Ølkæder

Hmmm - er der en kattegal, der kan svare mig på, hvad “ølkæde” helt konkret går ud på.

Nu har jeg den sidste time måttet høre på dåser, der trækkes i en snor rundt om naboens hus og dermed lige op ad vores terrasse. Der er totalt gang i den med mange unge mennesker, der råber - og en snor, der åbenbart knækker hele tiden. Dåserne hopper henover fliserne og larmer helt vildt.

Hvad præcis går den leg ud på? Og varer den til den lyse morgen :S

Aldrig hørt om det
Mon ikke det bare er et skørt påfund lige nu og her :?

Jeg var lige oppe på førstesalen og lure - de har sat en masse tomme dåser på en snor, dvs. ca. en meter dåser nu - og i baghaven ligger plastsække fyldt med dåser, som åbenbart skal trækkes på snoren.

De råbte noget om, at “bilen er seks meter lang og to meter bred, så vi skal bruge 13 meter snor” :høhø:

Det er skisme godt, at det kun er 2.g’ere, og så kan man jo bare bede til, at de også er sproglige :lol:

Men puha, hvis alle de dåser skal trækkes på den snor, så ender jeg med at blive en sur gammel nabo :cool:

glæd dig til en dejlig nat med masser af skrig og skrål og dåselarm:p

Regndans! :cool:

oh dear… det kommer til at tage sin tid…

vi havde noget lign i gymnasiet… for vores vedkommende handlede det jo om ceres royal som var den eneste dåseøl man rigtig kunne få i 98 som fattig student… og så handlede det om at bygge kæder af de dåseøl vi fik drukket…

og så skulle kæderne så beklade et eller andet der sjældent blev til det helt vilde for vi var som regel for fulde til at få dem op når de var lange nok…

men jeg husker da dengang vi havde nakket pedellens nøgle, luret alarmen på skolen og bekladt kantinen med en knap 40 meter lang ølkæde… hele 2- årgangen havde bidraget :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;1086825]oh dear… det kommer til at tage sin tid…

vi havde noget lign i gymnasiet… for vores vedkommende handlede det jo om ceres royal som var den eneste dåseøl man rigtig kunne få i 98 som fattig student… og så handlede det om at bygge kæder af de dåseøl vi fik drukket…

og så skulle kæderne så beklade et eller andet der sjældent blev til det helt vilde for vi var som regel for fulde til at få dem op når de var lange nok…

men jeg husker da dengang vi havde nakket pedellens nøgle, luret alarmen på skolen og bekladt kantinen med en knap 40 meter lang ølkæde… hele 2- årgangen havde bidraget :)[/QUOTE]

Fedt :slight_smile:

…eller nowet :høhø:

Mon ikke det er til deres studentervogn? :slight_smile:

(2.G’erne pynter som regel 3.G’ernes vogn)

[QUOTE=PivC;1086875]Mon ikke det er til deres studentervogn? :slight_smile:

(2.G’erne pynter som regel 3.G’ernes vogn)[/QUOTE]

Mon ikke det er det, dette geniale regnestykke skal bruges til… :klapper:

Jo, det har du sikkert ret i. Og så nærmer vi os, hvis nu vi forestiller os, at dåserne ikke skal dække fronten af bilen med forlygter osv. - så ender vi på 2 x 6 meter og 1 x 2 meter - det er da næsten 13 meter :høhø:

…måske de alligevel er matematikere :lol: