. o O september tanker O o

Det var godt at høre/læse.
Fortsat god og hyggelig aften :blush:

4 Synes om

Så er det i dag jeg skal hente min nye bil. Det bliver vemodigt at skulle af med aygoen, men glæder mig meget til den nye.

10 Synes om

Er det gået godt og er du og bilen blevet venner?

4 Synes om

Det gik rigtig fint. Men kiggede lidt i bakspejlet efter aygoen. Skal lige vænne mig til alt det nye, både automatgear, adaptiv fartpilot, lane assist Og mindst 5.000 nye knapper, det er ikke helt nemt. :sweat_smile:

Men det er en god bil, den kører godt, og jeg har et rigtig godt supportsystem i form af min far, der også har en Toyota med lignende udstyr, og sælgeren, som lader til at være tålmodig. Men den forhandler er i det hele taget bare virkelig søde og gode til at hjælpe.

10 Synes om

Det er også meget at vænne sig til. Jeg hader lane assist og slår den fra ved hver tur :joy: der er ikke nogen, der skal rykke i mit rat (så er risikoen bare større for jeg laver et modryk)

6 Synes om

Måske nogen af jer der kan bruge den ide. :slight_smile:

Facebook

5 Synes om

Det gjorde jeg også i starten - og gør det fortsat i visse situationer, f. eks. hvor der ikke er 2 reelle vognbaner - men den er faktisk ikke så tosset, når man ellers har vænnet sig til den, så prøv evt. at gi’ den en chance… :wink: :wink:

3 Synes om

Er der flere udstillinger i år?

Øv, ville forkæle mig selv med hjemmelavet ymerkoldskål, nu det var så varmt. Og så har jeg fået købt tykmælk i stedet for ymer. Og jo det kan da bruges, håber jeg, det stod der i hvert fald på kartonen, men efter min mening ikke lige så lækkert som med ymer. Koldskål skal være tyk, ikke tyndt. :thumbdown:

4 Synes om

Hadsten i november mener 16-17
Ellers søften i januar

2 Synes om

Man bliver så nemt skuffet for ja konsistensen betyder meget…

3 Synes om

Jeg har lavet fejlen en gang før, men der var det kold kartoffelsalat jeg skulle lave, og der fungere det absolut ikke. Problemet er at der går så lang tid mellem jeg laver de ting, at jeg glemmer det fra gang til gang, kan dog se at jeg har skrevet det ned at at jeg ikke kan bruge tykmælk til kartoffelsalat, men det er jo opskrifter jeg mest har i hovedet, så kikker sjældent i min opskriftbog. :roll_eyes:

Ja og jeg købet aldrig købe-koldskål, netop fordi jeg synes det er for tyndt. :smiley:

3 Synes om

Tak :blush:

Men Hadsten hmm nå det bliver nok ikke mulighed for

1 Synes om

Den evige diskussion herhjemme - jeg er en af de særlinge, der foretrækker den absolut tyndeste koldskål fra Kløver :joy:

3 Synes om

Måske kan du dræne den lidt?

2 Synes om

Ja det er jo en smagssag, jeg er opvokset med min mor lavede koldskål med ymer, nok derfor det er min fortrukne. :slight_smile:

3 Synes om

Jeg syndes købe kold skål er tykke fra arla

Men min barnedoms kold skål var tynd
Den var lavet af æg, vanille, sukker, kærnemælk og appelsin når det var luksus

Jeg kan lide begge slags

Må jeg spørge om opskrift på din koldskål @Enki den lyder spændende

1 Synes om

Den er meget simpel, 2 æg, 1 liter ymer og sukker. Sukker har jeg ikke mængde på, der smager jeg mig frem. Min mor puttede også vanilje i, men det bruger jeg aldrig. Kan huske min mor nogen gange brugte sødemiddel, så der kom mindre sukker i.

Jeg har prøvet mange købe-versioner, men har endnu ikke fundet en jeg bedre kan lide min hjemmelavet.

2 Synes om

Ved jeg ikke hvordan jeg skulle gøre det, men jeg havde også blandet det, og det smager okay, jeg vil bare hellere have den tykkere.

2 Synes om

Klassisk dræner man enten igennem et kaffefilter, eller viskestykke. Sidstnævnte kan ligge i en sigte.

2 Synes om