. o O Juni’s tanketråd

Vi brugte Dyrekassen, men skiftede til Tryg pga de dækkede tænder… De dækker så ikke paradentose, som er grunden til både Muffe og Otto har fået fjernet en del tænder :expressionless: Så det var en lang næse til os.
De har forskellige priser afhængig af race.

Vi har været glade for at være forsikrede, da både Nobby og James ud af det blå kostede et sted mellem 6-9000. Det havde ikke været muligt at betale uden.

2 Synes om

På vores gåtur her til aften stod der en havmåge (sølvmåge) på vejen, den havde næbet fyldt med rede materiale, så Simba tog chancen og forsøgte at fange den :grin:

Jeg kiggede efter biler, mens jeg små lo af mågen, der virkede ret forbavset over der pludselig var en kat sammen med et menneske :smiley:

Simba nåede dog ikke at få fat i mågen, mest fordi han havde et tungt menneske på slæb.

Men han er da blevet bedre og bedre til at “snige” sig hurtigt hen imod et bytte :smiley:

4 Synes om

Jeg skulle have afleveret Emma i børnehaven i dag, men hun har feber, så jeg må holde hende hjemme … havde ellers masser af planer :rolleyes2:
Resten af familien bliver forhåbentlig udskrivet af fødeafdelingen i dag …

11 Synes om

God bedring til hende :hjerte:

1 Synes om

Min rengøringsdame (fra kommunen) troede jeg var i midten af 20’erne :rofl:

Slet ikke flere Tø-Hø katte på hylderne…? :thinking: :smirk_cat:

2 Synes om

Vi havde afdelingsmøde og sommerafslutning i går. Det foregik udendørs hos en kollega med en stor have. Og jeg er blevet så forbrændt i nakken og på armene, lidt mindre i ansigtet. Husk solcremen, venner! :rock:

3 Synes om

Godmorgen :slight_smile:
287440249_502611131655829_2805772592207861470_n

10 Synes om

Var ved tandlæge forleden og gik derfra med et overslag på 4.235, og af det beløb ville jeg så få refunderet 790 fra Danmark.

Panik panik, da det resterende matcher en måneds rådighedsbeløb evt + en slat mere.

Sad og rodede på kommunens hjemmeside for at søge tilskud til d´behandlingen - det er to store fyldninger der skal skiftes - og der skriver de at man skal skrive om man har noget forsikring der evt kan dække…

Nå ja, jeg har tandbehandling på min personforsikring. Efter at have talt med forsikringen viser det sig at når alt er lagt til og trukket fra så ender jeg med en egenbetaling på 0 (nul) kroner.
Skal selv lægge ud, men det kan jeg også godt, låner fra opsparingen…

Pu ha, der blev jeg lige lidt lettet, sådan en fredag formiddag…

13 Synes om

Tak for forklaring på det @Milles_mor en dejligt historie og en forsinket tillykke med Milo og Mollie med de 12 år :flag:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Tak for svar @kira_v og @Lykke, det giver mig mere jeg kan gå og vende og dreje, samt tygge på

Med venlig hilsen

1 Synes om

Men det handler også om hvilken dyrlæge man har. Er det en kæde, er der sjældent noget at forhandle om.
Min er en der ejer sig selv og sammenholdt med 29 års anciennitet så kan man godt forhandle sig til spiselige priser.

3 Synes om

Jeg er træt, men kan ikke falde i søvn.

Har forsøgt i flere timer, så tror bare at jeg står op

:sob:

Jeg har heller ikke ro i kroppen…

Hvad plejer du at gøre når du skal slappe fuldstændig af?
Jeg plejer at læse og så filmatisere det jeg læser bag mine øjenlåg… Virker det ikke, så finder jeg noget at lytte til som gør mig helt afslappet… Igen virker det ikke, så gør jeg igang med andet som for mig er rent kvalitets tid og afslapning…
For mig er problemet at jeg ofte glemmer at skukke hjernen når jeg går i seng og stresser over ting jeg ikke har gjort, noget jeg mangler eller er nervøs over.

Så står du ok, så gør noget som gør dig mest mulig afslappet

1 Synes om

Jeg har en kugledyne, men den hjælper ikke på social -“stress”

Vi holder fødselsdag for Katja denne weekend, idag (som så er igår nu) var min far, hans kæreste, min bror, hans kæreste og så min nevø.

Imorgen (idag) min mor, hendes mand, min søster, min svigerfar og hans kæreste

3 Synes om

Simba opdagede haren der sad i lyset under mit køkkenvindue :smiley: Kunne dog ikke se hvilken af dem det var

2 Synes om

Det skal nok gå godt i morgen, så forkæl dig selv nu…
Sidder din social stress i hovedet, for så skal du prøve at aflede den (jeg sætter nogeet musik eller en film på, som får mit hoved til at slukke. Lyder måske sært, men jeg har nogle skuespiller som virker som sovemedicin på mig. Ved dem er det ligemeget hvad jeg ser med dem, for jeg falder i søvn)

Det er lidt forskelligt, jeg plejer også at have sociale-“tømmermænd” flere dage efter, hvor jeg er træt og dvask

Tak @_DK_Sugieh det tager jeg også med i det jeg tygger på

Med venlig hilsen

Jeg har købt noget slimløsnende middel til min trælse hoste … det er brusetabletter, der skal opløses i et ½ glas vand … men nu har jeg et problem med hvilken størrelse glas der menes …

8 Synes om