. o O (Tanker i marts)

Jeg synes faktisk bedst om dette :wink:

2 Likes

Enig. Den er feeeeed. :thumbup:

Var der en der sagde forår ? - tyk rimtåge, frost og lidt snefnug i luften

Her er vi heldigvis sluppet med rimfrost - hvilket jo ikke er helt uhørt om foråret alligevel :slight_smile:

Fuglene i området tror helt sikkert på forår, insekterne med.
Men hvem ved - måske min mor skal opleve en snestorm for 6. gang i sig liv på sin fødselsdag 20. april. Alt kan ske med det danske vejr :hoho:

Ingen tåge her, men tyk rimfrost og solskin. Det er dog skyer på vej. Og her er fuglene helt sikkert også i forårsmode = ynglemode. Solsorterne er begyndt at udsøge sig steder i hækken, hvor de kan bygge rede, og det kan i den grad holde Asani beskæftiget, når han er ude! I går aftes - efter jeg havde rullet ned for køkkenvinduet på grund af tiltagende mørke - kunne jeg stadig høre en hysterisk - eller måske bare glad - solsort udenfor.

Det går den rigtige vej, trods alt - og lyset er vigtigere end noget andet,

3 Likes

Rimfrost og flot blå himmel og masser af sol. Kan dog ikke se Århus Bugt for Rimfrost, den kan normalvis se.

1 Like

Sidder og kigger på et sikkerhedsdatablad for noget ESD håndlotion… :tihi:

4 Likes

Århushistorien fortsætter:
Det har været så hård frost i nat at Letbanens skinner igen er så frosne at toget ikke kan køre/køreledningerne er frosne så banen ikke kan få strøm.

Det sjove er at når man præsenterer direktøren for den Bergenske Letbane det faktum så skriger han af grin…
Det problem kender de ikke i kolde Norge…

6 Likes

Man kan håbe på, at Odense har lært noget af alle Århus’ problemer …

Man har jo lov at håbe :wink:

Det er en kold fornøjelse at få sat ny hoveddør i i dag. Især når det driller og tager længere tid end først antaget :fryser:

2 Likes

jamen for h… da ikk’ os
Hård frost og min bare r…
Her var måske et par graders frost, ikke engang nok til at mine have bassiner fik andet end et tyndt lag is på.

Det er da til grin, men burde tro at med de lønninger de har taget sig i det selskab at det var eksperter de havde ansat, det ser dog ikke sådan ud.

Lige nøjagtig det med hård frost skal læses med et glimt i øjet, Letbanen får jo problemer bare temperaturen lander på 0

tror frost for dem betyder alt under 20 C… :wink:

Der er seriøst noget helt galt med de tog/skinner/ledninger - hvordan i alverden kan det være de er sådan nogle spas… til at dimensionere det. Det er jo ligesom ikke det første tog der kører på baner med køreledning.

SUK!

1 Like

Det eneste de IMO bør lære er at lade være at spilde penge på noget ufleksibelt bras som en letbane.

2 Likes

Det tog er lissom kørt - om man så må sige :slight_smile:

2 Likes

Eller ikke kørt :wink:

1 Like

Ikke endnu, i hvert fald. De lagde jo ud med at blive et halvt år forsinket :slight_smile: Kan ikke huske, om de mener at blive klar sidst på året, eller om det først er i 2021.

Det var rætti flot, da jeg kørte hjem i morges - sådan rigtigt postkortværdigt hvid rimfrost tåge :slight_smile: Men jeg var godt nok glad for at bilen havde holdt i hotellets p-kælder hele natten, for det var dælen-dytme koldt!

1 Like

Det var også flere flotte regnbuer da jeg kørte hjem fra arbejde her for en time siden.

2 Likes