Oktobers tanker.... fortsat ;)

Det er bare noget af det værste! Jeg savner at sidde og falde over alle mulige sjove ting.

1 Synes om

@Galath - Heh, jeg har også før købt på Vivara, de har mange fine ting :slight_smile:

1 Synes om

Jeg køber en masse der, mine fugle i haven er næsten lige så forkælede som mine katte :joy:

2 Synes om

@galath, de har også mange gode insektvenlige stauder og planter til gode priser. Rygtet lyder at planterne skulle være god kvalitet :smiley:

2 Synes om

Jeg har nemlig også haft kig på deres planter, netop fordi de er udvalgt med henblik på at give insekterne de bedste vilkår. I det hele taget synes jeg, deres produkter, både foder og udstyr, virker meget gennemførte.

Åh ja! Men det er det jo værd, når man ser dem flokkes i haven :hjerte:

1 Synes om

Jeg har ikke købt planter der endnu, men alt andet jeg købt der har været en god kvalitet.

Jeg køber gerne lidt dyrere frø når jeg får alle glade småfugle i min have :grin:

1 Synes om

Så fik vi endelige begge vores bekræftelser til WS, så nu er det sidste printet ud og pakket ned.
I morgen står den på vask af kattene og pakning af vores tøj, så vi kan smutte tidlig torsdag morgen :slight_smile:

1 Synes om

Har fået opereret min ene ankel i dag og er hjemme med forbinding, kæmpe støttestøvle og 2 krykker og ud over at jeg selvfølgelig har ondt så er Donkey meget bange for mig og alt mit nye tilbehør :slightly_frowning_face: så hver gang jeg går på toilettet eller lignende så suser han ind under sengen. Jeg håber han vænner sig lidt til det for der går nogle uger inden jeg (og han) slipper for alt udstyret.

Øv stakkel jer begge to. :kram: God bedring med anklen.

7 Synes om

syns deres fuglefoder er afskyeligt dyrt, men det er vel ikke værre end supermarkeder …
deres fuglekasser har en ganske rimelig pris, og jeg er vild med at de fører insekt kasser

Det er dyrt deres foder, tilgengæld spiser mine fugle det hele.
I det billige jeg køber i dyrebutikker etc. er der mange frø de ikke gider æde.
Så jeg fodrer efter princippet “lidt mindre men godt”
Deres fedtblokke med frø og insekter har altid været et stort hit her i huset.

Jeg har faktisk endnu ikke købt almindeligt foder der. Købte stort ind hos Danish Agro i foråret og har stadig 10 kg tilbage :slight_smile: Men fedtblokke og -søjler har jeg købt, og fuglene elsker dem.

Mht. deres foder er det også vigtigt, at det er tjekket for bynkeambrosia, har jeg fundet ud af. Det er en invasiv art i DK, og den er stærkt allergifremkaldende. Åbenbart er den ofte at finde i billigt fuglefoder fra Østeuropa.

1 Synes om

Det var ligefrem et godt, hyggeligt og produktivt møde i banken.

Endelig følte vi at vi blev hørt og forstået og de kom med forskellige løsningsforslag og muligheder.

Dejlig start på dagen - selvom det er gråt vådt og trist udenfor.

7 Synes om

er i ikke et par stykker der kan gå sammen …og så ind til en grovvare fidus

  • jeg giver ca 65 kr for 15 kg valset havre, ca det samme for hvede og byg …og vel tæt på 130 for knækket majs…så er man rimeligt garderet mod brandbæger og ambrosia, og kg prisen for godt foder er da i bund…
    de fleste grovvarehandler har også hamp og hirse frø som kg vare
    jordnødder ved harald skrald …laveste kg pris i dk tror jeg…
    solsikkekerner i netto eller rema …afskallede = intet svineri
    Det jeg bruger allermindst af er en regulær vildfugle blandning …5 kg holder 1 år eller mere …af hjemmelavet ryger der pt 4-5 kg pr uge
2 Synes om

Selv om jeg må have taget henved en halv million billeder af kattene, er der tilsyneladende ingen af dem, der er efterårsbilleder. Ikke udendørs, i hvert fald. Så forsøgte jeg at sende Asani udenfor, så jeg kunne tage et billede af ham. Nej tak! Det blæser! Og jeg er kun en lille korthåret aby!

6 Synes om

Skam dig Ingrid, det burde du da vide slet ikke er iorden :venter:

3 Synes om

Jeg fik alligevel smidt ham derud, mens der var et kvarter med solskin (han ville selv) :slight_smile:

3 Synes om

kom nu lige ind i kampen, fik fast ansættelse i fleksjob d 16 og kontrakten er ikke dukket op til underskrivelse endnu…jeg vil SÅ gerne have det på plads…hep hep hep tjep tjep tjep kommune

2 Synes om

Jeg når ikke at sende et efterårsbillede af mine - tager til WS i morgen kl. 5, så der står pakke pakke på planen.

Har fået vasket de to små mco, det er blevet så pænt. Ja jeg roser lige mig selv :slight_smile: Det tager mig en time pr kat, men jeg har endnu ikke lavet en showvask der ikke sidder lige i skabet.

Lidt ærgerligt at det er onsdag dd og det ikke er før lørdag de skal vises frem, men sådan må det så være denne gang.

Theodor finder sig så flot i at blive vasket; Fiona har et træningsfelt på det emne…

To travle misser der skal have orden på pelsen igen efter alt det vand :slight_smile:

9 Synes om

Takkede i dag ‘‘nej’’ til at lægge en kjole syet i chiffon op …

‘‘Jamen, mangler du ikke penge’’ :huh:

Ikke SÅ meget … :cool:

4 Synes om