[quote=Bølle-missen;476188]Hvis du har en skinne eller noget støttebind, så tag det på. Du har højest sandsynligt overbelastet både led og sener…
Se så at passe lidt på dig selv :trøste:[/quote]
Yeps, har sådan en støttedims fra matas på.
[quote=Bølle-missen;476188]Hvis du har en skinne eller noget støttebind, så tag det på. Du har højest sandsynligt overbelastet både led og sener…
Se så at passe lidt på dig selv :trøste:[/quote]
Yeps, har sådan en støttedims fra matas på.
. o O (Mhmm… gratis frokost )
Osse mig Det “klikker” i dem, når jeg bevæger dem
og det gør ondt at strikke
Synes ellers vi prøvede at forebygge det
Hmm, måske en støtte med skinne ville være mere effektiv?
Kunne godt lyde som seneskedebetændelse. Hjælper et støttebind ikke, så ville jeg smutte forbi lægen
Simone og Majbritt… det lyder meget som overbelastning af led og sener - faktisk som begyndende seneskedehindebetændelse
Reelt SKAL man stoppe med de bevægelser, som udløser smerten og påbegynde en behandling…
Behandling i de indledende stadier er at benytte en skinne ved alle belastende bevægelser… skinnen kan købes på apoteket - og man skal ikke købe den billigste!
Dagligt smøres der desuden med Felden-gel 2 - 4 gange dagligt… ligesom at man iværksætter en ibubrufenkur med 400 mg brufen (ipren) 3 gange dagligt i 10 dage.
Og når man så alligevel undlader at gøre dette, fordi det nok ikek er så slemt og man er nædt til at belaste håndleddene… så sidder man på sådan ca 10 år og har gevaldige problemer med kronisk seneskedehindebetændelse…
Trods tidligere behandlinger med absolut ro, bla ved anlæggelse af gipsskinne i 5 uger, utallige brufenkure, langvarige og nyttesløse) behandlinger hos fysioterapeut (et behandlingsforløb koster snildt i næprheden af 8.000 kr selv med tilskud fra det offentlige) osv osv osv…
Men… det er selvfølgelig helt op en selv, hvordan man vælger at handle på de frste indledende advarselssmerter
Hvis nogen skulle tro at oventstående indeholder en smule selvoplevede fakta, så har de helt ret!
Jeg har en fra apoteket med skinne. Jeg havde i perioder rigtig ondt i håndleddet. Så ondt, at jeg havde problemer med at trykke på en touch screen på mit arbejde.
Jeg har ikke haft behov for skinnen i et par år nu, men er så også blevet bedre til at være opmærksom på, hvornår jeg ikke skal belaste mine håndled for meget…
Ja, lyder da til at en tur til lægen er det bedste. Og så vil jeg investere i et støttebind med skinne. Synes ikke den jeg har nu, er særlig optimal.
Jeg har ikke så mange smerter, men det er sådan lidt krampeagtigt og jeg har ingen kræfter i armen.
Nå, jeg går ind og bestiller en tid hos lægen.
Tak for råd og erfaringer allesammen.
.oO (Okay…at bestige en trappestige i svimmel tilstand med 39.3 i feber var faktisk ret skræmmende…det hjalp absolut ikke at jeg skulle strække mig deroppe…:S)
.oO (Men nu er gulv-til-loft træet vist godt efterspændt igen…hold kaje jeg blev vågen da Junior pludselig sad og svajede på øverste platform -what)
.oO (Nå tilbage til at koncentrere mig om at være syg…pyha, jeg sveder…)
[quote=Ann K;476226]Simone og Majbritt… det lyder meget som overbelastning af led og sener - faktisk som begyndende seneskedehindebetændelse
Reelt SKAL man stoppe med de bevægelser, som udløser smerten og påbegynde en behandling…
Behandling i de indledende stadier er at benytte en skinne ved alle belastende bevægelser… skinnen kan købes på apoteket - og man skal ikke købe den billigste!
Dagligt smøres der desuden med Felden-gel 2 - 4 gange dagligt… ligesom at man iværksætter en ibubrufenkur med 400 mg brufen (ipren) 3 gange dagligt i 10 dage.
[/quote]
Enig! Kan tilføje at det også kan hjælpe gevaldigt at købe en speciel forbinding, der støtter senens tilhæftning oppe ved albuen - selv om det lyder sært. Hvis du trykker ned på underarmens overside, lige ved albuen, kan det være du opdager at der er et sted dér, der er meget meget ømt
.oO( Åh ja, seneskedehindebetændelse er noget rigtig møg - hilsen hende der nu også har kroniske smerter - mere eller mindre, alt efter hvor hårdt den belastes… Den skinne jeg har er guld værd! )
.oO( Og at senerne så også er for lange gør ikke sagen bedre :()
.oO( Hvor pokker er den recept?! :øhmm: )
Ja, jeg synes nemlig det går hele vejen op til albuen
Jeg prøvede at bestille en tid på lægens hjemmeside, men der var først en den 17. november :S Så jeg prøver at ringe i morgen tidlig, og se om jeg kan få en før.
[quote=Blabl;476340]Ja, jeg synes nemlig det går hele vejen op til albuen
Jeg prøvede at bestille en tid på lægens hjemmeside, men der var først en den 17. november :S Så jeg prøver at ringe i morgen tidlig, og se om jeg kan få en før.[/quote]
Hvis du ikke kan få den slags trykforbinding på apoteket, så prøv i en sportsforretning. Sportstape kan også bruges til at holde dine fingre og håndled fast, så du ikke bevæger dem ud i yderstillinger så længe de er overbelastede Jeg tror også du kan finde noget af den slags i musikforretninger (altså den slags der sælger musikinstrumenter og ting til musikere, ikke pladeforretninger ;)). Men der er flere sports-bikse rundt omkring
. o O (Hmm … Hvorfor skal støvsugeren gå i bæ, når man støvsuger…) O o .
. o O ( Håber jeg kan komme ind på uddannelsen:kryds:)O o .
.oO(Har fået en tid hos min nye læge på mandag )
.oO(ja, blev lige nødt til at skifte læge…min gamle læge ville have sagt noget i stil med “…og? alle har ondt indimellem” )
.oO(Er egentlig spændt på kvaliteten af det de andre har skrevet til BA’en i dag… :?)
Gad vide, hvad folk tænker, når de ser mig gå tur med en hund og seks katte :?
Må prøve at få taget et billede af gåtur-holdet :høhø:
[quote=Mega;476375]Gad vide, hvad folk tænker, når de ser mig gå tur med en hund og seks katte :?
Må prøve at få taget et billede af gåtur-holdet :høhø:[/quote]
JAAAAA!!!Be om !!!
oO er bare så glad for at Unni nu ENDELIG virker til at være 100% accepteret herhjemme! Yasha ELSKER sin nye bedste brydeven og Devouee ligger og putter med hende, når hun bliver for træt til at bryde mere med Yasha perfekt!
oO er det godt eller skidt når folk bliver positivt overrasket over en som person? for hvad tænkte de så om en før? eller skal man bare være glad for, at deres opfattelse af en er positiv nu?