? om Antirobe

Min “vildmis” på 12 år har fået ordineret Antirobe pga sin mund ell. tænder, men jeg kan kun give ham medicin ved at smide en bid vådmad, hvori det er gemt, hen til ham.
Han får p.t. smertestillende på denne måde.

Jeg er helt sikker på, at han vil spytte kapslen ud, så mit spørgsmål er:
[U]Må jeg bryde kapslen og blande indholdet i f.eks. makrel i tomat?

[/U]Jeg ved, at nogle kapsler IKKE må brydes, da indholdes skal frigives gradvist og først, når det er kommet ned i maven.

Håber, en af jer kan svare mig.

PS: Tom dyrlæge er taget på ferie og kommer først tilbage om 10 dage, hvor det så er meningen, at katten skal indfanges (via Kattens Værn) og bringes ind til ham til behandling/evt. aflivning.

Jeg mener ikek at det er et problem, hvis du bryder kapslen…
MEN, jeg mener at have hørt at antirobe er utroligt bittert og grimtsmagende, så det er nok tvivlsomt om du kan komme til at give ham medicinen på den måde… desværre :frowning:

Jeg har brugt Antirobe til Søster jævnlig, og der har ikke været problemer med at få hende til at spise sin mad, hvor det har været blandet i :slight_smile:

Jeg har også haft blandet det i ostepasta uden problemer :slight_smile:

Visa fik antirobe for sin mund. Kaplsen blev åbnet - pulveret blev blandet i vådfoder. Det virkede fint:)

Tak for jeres svar - Så prøver jeg.

*BLORK… jeg sidder og tænker på Flagyl :doh:

tror bare jeg lukker pcen ned i et par timer :slight_smile:

Desværre er det lidt som at tisse i bukserne med Antirobe. Jeg ville blande Colostrum i maden i stedet for det hjælper på immunforsvaret og tandkødet. Og det kan kattene lide

Det her forstår jeg ikke… hvad menes der med “at tisse i bukserne med Antirobe”?

Jeg tror, Lis mener, at antirobe virker fint, så længe det gives - ved endt “kur”, ses det ofte, at symptomerne kommer igen hurtigt.

Men ved man/I så om det er fordi antirobe så i virkeligheden er det forkerte antibiotika at give alene, eller er det snarere fordi man bør give det i længere tid for fuld virkning?

Uden at vide det med sikkerhed, så er antirobe en slags symptombehandling - det behandler ikke den dybereliggende årsag til symptomerne. Det var iaf det vi oplevede med Visa.

Men det kan jo så også være fint nok med en kur op til, at katten muligvis skal under behandling for sit mund/tand-problem.
Der kan jo sagtens samtidig suppleres med colostrum! :slight_smile:

Så hvis vi antager at det skrevne er sandt (symptombehandling)… så giver man katten en behandling som virker delvist sålænge man giver den, men virkningen forsvinder så snart man fjerner antiroben? Er det så uanset hvor lang tid man giver antiroben?

Jeg har givet anitrobe blandet i mad. Og egentlig undrede det mig lidt at vi ikke fik noget med til Adelie dennegang. Men når det alligevel ikke virker på længere sigt, så MÅ jeg kære Manden at huske det colostrum på deres mad - for det virker nemlig!

(vi sku’ børste tænder på hende… jeg siger bare… Værs’go’ at prøve det uden at skulle på skadestuen bagefter. Jeg prøvede heroisk i 4 dage … men … øhrm… O.o)

Vi gav det i et halvt års tid uden tilfredsstillende resultat… Det skal så også siges, at Visa var meget slemt angrebet:(

Det lyder i mine ører som om at antirobe til dårlige tænder/tandkød egentlig er forkert, men at dyrlægerne bare ikke rigtig har andre alternativer… eller er det et spørgsmål om at de ikke kender til Colostrum/vil bruge det?

Colostrum, tror jeg, er en ganske ny ting i den forbindelse :slight_smile:

Anyway, så synes jeg det er rart at vide at Colostrum ER rigtig godt hvis kattene har problemer med munden :slight_smile:

Hvor køber i det Colostrum? Kender det kun som modermælkserstatning.