Øh, så jeg lige...?

I dag interviewede jeg en kvinde om hendes virksomhed. Det foregik hjemme hos mig og på en søndag, da hun var imellem fly, og jeg var med børn. Nå, men der sidder jeg så og stiller hende spørgsmål, og hun svarer, og jeg fikser uden at tænke over det, de små hjemlige gøremål, som lige at rejse mig og lukke katten ud. Pludselig går hun helt i stå. Øhhhh, siger hun… så jeg lige katten ringe på klokken for at blive lukket ud??

Ja, det gjorde hun jo så. Hun så RET sjov ud i hovedet :høhø:

mvh. tina

Ehm…altså…er det korrekt forstået, at du har en ringklokke til dine katte? :? Som de trykker på for at komme ud? :smiley:

Jeg har en… jeg tror, det hedder en bjælde? … som jeg har hængt i en snor i vinduet. Den hopper han op og dasker til, så den ringer, og så kommer jeg og åbner vinduet for ham :slight_smile:

mvh. tina

Er det noget jeg drømmer eller har du på et tidspunkt vist en video hvor han gør det? Det er altså skægt, og jeg tror godt nok osse jeg ville gå i stå hvis jeg så det og ikke vidste noget om det på forhånd :smiley:

Jeg har vist et billede engang :slight_smile: Der er også MASSER af ting, som andre træner med deres kat / andre dyr / børn, hvor jeg tænker “Øh nå, kan man også det? Det var da egentlig pivsmart!”

mvh. tina

Din kat er SEJ! :rock:

Og så ville jeg gerne have set den kvinde i hovedet da det gik op for hende :tihi:

Dygtig mis :tihi:

:rock:

Jo, katten vil hurtigt kunne lære det. Det er mere de tobenede, der lige skal få idéen…

De fortæller os ting dagen lang, og efterhånden lærer man heldigvis at forstå mere og mere. :smiley:

[QUOTE=taina;1083988]Jeg har en… jeg tror, det hedder en bjælde? … som jeg har hængt i en snor i vinduet. Den hopper han op og dasker til, så den ringer, og så kommer jeg og åbner vinduet for ham :slight_smile:

mvh. tina[/QUOTE]

Ha ha mangler så bare at han så også lærer at sige “Waiter !” :høhø:

Jamen vi har da alle katte der miaver for at komme ud og ind, eller er det kun noget jeg har lært mine! :gruble:

[QUOTE=taina;1083988]Jeg har en… jeg tror, det hedder en bjælde? … som jeg har hængt i en snor i vinduet. Den hopper han op og dasker til, så den ringer, og så kommer jeg og åbner vinduet for ham :slight_smile:

mvh. tina[/QUOTE]

Aha :smiley: Fed idé - og dygtige misser. :thumbup:

Dyrtig mis :thumbup:

Da jeg boede hjemme havde min gamle huskat Musti lært det samme - bare når hun skulle ind.

Min mor var ikke glad for tanken om en kattelem, men udenfor et vindue som førte ud til at slags overdækket terasse/udestue hang en fin lille klokke i messing. Når Musti ville ind hoppede hun op på gesimsen som gik under hele vinduespartiet hen til klokken og daskede til den.
Hun sad så pænt og ventede lidt, men hvis vi kke kom inden et for hende acceptabelt tidspunkt - ja så fik klokken lidt af et fur - og så hørte de fleste, at NU ville hun altså ind.:tihi:

[QUOTE=taina;1083960]I dag interviewede jeg en kvinde om hendes virksomhed. Det foregik hjemme hos mig og på en søndag, da hun var imellem fly, og jeg var med børn. Nå, men der sidder jeg så og stiller hende spørgsmål, og hun svarer, og jeg fikser uden at tænke over det, de små hjemlige gøremål, som lige at rejse mig og lukke katten ud. Pludselig går hun helt i stå. Øhhhh, siger hun… så jeg lige katten ringe på klokken for at blive lukket ud??

Ja, det gjorde hun jo så. Hun så RET sjov ud i hovedet :høhø:

mvh. tina[/QUOTE]

[QUOTE=taina;1083988]Jeg har en… jeg tror, det hedder en bjælde? … som jeg har hængt i en snor i vinduet. Den hopper han op og dasker til, så den ringer, og så kommer jeg og åbner vinduet for ham :slight_smile:

mvh. tina[/QUOTE]

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:

Herligt !!!