ØH...lave HØMHØM i stuen, foran mig mens jeg kigger?!

Da jeg kom hjem fra træning og snakkede i mobil og kom ind i stuen, satte Aslan sig pludselig mærkeligt…og tja…så lavede han en…HØMHØM mens jeg stod og kiggede på ham!!!
Hvad i alverden er det for noget?!
Selvom det ikke var flydende, tyndt, eller meget, og det “kun” var en lille “kugle”, (som jeg kunne tage hurtigt med en køkkenrulle og skylle ud i toilettet og tørre af på gulvet bagefter), så synes jeg da at det var mærkeligt!!

Jeg blev nødt til at stoppe samtalen og tage “kuglen” inden den begyndte at lugte…

Har I prøvet det? Kattetoilettet “fejlede” altså ikke noget, der var taget klumper ud i morges…

Er han bare provokerende?? Eller er han sur på mig over noget??

Det Var vel fordi han ikke fik opmærksomheden da du kom hjem men gav dig til at tale i tlf

Tja… Han spørger dig vel bare om du stadig elsker ham? :smiley:

Tror du ikke bare, det var en lille kugle, der havde hængt fast i hans pels siden sidste bakkebesøg og nu faldt af?

Også min tanke.

Det er også min tanke. Hvis mine har lidt hård mave, kan de godt have sådan en lille kugle siddende.

Vores ene hankat fik på et tidspunkt en ide om at pølle på min dyne MENS jeg lå under den! Jeg fik at vide at det var fordi han ville have min opmærksomhed… men altså!? Han fik jo ikke andet, så jeg følger lige med her og håber at blive klogere :stuck_out_tongue:

det er normalt ikke noget de gør med mindre der er tale om en protest af en art… sådan noget - “nu skal du bare se hvad jeg så kan gøre ved dig” - agtig…

jeg havde Cleo i bad engang… DAMN hun var rasende på mig… så da hun var blevet tørret og fin - så gik hun direkte ud i køkkenet… spiste lidt… VENTEDE på at jeg kom derud… fik min opmærksomhed og satte sig direkte ned og sked på gulvet!

aldrig før - aldrig siden…

men det var sådan en “jeg hader dig lige nu mor” - adfærd

Netop. Hvis det havde været en protest, havde det nok været en større portion.
Det sker også for Milly engang imellem, selv om vi prøver at holde hende kortklippet bagi. Ikke så spændende, når hun taber en knold i sofaen eller sengen… :slight_smile:

Det var nok bare en smutter :smiley:

:høhø: Tjah, Lilly min mis, kan nogen gange have for travlt med hvad der foregår omkring hende, til at nå at blive færdig i bakken… hvilket resulterer i at hun taber resterne på vej ud af bakken og på gulvet :høhø: Eller hvis hun har fået spist et af mine lange hår kan de sidde fast i sådan et som perler på en snor.
Måske har han været igang da du kom hjem og ikke kunnet vente med at hilse til han var færdig?

Før min kæreste og jeg flyttede sammen lagde den bette mis altid en dej ved terrassedøren hvis hun var utilfreds, til min store morskab (hans lejlighed = hans problem).

Nu tisser hun kun i hans sko hvis hun er rigtig tosset, igen til min store morskab. Det er heldigvis kun sket 2 gange og begge gange i et par sko der alligevel skulle smides ud.

Nej, jeg så ham gå i squat stilling i stuen og lave en skid. :tihi:

[QUOTE=Battlestar;737378]det er normalt ikke noget de gør med mindre der er tale om en protest af en art… sådan noget - “nu skal du bare se hvad jeg så kan gøre ved dig” - agtig…

jeg havde Cleo i bad engang… DAMN hun var rasende på mig… så da hun var blevet tørret og fin - så gik hun direkte ud i køkkenet… spiste lidt… VENTEDE på at jeg kom derud… fik min opmærksomhed og satte sig direkte ned og sked på gulvet!

aldrig før - aldrig siden…

men det var sådan en “jeg hader dig lige nu mor” - adfærd[/QUOTE]

Ja, det kunne være, at han havde set sig sur på mig eller ville have opmærksomhed…han har ikke gjort det siden…endnu.

Bornholmeren - Hehe, det indlæg fik mig til at grine…! Jeg tror også bare det var en lille smutter, det har alle… katte… vel prøvet!

Netop…

Hvorfor tror du en kat skider fordi den er “sur”?

At gå på toilettet er for en kat en helt naturlig ting som har den funktion at tømme blære eller tarm for affaldsstoffer. Nogle gange anvender de også urin eller i sjældne tilfæølde afføring til at duftmarkere, som oftest med det underliggende motiv utryghed. En tryg kat har ikke det behov med mindre den er fertil, så er funktionen en anden - at tiltrække potentielle mager og holde potentielle konkurrenter væk fra potentielle mager.

En ejer kan ved at give en kats urenlighed uforholdsmæssig stor opmærksomhed lære katten, at den ved at være urenlig får opmærksomhed - hvorefter nogle katte gentager urenligheden med dette motiv.

Men ingen af motiverne er “menneskelige”. Husk nu - det ER en kat… Ikke et lille menneske i pels med samme tankegange og idéer som mennesker.

Jeg forstår stadig ikke, hvorfor Aslan satte sig i squat stilling mens jeg kiggede på - jeg så han skide midt i stuen (og bakken var ellers pæn og ren uden “toiletkø”).
Nå, men han har ikke gjort det siden…

Krævede han opmærksomhed?
Var han sur på mig?
Var han blot “trængende”?

Helt præcis hvorfor får jeg nok aldrig det præcise svar på…

[QUOTE=Apollo;740972]Jeg forstår stadig ikke, hvorfor Aslan satte sig i squat stilling mens jeg kiggede på - jeg så han skide midt i stuen (og bakken var ellers pæn og ren uden “toiletkø”).
Nå, men han har ikke gjort det siden…

Krævede han opmærksomhed?
Var han sur på mig?
Var han blot “trængende”?

Helt præcis hvorfor får jeg nok aldrig det præcise svar på…[/QUOTE]
Jeg tror altså heller ikke at katte har en tankegang som gør at de søger opmærksomhed - jeg syntes at det er at menneskeliggøre dem…

Han lavede en prut på gulvet, måske kunne han bare ikke holde sig længere. Vi ved ikke hvorfor og jeg tror mange af os har prøvet noget lignende - med en prut eller en tis :slight_smile: og så var det overstået :smiley:

Ja, jeg skal blot være glad for, at Aslan ikke har gjort det til en vane - for så ville jeg blive bekymret… Det var en “one-timer”…indtil videre.:tihi:

…jeg ville nu ikke kalde det en “prut”, men nærmere en høm-bold, som var meget ildelugtende - diameter ca. 1, 5cm…:tihi:

[QUOTE=Apollo;740994]

…jeg ville nu ikke kalde det en “prut”, men nærmere en høm-bold, som var meget ildelugtende - diameter ca. 1, 5cm…:tihi:[/QUOTE]
Jo men det kalder jeg en prut:høhø:

Hvad blev enden på historien? Er det sket siden?
Jeg vil give dig ret i, at når katten ligefrem indtager skidestilling (mon ordet optages i “Dansk Sprognævn”), så er vi ude over uhelds-teorien.
Omvendt kan det jo være, at katten var på vej på bakken, da du så kommer hjem, og så vælger katten at omdisponere sine gøremål, fordi den er så glad for dig, så en hilsen bliver vigtigst.
Da du så til kattens skuffelse er optaget, laver den måske lige denne fhv. harmløse protest-aktion.
Tættere kommer du nok ikke på en holdbar teori, så lad os høre en statusmelding. :slight_smile: