Oktober tanker 2020

Hvad med at donere det til Hittekat?
Der er måske nogen på en udstilling der kommer i tanker om at de godt kunne bruge det …

2 Synes om

Brita syr nye køjer til dem, hun fik to rammer af mig :+1:t2:

Og ellers er der jo også Sonja hos min ven katten i Odense? (Ift afstand)

Nogen gange kunne jeg godt kvæle Arthur. Bare lidt…

Det er ikke vigtigt nok for ham om han gør sine ting i bakken, så hvis børnegitteret er lukket, ja, så skider han i køkkenet. Her i går kom vi hjem til både tis og lort i køkkenet :face_with_symbols_over_mouth:

Han kan SAGTENS hoppe over gitteret, hvis han gider.

Øv så frustrerende!

… jeg ved ikke om det er praktisk muligt, men synes at have set nogle gitre, hvor der enten er lavet fra fabrik eller hjemmegjort et hul, så katten lettere kan gå igennem i “normal” højde. Altså som en slags kattelem, børn ikke kan komme igennem, men katten kan uden at springe.
:thinking: aner jo ikke om det vil gøre en forskel for Arthur, men måske en overvejelse?

1 Synes om

Hehe… Børn kan sagtens komme igennem de huller, når først de gennemskuer det. Vi har en mellem stue og gang, som Birk heldigvis kun er kravlet igennem uden at opdage, hvad han lavede :tihi: Så vi tør ikke rigtigt have den ud til bakker og trappe.

1 Synes om

nej okay :tihi: kan hovedet komme igennem, så kan resten af kroppen jo også følge med :stuck_out_tongue:
Det var mere om man kunne lave hullet så lille, at Birk ikke kan komme igennem, men slanke Arthur kan? :thinking: … eller sætte en chiplem i :hoho:

2 Synes om

Slanke Arthur? Jeg stjæler sgu da ikke andre folks katte :klappe:

1 Synes om

Har I set denne, syntes ikke hullet er ret stort og den er med låge der kan lukkes

  • Lille dør til katte, hvalpe og små kæledyr; mål: B 17 x H 28 cm
1 Synes om

Det er den vi har mellem stue og gang :slight_smile: Vores venners datter på 3 kan komme igennem, og hende og Birk er samme størrelse.

Hold da op, de er smidige :open_mouth:

en bredde på 17 cm ville jeg nu også gerne tro de kan komme igennem.
Men kunne man nu nøjes med 12-13 cm bredde, så tror jeg ikke et barnehoved kan :thinking:
Men så er det jo lige det, om Arthurs mave kan :tihi:

Han klarer sig da gennem lemmen ud til… Og når først han har født sine 7 killinger, så er der vel intet problem :lol:

2 Synes om

Har fået en blomst i dag men desværre endnu en af dem kattene ikke kan tåle :dokdok:

Har sagt ret mange gang, lad være at købe blomster til os, da det jo er spild af pengen når de ikke kan stå herinde :dokdok:

2 Synes om

Jeg har været til ‘‘træning’’ i eftermiddags, d.v.s., på grund af knæsmerter, blev det ikke rigtig til andet end lidt cykling på motioncyklen.
Min fys. tilbød mig at være forsøgskanin indenfor akupunktur … hun skulle lære at behandle med bittesmå nåler i ørene, hvor nålene bliver siddende, indtil de falder af … eller man selv piller dem ud.
De nåle skal kunne hjælpe mod stort set alt, så jeg forventer at kunne løbe marathon i morgen :rock: … hvis ikke jeg kommer til at pille nålene ud … har allerede taget mig i et par gange, at pille mig i ørene :ups:

4 Synes om

Når de nåle sidder rigtigt, så går jeg fra ikke at kunne rejse mig fra en stol uden hjælp pga smerter - til at kunne sætte mig på huk, ned på knæ og op igen uden de fjerneste problemer :open_mouth:
Effekten er øjeblikkelig god mig, men dog aftagende over tid. Men de virker altså på “noget”.
Jeg har spurgt om ikke piercinger samme steder ville virke permanent, men det mente min akupunktør desværre ikke. … damn!

Eneste problem - de kan genere brillestænger især de første 2-3 nætter kan man ikke sove på siden … :ups: det gør ONDT, når man kommer til at glemmer er der og lægger alt vægt om på øret med 7 nåle i, eller lige tørrer grundigt om øret med et stort håndklæde … av av av av … men man lærer af det :tihi:

7 Synes om

De nåle jeg har siddende, er alle inde i øret, så de kommer slet ikke i karambolage med brillestænger :ok:
Jeg sover altid på siden, så det skal nok blive sjovt :s:

Jeg havde også nogle 10+ i mine ørekanter og første morgen blev jeg mindet om dem på den sindssygt onde måde da jeg vaskede hår mv’.
Det lærte jeg virkelig meget af…

1 Synes om

Tak Alexander… kl er 2 om natten og Det regner åbenbart og det udløste åbenbart et akut tilfælde af omsorgssvigt, som kun kunne lindres ved at vække mig og vadede smatvåd rundt i sengen og på mig. Nu ligger det “lille” våde kræ i arm og spinder…

7 Synes om

Lucky you :hoho: