Oktobers tanker.... fortsat ;)

Nå Folkens. Så kører det og ihhh hvor er det spændende. Tusind tak til jer flittige sjæle (@galath, @Lykke og @RuneJ, er det den rigtige Rune jeg har tagget :thinking:) der har sat det i værk, så vi fortsat kan have vores superfantastiske forum :grinning:

Nu skal forum læres at kende! … måske bliver det en lang nat. Jeg har cola klar og jeg keder mig lidt :hoho:

6 Synes om

Hold kæft mand, ja men så brillerede jeg da vist lige med at fortsætte vores tanketråd et forkert sted… :thinking: :besvimer:

Men på den anden side indeholder disse månedstråde jo tit og ofte kattesnak såvel som ikke-relateret kattesnak. Argh… jeg kan ikke huske hvor vi plejer at have dem :doh: Er der nogen der lige kan hjælpe her? Om ikke andet kan vi måske bibeholde den her for resten af oktober… argh… I don’t know! :huh:

help :sorry:

1 Synes om

Plejer det ikke være i off topic tanketråden ligger

1 Synes om

Jo, det har du vist ret i Dorte… Men kan vi rykke tråden derover ? Kan vi det @galath ?

Tak :blush:

Den rigtige Rune er @RuneS - han har skiftet navn :wink: Jeg har sagt til ham, at han skal have ryddet op i sine testbrugere…

1 Synes om

Hehe, ja det må han lige have gjort. Der var nogle stykker at vælge imellem og jeg var sgi lidt i tvivl om hvem der var den “rigtig” :sweat_smile:

Han har jo kun heddet S i en måned :bride_with_veil:t3::man_in_tuxedo:t3:

Vi tænkte nyt forum var et godt tidspunkt at skifte for han har jo alligevel ret få indlæg i det gamle :slight_smile:

3 Synes om

Nu har jeg lige forsøgt, om jeg kunne flytte den - måske virkede det? I så fald skulle tråden gerne ligge i Off topic nu :sunglasses:

Venligst
Dorthe

1 Synes om

Det ser ud til at virke :slight_smile: Hvordan gjorde du det :huh:
…for jeg prøvede nemlig selv, da jeg opdagede min fejl… men kunne ikke lure om det var muligt

Ville ønske jeg kunne finde en hurtig vej til at få “læst” alle de mange ulæste indlæg… jeg er ikke såååå god til at have det stående, at der er over 2000 ulæste indlæg - også selvom jeg godt ved det er gamle tråde. :flushed: de generer mit øje, men jeg magter næsten heller ikke at skulle ind i samtlige tråde. :crazy_face:

Ville ønske der var en “marker alle som læst”-funktion :grin: måske jeg bare har overset den? :face_with_raised_eyebrow:

1 Synes om

Jeg kan anbefale at kigge lidt i howto om forsiden :wink:

1 Synes om

Den del må være smuttet for mig :flushed: jeg kigger derinde igen en gang så :smiley:

det blev jeg bare ikke klogere af :s: ikke ift. at få samtlige 2416 indlæg markeret som læst med et enkelt klik…

men måske jeg bare er blind :flushed: :see_no_evil:

Det er du :stuck_out_tongue:

Det står under Ulæste. Det er også det, Dorthe kommenterer på :slight_smile:

jeg synes måske bare ikke lige at “afvise” er det samme som at markere som læst…

men det er nok bare et forståelsesproblem herfra :slight_smile:
Jeg ville jo som sådan ikke “afvise” at de emner, for hvis nu der blev skrevet i dem igen, håber jeg da de dukker op under ulæst. Forklaringen til at afvise siger jo så bare noget andet :s:

Skaberen af Discourse har meget stærke meninger om at markere noget som læst, når man ikke har læst det - spørg mig ikke hvorfor. Så derfor hedder knappen afvis, og det er store ting, at den er der :wink: I starten satte den vist også alt på mute, men det gør den heldigvis ikke af sig selv længere og det er nedgraderet til at blive normal.

1 Synes om

Nå så nåede jeg da også herind :slight_smile: skal lige vænne mig til det nye, men mon ik det går hurtigt

Det er så godt, Dorthe! :smile: I skal bare kaste jer ud i det!

Men jeg vil lige give jer et lille fif, når I skal oprette indlæg og have dem placeret korrekt. Kategorisiden giver det bedste overblik.

Mht. Off topic har jeg faktisk lavet et helt forum, om man så må sige. Off topic er faktisk en overkategori, som man ikke bør bruge, men hvor skulle I vide det fra. Jeg burde have lukket overkategorierne - det har ikke lige tænkt på.

Månedstrådene har jeg forestillet mig skal ligge i den underkategori, der hedder Hyggesnak. Så der flytter jeg den lige over. Så vidt jeg erindrer, ligger de andre vist der allerede.

Man kan flytte tråde/emner ude fra forsiden. Hvis man klikker på Emner lige over trådene, får man mulighed for at markere de enkelte tråde. Når man markerer en af dem, får man nogle værktøjer, herunder også omkategorisering.

1 Synes om

@Lykke, enten skal vi ændre teksten på knappen (jeg kan ikke gennemskue, om det vil være okay), eller også skal du måske lige skrive lidt ind i instruktionen om, at det er sikkert nok at trykke afvis. Jeg havde det nemlig lige som Pia, - jeg nåede bare aldrig at vende tilbage med det.

Hvis I har feedback til sitet, hvis I har brug for hjælp, eller hvis der er noget I ikke kan finde - så vil jeg gerne opfordre jer til at skrive det i Feedback eller Hjælp og vejledning.

På den måde er det lidt nemmere for os at holde styr på og få svaret på - og også nemmere for andre brugere at finde svar på, hvis de har samme problem - end når det står i trådene rundt omkring.

1 Synes om