Om at se "spøgelser" i forhold til sygdom

Nu har jeg gået i 24timer og tænkt over om jeg skulle oprette denne tråd vedr. at se “spøgelser” i forhold til sygdom.

Som jeg har nævnt i en anden tråd har Bølle været syg to gange i hans snart 4-årige liv. Begge gange er han kommet sig fint, men det tog nogle uger hver gang før han var frisk igen.

Begge gange har han været syg i juni med et års mellemrum. Nu er det så juni igen:yikes: og igår da jeg kom hjem efter en tur til udstillingen i Vrå, ville jeg hilse på ham ved at løfte ham op. Da jeg løftede ham pev han lidt (det plejer han ikke at gøre, og har kun gjort det i forb. med sygdom) og straks gik hele mit advarselssystem igang. Åh nej er der nu noget galt igen - tanken om sygdom og juni har ligget latent i mig i månedsvis, men jeg har formået at undertrykke det.

Jeg har så brugt det sidste døgn på at observere på katten. Han spiser fint, han vil gerne ligge hos mig, han har været på bakken - ikke noget unormalt der, han vil gerne lege med både mig og Sputnik - han er dog meget klæbende, men jeg har også været en del væk siden onsdag så det er der nok heller ikke noget underligt i.

Nu er det jo ikke sådan at jeg tror at jeg har en kat der pr. automatik bliver syg så snart det bliver juni, men de sidste to omgange sygdom har åbentbart sat sig dybere end jeg havde forestillet mig.

Jeg gør alt for at overbevise mig selv om at der ikke er noget galt, men der er hele tiden et eller andet, der stikker til mig med en træls stemme i min underbevidsthed, som siger at, der er noget galt:S

Jeg havde bare lige brug for at dele mine tanker og måske kan I svare mig på, om jeg er den eneste der går og ser “spøgelser” når det gælder sygdom hos misserne:?.

Nej du er ikke alene. Bare mine siger en forkert lyd, eller på nogen som helst måder, virker anderledes end de plejer, kimer alle mine alarmklokker også. Det er dog heldigvis ikke helt så slemt i nu, i forhold til de sidste par, år, hvor jeg var meget uheldig med sygdom. De sidste 1½ -2 år, har jeg gået med nerverne udenpå tøjet, af skræk for en af dem blev syg igen. Men nu har jeg efterhånden fået en smule styr på nerverne, så jeg ikke konstant observere dem, for at se om de nu også er raske og sunde. Nu er det kun hvis en af dem kommer med et anderledes miav end sædvanligt. Eller hvis en af dem vasker sig mere end jeg synes de plejer. Eller hvis en af dem sover mere end de plejer. Eller hvis en af dem brækker sig, som i aftes, hvor Isis lige havde været ude og æde sit aftensvådfoder. Så kom hun direkte ind på tæppet i stuen og afleverede det hele(hvorfor skal de ALTID brække sig på gulvtæppet?!) Men ellers bekymre jeg mig ikke særligt over mine kattedyr :ups: :tihi:

Det tror jeg er meget normalt, hvis man har været gennem længere forløb.

Jeg havde et rigtig “herpeskuld” for nogle år siden og de efterfølgende kuld var jeg ved at gå helt i spåner hvis en killing nøs.

Enig, jeg er ganske ofte pludselig Meget obs på Diego, bare han virker en smule anderledes end han plejer, pga. hans tidligere tre forløb med blærebetændelser, der meget hutigt stopper urinlederen til…

Men nogle gange skal man reagere på sin mavefornemmelse, for det er ikke altid, at den er helt hen i skoven. Katte er jo som bekendt rigtig dygtige til at skjule, når de er syge :rock:

Tak for jeres svar. Det er rart at høre at jeg ikke er den eneste der har det sådan…

Det var en lang dag på arbejde idag, og jeg køret da også lige hjem omkring, selv om jeg skulle ud at handle for at se, hvordan tingene stod til. Bølle har det fint. Jeg tror, det eneste der plager ham er regnvejeret - for så bliver man jo våd ude i løbegården:)

Jeg tror helt og holdent det var hysteri fra min side denne gang:S men lidt hysterisk har man lov til at være når det gælder ens øjesten:).

Skal snart på en lille ferie, hvor det var meningen at naboen skulle passe, men jeg har for en sikkerheds skyld bestilt plads til ham i dyrlægens kattepension så behøver jeg ikke bekymre mig og det er meget værd.

…og ja, hvorfor brækker de sig altid på gulvtæppet:?

Så er den gal igen med mit hysteri omkring Bølle og sygdom. Bølle havde jo forstoppelse i august og siden da har jeg holdt godt øje med hvad der gik ind og kom ud af ham. Det er gået rigtig godt med det siden, men nu er jeg begyndt at få mistanke om der er noget igen. Han har ikke haft afføring i et døgn og her til morgen gik han på bakken og sad der et stykke tid. men kom ud igen uden at lave noget. Straks ringer alle alarmklokker hos mig.
Jeg valgte at skille alle tre katte ad mens jeg er på arbejde med hver deres kattebakke, så jeg når jeg kommer hjem kan se hvem der har lavet hvad. Jeg regner med at køre hjem i forkostpausen og kigge om han har været på toilettet, hvis ikke tror jeg at jeg ringer til dyrlægen for råd og vejledning. Jeg håber virkelig at det er mig der ser “spøgelser” igen.

Åh nej Anja :frowning: Håber det viser dig bare at være lidt træg mave…:kryds: :kryds: :kryds:

Men er katte timet, så de skal have afføring 1 gang indenfor 1 døgn?

Mon ikke de er lige så forskellige som mennesker, hvor det da ikke er unormalt at have 2 gange i døgnet - og heller ikke hver anden dag.

Jeg synes hellere du skal observere hans adfærd - for har han træg mave, har han sikkert ondt.

Faren er afblæst selv om jeg da godt nok nåede at ringe til dyrlægen, da der ikke var noget i bakken da jeg kiggede hjem kl 12. En halv time senere var der til gengæld gevinst både nr. 1 og 2. Jeg har afbestildt dyrlægen og undskyldt mange gange, men de tog det nu pænt :slight_smile:
Hvornår var det lige at jeg er gået hen og blevet så hysterisk??? Jeg ser normalt ikke mig selv som en stor hystade, men når det gælder mine misser så passer det hvis meget godt :slight_smile:

Godt at høre, der alligevel ikke var noget :wink: Jeg tror vi er mange, der er hysteriske på kattenes vegne, så den skal du ikke føle dig ensom med :smiley: Men som Vivi også siger, kan der jo sagtens være forskel på dagens gevinster… Jeg ved nogenlunde hvad jeg kan forvente i bakken dagligt, men jeg holder da øje - især med alt det unormale, for det er altså godt at have styr på :slight_smile: Tillykke med gevinsterne og god weekend :slight_smile:

du er ikke en hystade… trust me…

efter Kheops sygdom og derpå følgende vægttab og mangelsygdomme går jeg nærmest i koma hvis en af dem ikke gider at spise som JEG synes de skal…

og jeg synes pludselig de er for tynde alle sammen… de får ikke næring nok og deres kondition er ikke god nok ect ect … og deres HALER!! er ikke tykke nok… faktisk er den eneste jeg ikke er bekymret for Kheops fordi han er blevet så fin ifht hvad han var for 6 md siden

men jeg har det elendigt pt fordi jeg hele tiden synes der er noget galt med først den ene og så den anden… og der er 3 af dem der brækker sig på skift lige i disse dage - så der er hele tiden bræk et eller andet sted… men er hele tiden nervøs for om de ny er syge eller om de bare har spist for hurtigt… (det har de - det er ufordøjet)

og ja - hvorfor fanden skal det altid være på gulvtæpperne…