. o 0 kattens januartanker

. o 0 jeg fylder 13 år i år - men jeg synes selv at jeg holder mig ganske godt…

Silke-pigen

.oO Ad mor! Nu gjorde du det igen…! Det er simpelthen for ulækkert når du lukker dig inde på badeværelset med alt det vandpjask! FØJ! Hvad ville du dog gøre hvis ikke at jeg var her til at skælde dig ud bagefter hva!? Mennesker… tsk!

/Arthur

:kitty::kitty:

. o 0 min mor kan ikke finde vores fine banner igen, nu hvor julens banner er pillet ned… ÆV ! så har vi ikke noget…

.oO Nej Ann - jeg skal ikke stå op endnu… kan du ikke se, at jeg putter med miiiiin Jan???

:pote:Leo

.oO (Jeg er blevet ydmyget på det groveste idag:yikes: min “mor” har klippet min rumpe - bare fordi jeg havde lidt vedhæng:ups:)

:pote: Mattis

Mit toben har været ude og føjte med fremmede katte!

:ihhaltsåå:

Rafiki :pote:

Helios: Who´s the man? I am! Jeg bliver 13 i næste måned, og jeg har den seneste uge på det nærmeste knaldet hjernen ud på 2 unge, smukke hunkatte. Den unge hankat der bor ved siden af mig er en ynkelig amatør - han er 10 år yngre, men forleden mens han cyklede løs og sikkert endte med at ramme ved siden af, nåede jeg at konfirmere min tildelte hunkat hele 3 gange. Så se dog efter, når jeg viser dig hvordan det skal gøres! Who´s the man? I am :thumbup:

Cowboy: OK; så jeg har ikke 11 års erfaring med unge damer, men jeg gør hvad jeg kan! Hold da op hvor kan de blive sure! Men 2-benet siger at jeg er god nok og nok skal få det lært - jeg skal bare tage nogle flere noter, når Gammelfar inde ved siden af viser hvordan det skal gøres… Og hun siger også at det ser ud til at være lykkedes med den første dame, jeg mødte på den måde, i hvert fald tales der med forventning om “røde dutter” og den slags indforstået kodesprog…

Helios og Cowboy: Nå, kan vi så få ro for damerne, så vi kan få sovet ud, tak… Hæng lige “Vil ikke forstyrres” skiltet på døren de næste par dage, tak.

Helios - Du får også lige ham der Skofussen til at tage lide noter, ikk’? :wink:

Naturligvis. Jeg hører den bette skid ikke skal have nogen lang karriere, men derfor kan han jo godt få lov at skrive på visitkortet “I learned from the best” :rock:

Helios - the man :coool:

:rock: Så er der hul igennem… :rock:

Jeg har nu hele tre gange fundet ud af haven, så nu har tobenet bestemt sig for at inddrage min frihed :thumbdown: Det er også fordi jeg ikke nåede at være tilbage inden hun kaldte os ind…

:pote: Tino

.oO Det menneske forstår da slet ingen ting. Hver dag putter hun noget hun kalder creme på hænderne… Det er sådan noget fedtet stads, som absolut må være ubehageligt. Jeg skynder mig derfor at hjælpe med at fjerne cremen, og vasker ivrigt mennesket, men hun vil ikke have det - hun siger jeg ikke har godt af det…
.oO Men det er da ulækkert sådan at være snasket ind - jeg forstå ikke at hun gør det frivilligt…

:pote: Buster

Nå lidt forstår de mennesker da, igår aftes gjorde jeg dem opmærksom på at min transportkasse stod så jeg ikke kunne komme i den, 1,2,3 så havde de fundet den frem til mig:thumbup:
Men de skal altså ikke tro jeg gider stå op de næste mange timer, nattesøvnen var jo slet ikke nok:thumbdown:

[QUOTE=Susanne W;1004573]Naturligvis. Jeg hører den bette skid ikke skal have nogen lang karriere, men derfor kan han jo godt få lov at skrive på visitkortet “I learned from the best” :rock:

Helios - the man :coool:[/QUOTE]

:tihi:

. o O Man skal aldrig gå ind i et skab, når mor lægger vasketøj sammen… :?

. o O Der kan gå 1½ time eller mere, før nogen lukker døren op igen… :S

. o O Men så er man da i det mindste udsovet… :tihi:

:pote: Snehvide

At blive lukket inde i et skab er en evig trussel her i huset, Snehvide, så vi føler med dig. Vi har alle sammen prøvet det, måske undtagen Chili. Nogle gange har vores menneske endda lukket døren med vilje, fordi vi ikke ville komme ud - og så har hun glemt os igen! Hendes hukommelse er temmelig anløben, skal jeg sige dig. Men vi er meget solidariske her i huset, så når en af os bliver lukket inde, parkerer de andre uden for det pågældende skab, indtil mennesket finder på at åbne døren igen. Så hvor var Rags henne, mens du sad derinde, tænker jeg?

:pote: Magic

Tak, Magic. Det trøster lidt at vide, at jeg ikke er den eneste kat, der er blevet udsat for denne ydmygende behandling. Rags kunne desværre ikke hjælpe mig ud, for han var nede i haven for at tælle gråspurve, en vigtig opgave, som jeg har uddelegeret til ham. Og ham med skægget var sendt i byen for at søndagshandle, så jeg var overladt til den anden tobenedes nåde og barmhjertighed. Eller rettere glemsomhed. Godt, jeg sov fra det meste… :høhø:
:pote: Snehvide

Who´s the man? I am… To-benet var ved dyrlæge med et andet medlem af familien, der åbenbart har udviklet en snedig måde til at slippe for at komme på udstilling! I hvert fald fik hun tømt en ret stor byld på måsen, imponerende mængde snask der kom ud af den! Anyway, jeg var med til kontrolvejning. Henover sommeren eksperimenterede to-benet med noget gammelmandsmad, men jeg brød mig ikke ret meget om det. Vekslede lidt, men uanset hvad tabte jeg mig og blev lidt tynd. Slankhed straffes med blodprøver :dokdok: - mon modeller ville finde sig i det? Mon deres blodprøver overhovedet kunne tåle at se dagens lys…:? Nå, men så droppede vi da endelig det der skod-mad og fik noget andet ordentligt mad igen, og på få måneder er jeg gået fra 4,0 kg, hvilket er i underkanten for en gammel war horse som mig - til ta-dah! - hele 5,0 kg! Hidtil tungeste registrering er 4,8 kg., så to-benet så helt bekymret ud og mumlede noget om at det måske var rigeligt til min ryg, der har en lille smule slidgigt. Hold nu op med det fis - jeg kan lide det mad jeg får nu, og som du selv siger “if it ain´t broke, don´t fix it!” Heldigvis mente dyrlægen også det var fint som det er - flinker fyr, og han stak ikke engang i mig denne gang :ok:
:pote: Helios - the man, nu med ny vægtrekord

Nøej vi er blevet specielt inviteret til at være standkatte på årets kæledyrsmesse i Fredericia, for Inges Kattehjem. Vi skulle selvfølgelig lige hører hvad jobbet indebar af arbejde, og det eneste vi skal gøre: Se lækre ud og nusse/kæle med folk.
Vi talte så om det herhjemme og Jesper mente at når det drejede som om at se lækker ud så måtte det da være ham der skulle afsted, lige indtil at han fik at vide folk også skulle røre ved ham, så nej tak, ingen fedtfingre i hans perfekte pels, de bimser tro altså at de er noget særligt :slight_smile:
Pelle vil ikke uden Jesper og der må desuden heller ikke være larm, for så bliver Pelle altså bange, så han meldte også pas.
Pigerne, Lille My og Perle går pt ind for kort hår, så de er ligesom også udelukket fra at deltage.
Så var der jo lige pludselig kun Cæsar og mig tilbage, så vi tager tjansen, er gået i skrap træning, vi skal jo kunne holde til en hel weekends kæleri :slight_smile: Cæsar har lovet at lærer mig hvordan man gør sådan noget, han er jo ligesom MESTEREN indenfor denne type arbejde :slight_smile:
Vi har en forventning om at komme hjem som hårløse persere :slight_smile:
Kig forbi standen, hvis du alligevel er i Fredericia og snak med os, vi så gerne :slight_smile:

Potedask og høj hale
Yaba og Cæsar

[QUOTE=Susanne W;1004573]Naturligvis. Jeg hører den bette skid ikke skal have nogen lang karriere, men derfor kan han jo godt få lov at skrive på visitkortet “I learned from the best” :rock:

Helios - the man :coool:[/QUOTE]

Godt ham Sko-Søren lærer det fra det bedste - for min to-ben siger nemlig at han skal ved med til at give mig en lillesøster - nøøøøøj min helt egen lillesøster, jo det siger min to-ben altså, at så må jeg helt selv lege med lillesøster og have det rigtig sjawt med min helt egen lillesøster :hyp::hyp::yatta:
Det var også på tide min to-ben fattede det - jeg gjorde ligsom ALT for at fortælle hende at jeg ønskede mig en lillesøster, da de der hittemislinger var her - jeg passede altså RIGTIG godt på dem, så jeg kunne vise at jeg er blevet stor nok, til at passe på min helt egen lillesøster! :kitty:

:pote: Unni - som altså har ønsket sig en lillesøster RIGTIG LÆNGE lige om lidt!


Ydrk - lillesøster? Er hun rigtig klog?! :uha::venter:
JEG skal dælme da ikke have sådan et fræsemonster indendøre - IGEN?! :venter: altså - jeg havde LIGE fået lært hende Unni at ligge stille! og så vil hun have sådan en, en, en… LILLEsøster?! :uha: de ligger jo ALDRIG stille :venter:
Nå - bare hun holder sin lillesøster af MIN nye liggeplads! Endelig fik to-ben-slaven indkøbt en passende liggepude til vinduet, som matcher min nullerput i sofaen!
Egentligt uroligt man skal blive næsten 6 år, før man får sofaer der matcher min pelsfarve! helt ærligt! :venter: nå i det mindste er der lagt en smuk hvid brokade nullerput til at fremhæve mig og et blødt lammeskind! dynen i den store sofa går lige, for denmatcher heldigvis også min farve! :ok:
men Unni har bare af at holde evt. lillesøster fra MIN liggeplads i vinduet og MINE sofaer, nå! :venter: de steder er til at ligge stille - ikke til fræs!
Heldigvis har jeg hørt rygter om, at der flytter sådan en masket ting ind når det har været sommer - godt nok også en lille en, men dem ved jeg med sikkerhed kan ligge stille og nyde livet en gang i mellem! Så må jeg jo løbe den træt så den vil ligge stille sammen med mig bagefter:lys-ide: det manglede også bare at jeg fik mig en masket ven igen! jeg er LØBET TØR for bunke-putter-kat og har været det LÆNGE :frowning: Unni lader godt nok som om, men ya right, med hendes snak om lillesøster, så må jeg jo NØJES med to-ben indtil der flytter en putte-i-bunke-kat ind igen. Utroligt min to-ben ikke lytter mere til MINE behov! :venter:

:pote: Yasha

ALTSÅ… HVOR klager man?

Først bli’r man slæbt hen til hende “dyrlægen”, der hvor der lugter underligt, ikke bare EN gang, men hver dag i en hel uge. Og puttet i BUR. Og jeg har haft sådan en væmmelig ting i min ene pote så jeg næste ikke kunne gå. Endelig tog hende det mærkeligt-lugtende toben den ud af mig i går, men jeg havde stadigvæk noget væmmeligt klistret stof på som jeg bare ikke kunne hive af når jeg prøvede… og så smagte det osse væmmeligt… Hende “dyrlægen” prøvede at hive det af mig… hvad mener I? HIVE klistret stof af MIT ben? Så jeg måtte jo lige sætte tænderne lidt i hende så hun holdt op med det og sagde til tobenet med pels i ansigtet at det kunne vi sikkert selv bedre få af…

Men her i nat, da jeg igen sad og prøvede at hive det af selv kom hun-tobenet og hjalp mig. Ganske vist ved at FEDTE mig ind i noget væmmeligt olie, men det hjalp da så det klistrede kom væk og jeg kunne se mit ben igen. Da det var blevet vasket godt og grundigt så jeg kunne slippe af med dette fedtede stads jeg var smurt ind i.

OG VED I SÅ HVAD? Mit ben er helt skaldet! Hvad GI’R I mig? Jeg kan jo ikke vise mig nogen steder med det ben. Selv den krøllede kat skulle absolut hen og snuse til det… INGEN respekt nogen steder fra!

Men i det mindste lader det til at de tobenede endelig har forstået at sætte pris på mig. Jeg får serveret alle mine yndlingslækkerier, og der kommer slet ingen dumme bemærkninger om at jeg spiser for meget. Nu kan jeg ikke spise nok, lader det til. PÅ TIDE, det er hvad det er!

Og det allerbedste er at de sørger for at holde den brune pestilens langt væk fra mig næsten hele tiden fordi jeg skal “skånes”… DET skulle de ha’ tænkt på da de begyndte at fylde huset med alle mulige uvedkommende katte. Hvad skal man overhovedet med andre katte når man har MIG?!

Med majestætisk, lettere misfornøjet hilsen

~Phumba
Dronning