Odense Dyrehospital har indført gratis afdragsordning

I bladet Dyrlægen fra april 2012 læste jeg i en artikel om, at for få forsikrer deres kæledyr, at Odense Dyrehospital har taget konsekvensen af de manglende forsikringer ved at tilbyde en afdragsordning for på den måde at hjælpe dem, der ikke har råd til behandling af deres kæledyr.

De har gjort det i erkendelse af, at der er nogle dyre operationer, som folk ikke umiddelbart har råd til og derfor ellers vil være nødsaget til at få aflivet deres dyr.

Pengene skal betales i løbet af 10-36 måneder og ordningen er rente-, gebyr- og udbetalingsfri.
(Klinikken har derfor et kurstab på ordningen, som er lavet i samarbejde med Nordia Finans).

Siden afdragsordningen blev indført i januar, har der været omtrent en klient om dagen, der har benyttet sig til tilbuddet.
Beløbsstørrelserne har været på mellem 2.000 og 20.000 kr.

PS: For øvrigt indeholder dette blad mange interessante artikler.

Synes det er en rigtig god ordning :slight_smile: mange dyrlæger har det jo nok også “uoffcielt” med faste kunder, men hvis de meldte det officielt ud som mulighed for alle, ville flere nok også komme til dyrlægen med deres dyr i stedet lige at “se tiden an” pga. pengepungen er tom…

Jeg har så haft den ordning “uofficielt” hos min gnaverdyrlæge ude i city syd alligevel, fordi jeg var der så ofte at 500,- i måneden bare kørte helt automatisk og så endte det jo i + på et tidspunkt endda :tihi: (har man mange tamrotter er de dyre i dyrlæge udgifter :S )

Mange dyrlæger er måske bare lige “forsigtige” med det, hvis de har været uheldige med folk der smutter fra regningen :S

Sikke et godt initiativ :thumbup:

[QUOTE=PiaB;854289] (har man mange tamrotter er de dyre i dyrlæge udgifter :S )
[/QUOTE]

Åh jo :S Heldigvis er vores dyrlæge flink til at give mængderabat og vi har da også en enkelt gang (så vidt jeg husker) fået lov til at betale over to gange. Eller en gang faktisk at komme og betale dagen efter, for der var Manden afsted med en kat uden kontanter - Dankortet er nemlig MIT!)

Syntes det er en rigtig god idé. Det får nok mange mindre bemidlede - der MÅSKE ellers vælger dyrlæge fra - til at opsøge dyrlæge når der er behov for det!

Er glad for at have dem som normale dyrlæge :thumbup:
Vi har godt nok forsikret Hector og vil også forsikre den nye, og har en kattekonto, men bare de initiativ de tager :thumbup: Er helt stolt over “min” dyrlæge :stuck_out_tongue: