OBS ! lux

åbnede lige en af de gule (kylle) dåser lux…den poppede som en champagne, fik das ganze **** lige i fjæset …så check lige om jeres dåser har den form de skal have, før i åbner…hvis låget buler op så få dem byttet !!!
FY ##¤#"%%¤ hvor det dog stinker :mad:

:sorry:… men…

-:tihi::tihi::tihi::tihi:

Var sidste salgsdato overskredet ??

næppe…2015…og aldi havde lige pakket ud da jeg hentede i går…fik da 1 HEL dåse U.B. :thumbdown:

Beskadigede konservesdåser skal man aldrig bruge, uanset holdbarhedsdatoen.

:slight_smile:

Næe, så har det da ikke noget med holdbarheden at gøre…

YDRK !!

At stå med stinkende kattemad i hele ansigtet ?!

Det kan jo ske. Har også prøvet dårlige poser af Animondas exotic. Der er det bare nemmere at se inden :wink:
Jeg bruger bulede dåser fra Zooplus - man er IKKE i tvivl om de er OK, når man åbner dem, så det er jeg ikke nervøs for. De bruges dog altid først, så evt. reklamation kan klares indenfor rimelig tid.

[QUOTE=Tante Tut;1119689]:slight_smile:

Næe, så har det da ikke noget med holdbarheden at gøre…

YDRK !!

At stå med stinkende kattemad i hele ansigtet ?![/QUOTE]

tro mig…det er brækfremkaldende, hele huset stinker stadig…

der var ingen (synlige) skader på dåsen, tager normalt direkte pallen på lageret - 6-7 kasser af gangen - alligevel er der ofte halvkvaste dåser i mellem, de bliver sorteret fra…
Det jeg mener er, at med det tryk der var da jeg åbnede MÅ dåsen simpelthen bule op…arhgg…det var så skyen kogte ud bagefter

holdbarhedsdato er 21-06-2015…

OG…kiggede lige dåser se forskellen :

Øhmm jeg må så tilstå at jeg har prøvet samme, men kan sige 100% at dåsen ikke var bulet…men nej skyen i LUX har aldrig duftet godt synes jeg :slight_smile:

Derfor jeg kun køber LUX når jeg er ved at løbe tør for vådfoder herhjemme inden der kommer mere fra zooplus :slight_smile:

Føj hvor ækelt! Den må nærmest være smuttet uden om selve varmebehandlingen - eller ikke ha’ fået nok? Det er sært at der ikke er skader på dåsen, i PRINCIPPET kan dåsemad holde stort set ubegrænset - noget bedre end andet selvfølgelig. Men kattemad burde absolut ikke eksplodere :brækkesig:

Men det sker altså alligevel. Med kattemad og med andre ting såmænd også. Jeg har selv prøvet det med kattemad - og det ER klamt. Jeg har også prøvet det med en dåse cocktailpølser, som jeg ganske vist ikke fik i ansigtet, men som stank så forfærdeligt, at jeg døjede med at være i køkkenet længe nok til at få den pakket godt ind i aviser og i en skraldepose, så den kunne komme i containeren.

En ting er sikkert - det er ikke sådan nogle dåser, man tager tilbage i forretningen. De skal bare UD!

Altså jeg betvivler på ingen måde at det er sket :uha:

Jeg undrer mig bare over HVORDAN det kan ske når dåsen ellers er intakt, det er det hele :slight_smile: For når ikke der er noget at se uden på dåsen, så kan man jo ikke hverken gardere sig imod det eller undgå det :slight_smile:

Synes nu altid de fleste dåser fra zooplus er bulede ved levering, men har aldrig oplevet at indholdet ikke var ok alligevel. :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1119728]Altså jeg betvivler på ingen måde at det er sket :uha:

Jeg undrer mig bare over HVORDAN det kan ske når dåsen ellers er intakt, det er det hele :slight_smile: For når ikke der er noget at se uden på dåsen, så kan man jo ikke hverken gardere sig imod det eller undgå det :)[/QUOTE]

Så vidt jeg erindrer, var der ikke noget som helst, der advarede mig om den forestående eksplosion. Jeg tror bestemt ikke, dåserne var bulede, for det ved jeg jo godt, hvad betyder. Hvorfor der så lige er en dåse ud af rigtig mange, der bliver dårlig, ved jeg ikke.

Men det er noget andet. Ved Zooplus-leverancer kan man tydeligt se, at det er, fordi de er blevet trykket og klemt. Nogle gange er der også gået hul på dem, og så skal man selvfølgelig være varsom med at bruge indholdet, eftersom man jo ikke ved, hvornår der er gået hul på dem.

En dårlig dåse buler på en helt anden måde. Det er låget, der buler op (hvis det kan komme til det), fordi der bliver overtryk i dåsen.

Oh yearh! Jeg har brugt lux i nogle år efterhånden, og jeg har også lige haft fat i sådan en dåse der. AAAAAAADDDWWRR, hvor det mega-stinker! Netop også efter at det hele er smidt ud og vasket, jeg åbnede vinduer og så gik vi ud resten af dagen, kunne slet ikke holde ud at være hjemme. Her bemærkede jeg faktisk godt, at dåsen bulede en smule opad, så jeg burde jo have tænkt mig om, inden jeg satte dåseåbneren i. Der var heller ikke andre skader på denne her dåse. Gad nok vide, om det er et parti, der er dårligt? Jeg har aldrig oplevet det før, og jeg har to katte på 100 procent vådfoder, hvoraf lux er basis, så der ryger da nogle dåser :slight_smile: mvh. tina

Jeg kan forestille mig at det har været huld på dåsen. Selv et lille huld vil betyde at indholdet fordærves. Og et lille huld ( f.eks. fejl i lukningen) kan ofte ikke ses. En bule skader ikke såden sålænge der ikke er gået huld på dåsen.

Næh buler der går INDAD er som regel ikke noget man skal bekymre sig om. Men buler der går udad tyder på at der er gået en gæring igang indeni.

Indad-buler KAN være et problem hvis de er så kraftige at den indvendige belægning i dåsen er revnet så indholdet kommer i kontakt med metallet. Men som regel gør det ikke så meget.

• er der hul i en dåse vil den ikke være under nogen form for tryk og kan ikke eksplodere
  • et hul vil også betyde at indholdet bliver levende…har fundet en sådan dåse i Aldi, det var tydeligt at se at flappen var delvist trukket, så sikkert en eller anden der ikke kan lide lux…
  • skarpe buler (indad) kan ødelægge den indvendige belægning, men det plejer ikke at være et større problem - går dog udenom sådanne dåser, i gamle dage var dåser lavet af fortinnet zink, var fortinningen brudt gjorde zinken indholdet giftigt
    Som jeg ser det er der kun en mulighed, nemlig at der er sket en fejl på fabrikken, om der er tale om enkelt tilfælde eller et helt batch…no idea

så kom der lige en til…kylle igen, eksploderede godt nok ikke, men dåsen var “hævet”, indholdet stinker af rigtig gammel ost, og geleen er uklar…smider foto op senere…