Oddy og Emil på tur

Iiiiihhh sikke en masse vi har at fortælle! Det har godt nok været nogle begivenhedsrige dage på det sidste for os…

Det hele startede i sidste uge med at Ann igen, igen IGEN puttede mig (Emil) i bad… Hvor er jeg bare træt af det vandpjaskeri! Det er helt ligemeget at Ann og Jan begge fortæller mig at jeg er så fiiin og dufter så godt… Jeg ved udmærket at jeg er ren og stinker som en pige bvadr
Denne gang var det dog en smule anderledes, for Lillebror Oddy blev sørme også sjasket til :wehu: Så kan han måske lære ikke at grine sådan af mig!!

Jeg ved godt, at det som regel betyder, at mig og Onkel Brian skal ud at rejse, når jeg er nyvasket… Vi plejer at dele en stoooor kasse, så jeg blev meget overrasket, da det gik op for mig, at jeg skulle være alene i en stor taske - ufff, jeg blev næsten helt ked. Jeg vil IKKE være afsted alene! :frowning: det har jeg prøvet og det var ikke spor sjovt…
Hvad jeg ikke vidste var at Oddy også var sat i en taske…

Ja, Ann puttede mig i min hvide hule og lukkede døren! Det var altså ikke sjovt, nej… men vi havde jo leget hele formiddagen, så jeg var træt og faldt hurtigt i søvn ude i den der store brummende ting, som vi blev sat ud i…

[FONT=verdana]Kan du sige “Bil” Oddy? Det hedder det nemlig…

Okæh… Bil… og så kørte vi riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigtig laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid… helt indtil at Ann og “Hende der” tog vores tasker og vi kom ind i et stort hus…

Oddy… det hedder ikke “Hende der”… hun hedder Camilla, og det ved du også godt… Og det store hus er et Hotel! Jeg har jo forklaret dig alt det der!
[/FONT]
Ja, ja… Camilla… og hotel…
Camilla er nu sød nok… man kan rigtig putte hos hende…
[FONT=verdana]
Nå… Vi blev “installeret på værelset” og så tog Ann og Camilla væk i nogle timer. Ved ikek hvad de lavede, men de var begge trætte, da de kom tilbage… og talte om at det var godt at Buret var stillet op, så vi ikke skulle alt for tidligt afsted næste morgen.
Så vidste jeg jo godt, hvad vi skulle… vi skulle på udstilling. Meget underligt - jeg troede da ikke at Oddy skulle udstilles… Det er da ellers kun noget mig og Onkel Brian gør…
[FONT=comic sans ms]
Av, ja… og mig, der slet ikke forstod, hvad du talte om!!! :smiley: Ihhh, hvor var jeg bare et pattebarn, ikk’?

Det er du stadig!!!
Næste morgen blev jeg gennembørstet, fik pudder bag ørerne (det stinker altså af pige!!!) og så kom vi begge i taskerne igen og kørte en meget kort tur, inden vi stod i en lang kø og ventede på at blive lukket ind på udstillingen…
Der var en hel masse, som kom og spurgte Ann om hun have mig med… og også om Oddy… Og de blev rigtig glade, da hun sagde at vi begge var der…

Og så kom vi endelig ind i hallen… og ind i vores bur, med gardiner, som jeg aldrig før har set… Rigtig fint!
Se selv…

[/FONT][/FONT]
[FONT=verdana]

[FONT=comic sans ms]Uh, ja… det var så sjoooovt!!! [/FONT][/FONT]:thumbup:
Der var rigtig mange, som hele tiden ville snakke med mig og jeg gjorde alt, hvad jeg kunne for at være en sød lille missedreng - men nogle gange kom jeg til at tygge lidt i fingre og så’n… Jeg ved godt at det var forkert - men lidt skulle der jo ske…
Men jeg lærte hurtigt at gøre ligesom dig Emil… og puttesove alt, hvad jeg kunne, når der var tid til det…

Det var altså også hårdt det der Udstilling… sååååå mange, der ville hilse på… Selv inde fra Vovkattene kom de, for at se mig.
Og så skulle man til en de kaldte Dommer, som pille-rode-ragede på en over det hele… og som ville lege en lille smule.
[FONT=verdana]

Lege? Dommere leger ikke… de lægger en hånd ovenpå ens ryg, så man er klar over at man skal blive liggende… og når man så gør det, så brokker de sig over at man ikke åbner sine øjne… Hey, halløj - du har jo lige sagt at jeg skulle slappe af - bestem dig dog for, hvad du vil have!!! :dokdok:

Arj, altså Emil… dommere leger da helt vildt meget!!! Og kysser [/FONT]:yikes:

[FONT=verdana]
Ha… de kysser ikke så meget på mig! Lidt fordel skal der jo være ved at have laaang pels :wink:
Men godt at du har lært at slappe af og sove mellem turene til dommeren - det gør jeg jo også selv…

[/FONT]

[FONT=verdana]Selv om du må forstå, at det kan blive lidt for varmt, når du vil putte…

[/FONT]

Ja, for nogen gange, så skal man jo afsted til Dommer igen sent på dagen… hvad skete der egentlig lige for dig der, hva’ Emil???
Og den der fremmede Dame, hvem var hun egentlig???
[FONT=verdana]
Den fremmede Dame var Lisser… min Opdrætter. Sådan en har du også - alle katte har sådan en, tror jeg nok…
Og hun kyssede og nuslede hele tiden på mig, fordi det er så længe siden, hun har set mig og fordi hun synes jeg er den smukkeste missedreng i hele verden! :slight_smile:
Jeg var oppe til det som kaldes Sceneshowet… det kommer du måske også til at prøve engang, hvis du opfører dig ordentligt…
Her er jeg med min helt egen udvalgte steward, Anneth… og en dommer.

[/FONT][FONT=verdana]

Den ene gang kom jeg hurtigt ned igen, uden at have fået noget med mig…
Men dagen efter, da Lisser hentede mig, havde jeg sørme vundet det som menneskene kalder BOX, og som de er meget stolte af at man vinder… Man får igen masser af kys og kram i hvert fald :smiley:
Og Anneth holder mig højt op i luften, for at vise hvor fin jeg er…

[/FONT]
[FONT=verdana]

Nå… Og så var alt det der udstilling endelig slut og vi kunne slappe af hjemme på hotellet… Du er godt nok et pattebarn stadigvæk Oddy… men bare jeg ikke er alene, så er alt godt… og det er dejligt at have nogen at putte med :venner:

[/FONT][FONT=verdana]

[/FONT]
Ja, det kan jeg godt huske… puuuuha, hvor var jeg bare træt!!! Det var godt at vi sådan lige kunne puttesove lidt…
Og dagen efter blev vi igen puttet i taskerne og sat indi den brummende ting … undskyld… Bilen…
Kan du huske, hvordan det hele tiden rykkede og svajede? Slet ikke ligesom da vi kørte første gang!
Ann var også bekymret kunne man høre på hendes stemme, og Camilla lød heller ikke helt begejstret… De talte om noget med en bro? om vi kunne komme over den?’
[FONT=verdana]

Jupp… de gjorde holdt et eller andet sted… og da de kom tilbage til Bilen talte de om, om de helst ville “sne inde” i Odense eller Nyborg… for de kunne ikke komme over Broen den dag og næste dag ville det sne og blæse meget…
Så vi kørte til Odense, fordi Camilla kendte et hotel der…
Og så sneede vi inde… ikke at jeg aner, hvad det betyder… men vi havde det godt!!!

[/FONT]

(Ihh, hvor ville jeg ønske, at Ann lod være med at tage billeder, mens jeg nyser!!!)

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa… og kan du så huske, hvad der så skete?.. hva’?

