? om Antirobe

Problemet med katten her er, at hans mund af gode grunde ikke er undersøgt endnu, så han bliver medicineret med “bind for det ene øje”.

Han er en ældre herre af en vildmis at være, og han blev først fixet i april 2011, hvor han (meget forhutlet) manglede en hjørnetand, fik fjernet meget tandsten + en tand.

Muligvis vil Tom anbefale en aflivning, hvis munden/tænderne er meget slemme, men det kán jo bare være f.eks. en løs eller rådden tand, der skal fjernes. Derfor får han chancen, for han ellers i god stand.

Her

fås også med 500 gram

Jeg har købt her:

http://bigvits.co.uk/product.asp?pid=400&bid=21

[QUOTE=Marianne;1124750]Jeg har købt her:

http://bigvits.co.uk/product.asp?pid=400&bid=21[/QUOTE]

hvor meget skal en kat have af det dagligt (vægt ca 5 kg)?

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1124593]Jeg har givet anitrobe blandet i mad. Og egentlig undrede det mig lidt at vi ikke fik noget med til Adelie dennegang. Men når det alligevel ikke virker på længere sigt, så MÅ jeg kære Manden at huske det colostrum på deres mad - for det virker nemlig!
[/QUOTE]

Det lyder jo rigtig godt… mine er nemlig heller ikke meget for at blive rodet i munden (læs: tvang og en behandling der er meget lidt effektiv - og katte der begynder at flygte for mig, sådan generelt. Jeg har virkelig prøvet, men det er ikke holdbart i længden…). Hvor meget hælder du på maden og hvor tit og hvodden?

Jeg gider så ikke betale for det er puttet i kapsler jeg skal åbne.

Ca. 1/4 teskefuld daglig på vådmad. Hvad er godt er at lave en pasta, svært at røre ud, og komme på tandkødsranden. Det virker antiinflamatorisk.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1124823]Jeg gider så ikke betale for det er puttet i kapsler jeg skal åbne.

Ca. 1/4 teskefuld daglig på vådmad. Hvad er godt er at lave en pasta, svært at røre ud, og komme på tandkødsranden. Det virker antiinflamatorisk.[/QUOTE]
Tak :slight_smile:
Jeg kan nok ikke komme til at smøre noget :rulleøjne:
Men hvis det er noget kattene kan lide kunne man måske få dem til at slikke den pasta af en finger… jeg kan så godt lide at vide hvem der får hvad og hvor meget når det handler om ting der skal gavne helbredet. Det gør det nemmere at bedømme hvad der hjælper.
Det er da et forsøg værd.
Ellers er der bucacat, det elsker de og deres ånde bliver klart bedre. Men Creamys mave er ikke helt glad for det.

I normale tilfælde får kattene én hver over deres vådfoder herhjemme. Men da jeg er igang med at hjælpe Balloo igennem hans stress (hypersoignering) får de én hver både morgen og aften. På tandkødet kan jeg hel sikkert se en forbedring - og det kan jeg også på stressen :slight_smile:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1124823]Jeg gider så ikke betale for det er puttet i kapsler jeg skal åbne.

Ca. 1/4 teskefuld daglig på vådmad. Hvad er godt er at lave en pasta, svært at røre ud, og komme på tandkødsranden. Det virker antiinflamatorisk.[/QUOTE]

Nej, det tager lidt længere tid med kapslerne, så jeg har lige gemt dit link :wink: Hvis det alligevel er samme mg og alt det her “vigtige” noget, er det jo meget meget nemmere :slight_smile:

[QUOTE=Mega;1124653]Problemet med katten her er, at hans mund af gode grunde ikke er undersøgt endnu, så han bliver medicineret med “bind for det ene øje”.

Han er en ældre herre af en vildmis at være, og han blev først fixet i april 2011, hvor han (meget forhutlet) manglede en hjørnetand, fik fjernet meget tandsten + en tand.

Muligvis vil Tom anbefale en aflivning, hvis munden/tænderne er meget slemme, men det kán jo bare være f.eks. en løs eller rådden tand, der skal fjernes. Derfor får han chancen, for han ellers i god stand.[/QUOTE]

Jeg mener helt sikkert, at det er en god ide at give Antirobe i sådan et tilfælde, således at hvis der besluttes at gøre noget ved hans problem, så er betændelsen mest mulig i skak inden indgreb.

Jeg er enig med de andre i, at Antirobe sjældent giver den langvarige bedring alene, men det er jo heller ikke meningen med den her.

Det er det fra Lis’ link jeg har købt til Chili, hun er snart for hård i filten :høhø:

:slight_smile:

[QUOTE=danpia;1124933]Det er det fra Lis’ link jeg har købt til Chili, hun er snart for hård i filten :høhø:

:)[/QUOTE]

Hahaha, Pia :smiley: Ja, DÉT duer jo ikke :smiley: Det er super med linket. Jeg tror jeg har 1 bøtte og en slat tilbage af den, jeg normalt køber, så næste gang, skal jeg have en pose i stedet for :smiley: