Om at passe kat

Hey alle,
Nu har jeg staklet jeres forum et stykke tid og har fået en masse god information. Så først og fremmest HEJ og mange tak.

Til jul får jeg min helt egen lille dejlige huskat (Freja) og jeg glæder mig som et lille barn, til… ja faktisk til juleaften :slight_smile:

Jeg har selvfølgelig gjort klar til at Freja kan flytte ind (købt alt hvad hun kunne ønske sig).

Nu har min kære nabo spurgt om jeg vil passe hendes kat (hvilket jeg selvfølgelig gør med glæde) og hun har sagt, at jeg gerne må passe den inde hos mig. Nu bliver jeg så i tvivl, vil Freja ha’ et problem med, der måske lugter af en anden kat når hun flytter ind? Jeg ved godt der er lang tid til, men hvis jeg kender min nabo, så skal hun nok have hjælp igen inden da.

Jeg tillægger nok Freja nogle følelser som hun ikke har. Jeg vil bare gerne have at hun har det bedst muligt når hun flytter ind og hun skal føle, at det er hendes helt eget sted.

Håber I kan hjælpe .

Venligst
Danny D

Hvis jeg var dig, ville jeg helt sikkert foreslå naboen, at katten blev passet
hjemme hos sig selv. Når I nu bor dør om dør, kan du vel fint smutte forbi flere
gange om dagen, og katten befinder sig garanteret bedre hos sig selv og sine
egne dufte og liggepladser i forhold til at skulle lære dig og dine dufte at kende.

Vante omgivelser = tryghed for katten

Velkommen til i øvrigt :slight_smile:

Jeg tænker at du jo nok gør rent i mellemtiden, og så tror jeg altså ikk der lugter af fremmed kat.
Og i bund og i grund tror jeg heller ikk det vil genere Freja.

Det er nok først, når du har fået hende, og hvis du så tager naboens kat ind engang imellem.

Jeg er helt enig med Charlotte :slight_smile:

Og velkommen til :heya:

Os’ mig, os’ mig :høhø: (enig med Charlotte)

Jeg tror ikke det vil generer din Freja, som ikke skal flytte ind lige foreløbig, så vidt jeg kan forstå :slight_smile:

Men jeg tror også at det vil være bedre for din nabo’s kat at blive passet i eget hjem :slight_smile: Det trives mine i hvert fald meget mere med…

Jeg tror ikke det vil generer din Freja, som ikke skal flytte ind lige foreløbig, så vidt jeg kan forstå :slight_smile:

Men jeg tror også at det vil være bedre for din nabo’s kat at blive passet i eget hjem :slight_smile: Det trives mine i hvert fald meget mere med…

Helt enig med resten af koret. Det vil ikke genere Freja at du har passet en anden kat, før hun flytter ind, men naboens kat vil helt sikkert have det bedre med at blive passet hjemme hos sig selv.
Og velkommen til forresten :velkommen:

Mange tak for alle jeres svar (er ret imponeret over hvor aktivt dette forum er!)

Jeg var så opsat på at alt det med Freja, at jeg ikke tænkte på den anden kat. Stupid I know.

Hun skal selvfølgelig passe der hvor hun har det bedst!

Venligst
Danny D

[QUOTE=warlink;721377]Mange tak for alle jeres svar (er ret imponeret over hvor aktivt dette forum er!)

Jeg var så opsat på at alt det med Freja, at jeg ikke tænkte på den anden kat. Stupid I know.

Hun skal selvfølgelig passe der hvor hun har det bedst!

Venligst
Danny D[/QUOTE]

velkommen til :slight_smile:

jeg er også enig med de andre :slight_smile:

og hvis andre for fremtiden (efter du har fået din egen misling) spørger om du kan passe deres mis hjemme hos dig - så sig endelig nej :slight_smile: og tilbyd at passe katten i eget hjem

Katte er stærkt territoriale dyr og nye katte på stamkattens enemærker giver en frygtelig ballade og enorme mængder stress hos begge katte. Selv et par timer kan få stamkatten til at reagere i dagevis og gøre den urolig og utryg,

Det er altid meget godt lige at have in mente :slight_smile: