Om at gå i løb

Så er Dooley gået i løb (jubiiii)
Det er lidt pudsigt med hende, for hun går fra 0 til 100% i løbet af ingen tid. Jeg synes, det er skønt, for jeg er ikke i tvivl om, hvornår det sker.
Her i løbet af aftenen har hendes adfærd været som vanlig = sove lidt, komme og nusse/stange, gå ud i haven, spise/drikke osv., men præcis kl. 23.15 gik hun i løb :høhø:

Lige nu ligger hun og ruller rundt foran Zulu og Bounty, der er hankastrater :slight_smile:
De synes hun er ÅH så dejlig, når hun sådan gør sig til, og kvitterer med at vaske hende kærligt.

Da hun gik i løb sidste gang, var det på samme måde. Fra 0 til 100% i løbet af ingen tid.

Kender I det?

Jep :slight_smile: Dione er et glimrende eksempel. Som at vende en hånd starter hun med at synge

Ved Haley kommer det lidt efter lidt, hun begynder at små snakke dagen før det rigtig går løs.

Det gør hendes mor også :slight_smile:

Mon hun så ikke er lige så “opdraget” som hendes mor.:kryds::kryds:

Det krydser vi fingre for :smiley:

Sjovt så forskellige katte er. Delle kan små snakke op til 2-3 dage før hun endelig går i løb og så er hun højlænder i ca 1 1/2 døgn

Ja, det er lidt sjovt… Her kører mor og datter så som højlænder i en 5-6 dage… :slight_smile:

Hi hi der skulle stå høj løbsk :wink:

Haha, okay… Jeg troede det var en morsom måde at sige at de “sang” :tihi:

Ja de er meget forskellige de kære katte.
Nogen laver deciderede “sniger-løb”, hvor man slet ikke når at registerer, at de løber, andre tager tilløb, og så er der “Dooley-typen”, der brager i løb på et splitsekund.

Hun kurrer stadig som en lille due, går ind foran kastrat-drengene og KASTER sig ned foran dem :høhø: såååå jeg har lige skilt hende og hankastraterne.
Jeg vil ikke risikere at de kastratparrer hende.
I morgen vil hun møde “den ægte vare”, for der sættes hun op til Whiskey, og så må naturen gå sin gang :hjerte:

[QUOTE=DK Lindvig;1021721]Ja de er meget forskellige de kære katte.
Nogen laver deciderede “sniger-løb”, hvor man slet ikke når at registerer, at de løber, andre tager tilløb, og så er der “Dooley-typen”, der brager i løb på et splitsekund.

Hun kurrer stadig som en lille due, går ind foran kastrat-drengene og KASTER sig ned foran dem :høhø: såååå jeg har lige skilt hende og hankastraterne.
Jeg vil ikke risikere at de kastratparrer hende.
I morgen vil hun møde “den ægte vare”, for der sættes hun op til Whiskey, og så må naturen gå sin gang :hjerte:[/QUOTE]
Ih hvor spændende :slight_smile:
:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Spørger nok dumt… Men hvor vente med at sætte dem sammen, det lyder da bestemt til hun er klar ?

Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar :cool2:
Jeg har før haft Dooley hos Whiskey, men hun mistede interessen og gik ud af løb. Vi valgte dengang en anden hankat til hende, og satte dem først sammen da hun
var helt oppe at ringe, dvs. på 2 dagen. Det gav pote(r) :høhø:

Dooley gik som bekendt i løb i går aftes kl. 23.15 (sådan meget præcist). Jeg vil igen gerne vente til anden dagen af hendes løb, inden hun sættes til hankatten.
Derfor bliver det først i morgen, når jeg kommer fra arbejde … sådan lige over middag.

Åh okay. Krydser fingre for det bære frugt :slight_smile:

Babyer babyer babyer babyer babyer!!!:møz: :hjertehop:

Vi får at se, om der kommer små poter til os.
Naturen må gå sin gang … men åh hvor ville det være dejligt, hvis det lykkes :wehuu:

[QUOTE=DK Lindvig;1021721]Hun kurrer stadig som en lille due, går ind foran kastrat-drengene og KASTER sig ned foran dem :høhø: såååå jeg har lige skilt hende og hankastraterne.
Jeg vil ikke risikere at de kastratparrer hende.
I morgen vil hun møde “den ægte vare”, for der sættes hun op til Whiskey, og så må naturen gå sin gang :hjerte:[/QUOTE]

Tillykke med at hun er kommet i løb, jeg håber det lykkes for jer! :smiley:

… Men jeg vil lige høre… Hvad betyder kastrat-parring? Og hvad indebærer det?

Det betyder at en kastreret hankat parrer hende. Det kommer der ingen killinger ud af :thumbdown:
Hunkatten kan reagerer som om hun er blevet parret, gå ud af løb, og så må jeg vente til næste gang hun går i løb, inden jeg kan sætte hende til en “rigtig” hankat.
Derfor ønsker jeg ingen kastratparring :cool2:

Aaah! Jeg vidste ikke at de så gik ud af løb. :slight_smile:
(Se, jeg :hjerte: KG, man lærer altid noget nyt!)

Så kan jeg i allerhøjeste grad godt forstå du sætter hende for sig selv indtil en ordentlig mand kan komme til. :tihi: