmrøget laksesalat
Hakkebøffer af vildtkød med sovs, små kartofler og rester af rødkål fra julen
Is med revet chokolade og hindbær vinaigrette

Kl. 12 er der en lille flaske lyserød champagne og lidt guf (ikke kransekage, da det er for sødt for mig)

Jeg tror, jeg bliver mæt :wink:

5 Synes om

Jeg har købt et par engelske bøffer, men om der bliver overskud til faktisk at tilberede dem, det må tiden vise.
Når jeg dertil, smider jeg nok bare lidt fritter i ovnen, laver sovs og fisker et par skiver agurkesalat op på tallerkenen …
Ellers bliver det vel pizza … igen

2 Synes om

Så er der bagt knækbrød.

Basen til vanilieisen er lavet og sat på køl. Kæft hvor er vanilje belevet dyrt - 3 stænger 140kr - suk.

Dippen til div grønt og Chips er lavet så den kan trække.

Bum bum…så må resten laves i morgen.

vi skal bare være fru tonya, min mor og mig og så selvfølgelig de 4 pels terrorister. vi holder som sædvanlig nytårsaften her hos os og det blir helt stille og roligt med lidt lækker mad og ellers bare alm hygge.
kl 12 går vi ud og siger godt nytår til naboerne og drikker et enkelt glas boblevand.
vi starter omkring kl 17.30 med at nyde en rejecocktail, senere når maden er færdig vil vi spise os tykke og fede i roastbeef med noget ovnkartoffel af en slags med tilhørende rødvinsflødesovs og flutes
desserten blir hjemmelavet bailey-is med noget mandelværk til.
og er vi så mere sultne senere napper vi os en rejemad med hele svineriet

1 Synes om

Vi endte på et par ribeyes, bagekartofler og så skal jeg huske at checke om der er pebersauce på lager (nej, det er ikke noget jeg selv gider pangle med). Færdigkøbt tiramisu :slem: . Claus har fundet sig en frosset hummer, han selv skal nedsvælge, og jeg har fundet en halvflaske hvidvin til projektet - det må række, når ikke jeg skal have forret. Ingen boblevand - jeg har en dejlig flaske Pommery Royal Blue Sky stående, og den er øremærket til den dag huset er solgt :slight_smile:

1 Synes om

Vi bliver en lille flok på 15 personer, sådan ca… menuen i år bliver,
tarteletter til forret
Rådyrryg som er langtidsstegt i grillen, men lidt bacon og grøntsager til. derudover vil der være et par forskellige slags kartofler til og vildtsauce…
desserten bliver en omgang hjemmelavet is serveret med en friskbagt brownie (som er lavet med rigtig chokolade istedet for kakao)

derudover er der hjemmelavde chips (af hjemmeavlede kartofler :stuck_out_tongue: )

også vil der være rejer og laks til en skive hjemmebagt franskbrød til midnat sammen med hjemmebagt kransekage…

1 Synes om

Forretten blev til lakseroulade.
Jeg fandt en opskrift på pintrest og det var LET!
Bagt bund af spinat og æg rullet med hjemmerørt dild dressing og laks. Selv jeg synes det var let :slight_smile:

3 Synes om

Manden og jeg holder nytår sammen med hans søskende og deres afkom. Der var ikke nogen naboer hjemme, så vi ankommer i sidste øjeblik da jeg lige skal have fodret pelsbæsterne af.

Jeg ved ikke så meget om menuen andet end at vi starter med talen og en apperitifvækker… noget laksetamtam. Efterfølges af 3-retters, men ved ikke hvad hun har købt. Men det plejer at blive rigtig godt når mandens søster står for det :grin:, så vi er ikke så nervøse… også ellers god vin til maden, kransekage og Asti til kl 00.00, og drinks etc. Skal nok blive gost. Det værste bliver at ungerne står vanvittig tidligt op i morgen :uha: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Synes om

Her holder Morten og jeg en stille aften med kattene.
Meeen der skal alligevel smovses i noget god mad

Hjemmelavet Lakse rilette efter opskrift af Claus Meyer
Kalvemørbrad, kartoffeltårne med broccoli og emmetaler, aspages og bønner i baconsvøb hertil en kraftig skysauce med rødvin, katareller, østershatte mm.
Vanillieis med chokoladestykker, hindbær og lemon sorbet
God rødvin og lidt bobler.
Og min pt. favorit drink - Dark and Stormy (mørk rom, Giger ale, Lime og masser af is)

Herfra sendes de bedste ønsker om et godt nytår

2 Synes om

Meny-slagterens hjemmelavede forloren hare og sovs. Med Ingrids hjemmelavede grønkålssalat :rock: Ikke at den er noget særligt. Det er bare grønkål med olie-eddikedressing. Men hjemmelavet er den.

2 Synes om

Hummer (med lidt tigerrejer og caviar som tilbehør) til forret.
Nogle gode bøffer med bearnaise, to slags kartofler og grønne bønner til hovedret.
Chips og dip plus div. snolder i løbet af aftenen.

Barnet spiser flutes og chips…

1 Synes om

Sushi

Hjemmelavet mums

1 Synes om

Det blev til noget farshalløj - lavet på champignon og vegansk kylling - pakket ind i filodej.
Dertil en bagekartoffel og jordskokker skåret i både og bagt i ovnen.
Min rødvinssovs blev slet ikke som planlagt. Piskefløden, der ikke havde været åbnet, burde kunne have holdt et par dage endnu, men det var ikke godt, så måtte komme flødeost og minimælk i i stedet - slet ikke samme resultat. Derudover havde jeg glemt at købe kulør, så ind til naboen og låne lidt af det - ellers så bliver sovsen, hvilket går noget ved det visuelle.

Til dessert havde jeg købt en islagkage - mums den er god, med nougat, karamel og chokolade.

Da Buster er sløj, og jeg derfor holder mig klar til evt at skulle til dyrlæge, sparede jeg på vinen, hvilket vist ikke gjorde så meget, da den indkøbte ikke helt faldt i min smag.

Kransekagen gled ned, kom til at spise en hel stang…

2 Synes om

Nå jeg ville egentligt have taget billeder af hver enkelt ret i aftes, men takket været fantastisk selskab, så glemte jeg alt om det :tihi:

Vi startede med carpaccio, derefter tomat/mozeralle salat, et lille stykke lasagne på rådyr med friskrevet parmesan over (muuums), sidste hovedetret var dyrefilet med kartofler med basilikum og parmesan og så en svampe vildtsovs. Så tog vi et slag Partners inden der til sidst blev plads til en lækker chokoladekage med is og flødeskum :savle:

2 Synes om

Og det var sååååå goooodt :yum::yum::yum:
Endnu engang, tak for mad :smiley::smiley::smiley:

1 Synes om