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEWEEEEEEEEEEEEEEEWEEEEEEEEEEEEEEEEWEEEEEEEEEEEEEE

Nøjjjj… Det var godt nok HØJT… kan du huske, at du blev rigtig irriteret over lyden?
Camilla skyndte sig at slukke for TV’et for hun troede at det måske var det, der var noget galt med… Men lyden fortsatte alligevel…
Ann kiggede ud på gangen og talte kort med en eller anden…
Og så blev vi ellers nærmest kastet ned i den store taske, og båret ud og hele vejen ned af trapperne…

Udenfor hotellet holdt denne her bil, sammen med en hel masse andre og meget større… og de blinkede allesammen… og der rendte mærkeligt klædte og lugtende mænd rundt i lobbyen…

Her står vi i vores taske… mens vi er evakueret ud under “Brandalarmen”…

[FONT=verdana]Ha, ha, ja… og så viste det sig at det var helt forkert… en falsk alarm, fordi en eller anden havde taget et langt varmt bad, som havde trigget en sensor :lol:
Så vi kom hurtigt tilbage på værelset igen… altså efter at en hel masse mennesker lige havde hilst på os :slight_smile:

Endelig i går morges, da jeg kiggede ud af vinduet, var det blevet godt vejr, så Ann og Camilla sagde at de vilel køre hjem…

[/FONT]

Så vi kom hjem med to dages forsinkelse…
Meget, meget trætte og rigtig glade for at gense Moar Ting, Onkel Brian og Onkel Thane, Nanny Nanna og ja selv hende der Leo :slight_smile:
For slet ikke at tale om miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin Jan :hjerte: der sagde at jeg vel nok var blevet stor, siden han så mig sidst :thumbup:
[FONT=verdana]
Ja, ja… det var noget af en tur Oddy… Sådan er det altså ikke altid… men det lærer du jo nok, hvis altså du også skal med på udstilling næste gang mig og Onkel Brian skal afsted :slight_smile:

[/FONT]

Dejligt at høre om The Blue Brothers’ tur.

Puha sikke da en hjemtur I har haft, men godt I kunne overnatte i Odense :slight_smile:

I var så fine begge 2 og dig Emil fik rigtigt charmeret os alle :slight_smile:

Tak for en meget levende og god fortælling om vores rejse i det snedækkede Danmark:ok:

Du glemmer helt at fortælle, at Oddy er blevet en stoooor dreng nu - han får ikke længere sutteflaske:tihi:

Hov… Det var da min blå-masket perser basse Ya-hoo der var på billedet oppe på scene ved dommerne :slight_smile: (ham du vandt over søde Emil) Tillykke med den fin BOX

Ha ha, for en herlig fortælling :høhø:
I havde da vist en skøn tur …

[QUOTE=Ann K;1043315].

[/QUOTE]
:wehuu: Dette billede får mig til at smelte - hvor er du dog en smuk, lille, blå dreng, Oddy!! :hjerte:

Har I været i Odense i flere dage uden at fortælle mig det? :venter:

Hvad er det for et hotel, I boede på?

Og tillykke med Emil - og med Oddy bare, fordi han er sød :hjerte:

[QUOTE=galath;1043399]Har I været i Odense i flere dage uden at fortælle mig det? :venter:

Hvad er det for et hotel, I boede på?

Og tillykke med Emil - og med Oddy bare, fordi han er sød :hjerte:[/QUOTE]

:sorry: Vi tænkte ikke på at kontakte nogen:ups: Vi boede på Hotel Ansgar - rigtig hyggeligt:ok:

Hvilken spændende tur, det må have været - og så levende, I kan fortælle om det hele. Tak, Oddy og Emil.:thumbup:

Mange hilsener fra
Prinsesse Snehvide af Høje-Taastrup

hold da op det var noget af en tur… En hel lille ferie :høhø:

Tænk at vejret var så tosset, det forventer man altså trods alt ikke her midt i marts. Det var da godt I kunne hitte et hotel hvor I ku’ ha’ de to blå med :slight_smile: Men pyha for brandalarmen O.o Nå men så har I osse prøvet en evakueringsøvelse :wink:

Oddy, du tager da livet i store bidder - tror ikke jeg kender ret mange katte, der har oplevet så meget som du allerede har nu i din unge alder :slight_smile:
VH
Susanne

Hvor er oddy altså sød! :smelter:
Emil er da osse nusser, især der hvor han nyser :fnis:

det var da noget af en tur:uha:

men dejlige billeder :høhø:

Fantastisk fortælling :slight_smile: